Millä viikolla 4D-ultraan?

Milläs viikolla rakenneultrassa jo näkyisi kaikki oleellinen? Ajattelin jo 17. tai 18. viikkoa, kun sikiö aina n. puoli viikkoa edellä kasvussa, ja olisi helpompaa jos saataisiin ultra ennen eräitä häitä alta pois, jotta voisi alkaa kertoa ihmisille - virallinen ultra vasta häiden jälkeen viikolla 20 (vai 21?), ja on jo vähän stressiä mahan piilottelusta + tekosyistä juhlissa miksi ei juo viiniä jne...

Vai näkisiköhän erikoislääkäri jo 16. viikolla? Jostain olen tällaisenkin viikkolukeman kuullut, tosin olen aina vähän sekaisin onko kyseessä viikko 16+, vai vasta 15+, jos kerran 16. rv:stä puhutaan... Ja varmaankaan niin aikaisin ei yhtä varmaa...? Haluaisimme mahdollisimman varmasti poissulkea sydän- yms. jutut ja downin, koska kutsua seulontoihin ei todennäköisesti tule...
 
Mulla ei ole varsinaista tietoa tuohon viikko 16.asiaan, mutta itse kävin erikoislääkärillä, joka suositteli 4D ultraa sen normi rakenneultran jälkeen. Ja se perustu siihen, että viikot 20-22 jolloin sitä perus rak.ultraa tarjotaan ois se rakenteiden tutkimiseen vaadittavan aikaisin viikkomäärä- tosin en sitten tiedä, voiko jo osan asioista nähdä aikaisemmin.

Meille suositeltiin 4D tasan 4 vkoa rakenneultramme jälkeen- ja erikoislääkäri vaan totesi, että on silloin mukavan ikäinen tarkastella vielä kehitystä- sekä varmistella sukupuolta, jos on jääny vaikka vkolla 21 näkemättä.

Kaverit sai varhaisemmassa rakenneultrassa vkolla 19 tyttölupauksen joka muuttui sitten pojaksi- eli näin päin on kai tosi tavallista käydä. Eli silloin oli sanonutkin sen heille, että- ettei siinä viikolla oo "kaikki vehkeet"vielä kohillaan :)

toivottavasti jollain ois kokemusta varhaisemmasta rakenneultrasta :) onnea odotukseen!

mame 17+6
 
Minä olen käynyt 4d-ultrassa rv17 eli kun 18. viikko oli alkamassa. Menin sinne muiden syiden vuoksi, mutta lääkäri sanoi tekevänsä rakennetutkimuksen samalla kun viikkoja oli kasassa tarpeeksi.

Kävin ultrattavana Bruno Cacciatorella Femedassa ja siellä näkyi heidän nettisivuillaankin olevan, että sikiön rakenne näkyy parhaiten 18.-24. raskausviikoilla. Tuon sukupuolen Cacciatore sanoi katsovansa virtsateiden rakenteesta, jotka ovat jo alusta lähtien pojilla ja tytöillä erilaiset. Sain siis varman lupauksen sukupuolesta jo tuolloin 18. viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: mame31

Yhteistyössä