Millä viikoilla ootte tunteneet vauvan liikkeet?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
neljän äiti
Kaikissa kolmessa (yhdet kaksoset) raskaudessa viikon 20 paikkeilla. En huomannut mitään eroa paitsi kaksosraskaudessa sen jälkeen liikkeitä tuntui lähes aina.
 
Rv.18+3
Esikoisesta tunsin rv.15+5 ja sen jälkeen tuntu joka päivä...
Nyt toisesta tunsin ekat liikkeet rv.14+6, tuntu muutaman päivän sitten oli pari päivää väliä. Sitten joskus rv.16 jälkeen tuntunu joka päivä...

En tajua miks vedän tästä tämmösen ressin vai muistanko esikoisesta vaan sen ajan ku poika potki jo kovaa ku tuntuu niin ahistavalta ku tää toinen tuntuu potkivan niin hiljaa ja harvemmin, joka päivä kuitenkin
 
"kaunisajatus"
ihan selviä pieniä teräviä potkuja ekasta n. vkoilla 18, tokasta 17, kolmannesta 16 ja tästä neljännestä rv 16. Nyt olen vkoilla 18 ja tajusin eilen etten ole moneen päivään tuntenut pienintäkään potkua tai edes muljahduksia ja vähän kyllä huolestuttaa mikäs nyt on.
 
?
Esikoisesta tunsin rv.15+5 ja sen jälkeen tuntu joka päivä...
Nyt toisesta tunsin ekat liikkeet rv.14+6, tuntu muutaman päivän sitten oli pari päivää väliä. Sitten joskus rv.16 jälkeen tuntunu joka päivä...

En tajua miks vedän tästä tämmösen ressin vai muistanko esikoisesta vaan sen ajan ku poika potki jo kovaa ku tuntuu niin ahistavalta ku tää toinen tuntuu potkivan niin hiljaa ja harvemmin, joka päivä kuitenkin

Jospa sulla on istukka etuseinässä?
 
"kaunisajatus"
Esikoisesta tunsin rv.15+5 ja sen jälkeen tuntu joka päivä...
Nyt toisesta tunsin ekat liikkeet rv.14+6, tuntu muutaman päivän sitten oli pari päivää väliä. Sitten joskus rv.16 jälkeen tuntunu joka päivä...

En tajua miks vedän tästä tämmösen ressin vai muistanko esikoisesta vaan sen ajan ku poika potki jo kovaa ku tuntuu niin ahistavalta ku tää toinen tuntuu potkivan niin hiljaa ja harvemmin, joka päivä kuitenkin
:) stressasin kuopuksen eli kolmosen kohdalla ihan samaa, mietin onko vauva jotenkin sairas kun potkut tuntu niin hentosilta (vaikkakin potki ahkeraan) ja sitte ajattelin vaan että tuleekohan siitä sitte jotenkinhidas kun on niin kovin verkkanen vatsassa vr.t vanhempiin sisaruksiin jotka pyöri vielä ympyrää joskus rv 37. Noh,tämä poika on todella vilkas ja liikkuvainen ja lähti kävelmäänkin 9kk jtn se siitä "verkkaisuudesta".

Mulla oli kyllä kolmosta odottaessa istukka edessa ja vauva oli iso mikä selittänee liikkeiden eriaisen tunnun. Nyt on myös istukka edessä ja liikkeet on tuntunut samalla lailla sivussa kuin kolmosella.
 
Rv.18+3
Esikoisesta istukka oli takaseinämässä ja niin on nytkin...

Mä kans oon miettiny kaikkee mahollista, kauheetaki...Mut tässä yks päivä tosiaan vaan mietin et tästä lapsesta tulee varmaan sitten laiska :LOL:
 
"vieras"
Ekasta alkoi tuntua rv 14, liikkeet näkyi ulospäinkin jo siitä 3 viikon päästä tosi hyvin, potkut vaan voimistui loppua kohti ja oli aika koettelemus liikkeineen sitten loppujen lopuksi.

Toisesta alkoi tuntua viikolla 20 liikehdintää ja oli aika hentoja oikeastaan koko raskauuden muutenkin, ainakin jos ensimmäiseen vertaan.Tässä toisessa raskaudessa istukka oli eri kohdassa, joten suurin osa n potkuista meni ohi, tai ei kohdistunut mahaan päin :D Ultraaja vaan sanoi , että siitä se johtuu ja niinhän se kaiketi oli kun ultrassa lapsi kovasti potki, mutten itse huomannut niitä.
 
"vieras"
Joskus rv 12-13 tuntui kuplintaa, sitten rv14 "otti mahanpohjasta" ja rv 16 alkaen alkoi tuntua kunnolla liikkeitä, rv 18 lähtien joka päivä lepasennossa ja rv 19+ myös liikkeessä.
Esikoista odotan, nyt rv 23+2 ja koko ajan liikkeet olleet todella vilkkaita ja niitä on paljon.
Eilen ja tässä yhtenä päivänä viikolla liikkeitä ei tuntunut ja selkä oli järkyttävän kipeä. Molemmilla kerroilla huolestuin. Sitten mies luki jostain että vauva voi olla jalat selkään päin ja potkia selkään, jolloin liikkeitä ei tunne. Tänään tuntunut normaalisti eikä selkä ole enää kipeä.
Miehen sisko sanoi että tunsi ensimmäiset liikkeet vasta rv 22-23 ja oli kuulema aika vaimeat koko raskauden. Nyt heillä hieman vilkas 3v tyttö.
 
"vieras"
esikoisesta (istukka edessä kohtuullisen alhaalla) tunsin liikkeet 16+ kuopuksesta (istukka korkealla takana) tunsin liikkeet 14+ ja nyt tässä kolmannessa raskaudessa (istukka korkealla takana) tunsin liikkeet 12+
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23652369]esikoisesta (istukka edessä kohtuullisen alhaalla) tunsin liikkeet 16+ kuopuksesta (istukka korkealla takana) tunsin liikkeet 14+ ja nyt tässä kolmannessa raskaudessa (istukka korkealla takana) tunsin liikkeet 12+[/QUOTE]

korjaus, kolmannesta tunsin jo 10-11+ liikkeet kun np-ultra oli 12+1 ja tuolloin olin tuntenut jo viikon jos en parikin liikkeet tässä kolmannessa raskaudessa.
 
"vieras"
mä en kyllä esikoisen kohdalla tajunnut oliko ne "ensimmäiset" jotain eksyneitä pieruja vai potkuja.
Joillakin luki niin tarkkaan että rv 14+3 ja mitä kaikkea, kyllä mulla ainakin mahassa kuplii välillä paljonkin että voisi ne potkuiksi luulla vaikken raskaana olisikaan.
 

Yhteistyössä