Millä viikolla alkoi ensimmäiset raskausoireet?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Millä viikolla alkoi ensimmäiset raskausoireet? Mitä oireita?

Itselläni on nyt ihan alkumetrit menossa, positiivisen testin tein viikonloppuna. Nyt jo on oksentelua ja jatkuvaa huonoa oloa. Oksettaa, muttei mitään tule ulos. Kauhea turvotus ja väsymys, mutta toisaalta taas aamulla unet häviää yks kaks ja olen alkanut heräämään tavallista aikaisemmin. Aamulla ei ole pahoinvointia, enemmänkin päivällä ja illalla.

Kertokaa omista kokemuksista!

Mulla aina ennen menkkoja voimakasta turvotusta, rintojen arkuutta, voimakasta väsymystä ja semmonen "täys" olo. Taisi rv6 aikana muuttua pahoinvoinniksi, joka oli pahimmillaan viikoilla 9-12. Oireiden perusteella en siis alussa ole ikinä voinut päätellä, että olisi raskaudesta kyse.

vierailija
Ensimmäisellä kerralla olin kolmannella kuulla raskaana ja ihmettelin kun vuotoja ei kuulunut ja sitten tein testin, joka oli positiivinen. Minulla oli ollut vuotoa kuukautisten aikaan. En sitä ennen tiennyt olevani raskaana koska ei ollut mitään oireita, jotka olisivat viitanneet raskauteen. Varsinainen raskausvatsakin ilmestyi vasta 7 kk tietämissä. Toinen raskaus oli täsmätyöskentelyä ja tiesin että tärppäsi heti. Muutama viikko niin rintojen nännipihat tummenivat ja laajenivat. Rinnat tuntuivat piukeilta ja aroilta.

vierailija
Juuri muutamaa päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää eli rv 6 joka lasketaan hedelmöittymisajankohdasta, ei edellisistä kuukautisista. Tiedossa ollut suojaamaton seksi, tuntemus alkion kiinnittymisestä 2-3 päivää yhdynnästä, selittämätön lihominen ja turvotus vyötäröllä. Nännien vähittäinen ruskettuminen.

vierailija
Raskaus oli toivottu, joten osasin pitää silmällä mahd oireita. Kiinnittymiskivut oli ensimmäinen oire, ei kuukautisiin verrattavissa, todella pientä ns pinnallisen tuntuista nipistelyä. Mielialan nousu oli myös tervetullut ''oire''. :)
Muistelisin että n. vko positiivisen testin jälkeen alkoi olla pahoinvointia, ikinä en oksentanut mutta yökötystä oli paljon, vahvaa nirsoilua ruokien suhteen. Päänsärkyä myös. Kesti onneksi vain vähän päälle kuukauden.
Sitten iski hirveä väsymys, tuntui ettei millään saanut nukuttua tarpeeksi, hellitti kolmanteen kuukauteen mennessä.

vierailija
Ensimmäisessä raskaudessa (teini-iän vahinkoraskaus) ne alkoivat ihan alkumetreillä, jo kolmannella tai neljännellä viikolla reilusti ennen kuukautisten poisjäämistä. Aloin epäillä raskautta, koska nännejä kutitti jatkuvasti. Odotin kuukautisten oletettuun päivään ja tein positiivisen testin.

Nyt toinen raskauteni alkoi oireilemaan vasta joskus kuudennella viikolla. Olin todella väsynyt. Minulla oli epäsäännöllinen kierto, niin en huolestunut kuukautisten viivästymisestä. Tein testin. Vaikka tämäkin oli yllätysraskaus (ehkäisy oli kunnossa), niin tämä on kyllä todella iloinen yllätys. Vauva on tervetullut. Muut raskausoireet alkoivat vähän myöhemmin.

Yhteistyössä