Millä viikoilla olet kertonut raskaudestasi töissä?

Elikäs siinä lyhykäisyydessään tuo kysymys: Millä viikoilla olet kertonut raskaudestasi töissä? Toki kiinnostaa millaista työtä teet? Ja miten raskaudestasi kerroit? Itselläni ei ko. tilanne ole vielä ajankohtainen, mutta tulevaisuuden varalle mietin..Kuinka kauan raskautta pystyy realistisesti töissä "salaamaan"??
 
Haha, pakko saada vastata: kerroin 2+6, että epäilen olevani raskaana, 3+2 tein ekan testin ja siihen tuli viivanpaikka, 3+4 sitten vahvistui, että joo, raskaana olen. B)

No joo. Tuota hulluutta voi selventää se, että teen töitä mieheni kanssa. :D eli ukolle kerroin.

Mutta tutut on salanneet n. 16 viikolle asti. Yks tuttu on nyt 16. viikolla, mut ei ole kertonut vielä. B)
 
Mä kerroin viikolla 16. Olisin pystynyt salaamaan uutisen kauemminkin, kun raskaus ei näkynyt mitenkään, mutta ajattelin, että on reilua puhua asiasta ajoissa, että työanantaja ehtii rauhassa hankkia mulle hyvän sijaisen. Paljastin uutisen palaverissa, jossa oli koko työporukka paikalla. Etukäteen jännitin työkavereiden reaktioita, mutta kaikki suhtautuivat asiaan tosi hienosti. Nyt rv 19+5.
 
Itse jouduin paljastamaan muutamalle työkaverille viikko sitten kun tenttasivat, kun en juonut aamulla kahvia, eikä mulla pokka pitänyt.
Pomolle ajattelin kertoa ensimmäisen ultran jälkeen eli 13-14 rv, jotta kerkiää hakemaan hyvän tuurarin. Ja tosiaan toimistotöitä teen helpparissa...
Nyt ollaan siis 9+2....
 
myymä
Lähimmille työkavereille heti alkuunsa mutta pomolle ultran jälkeen rv 12+ :)
Löysin vaattein peittely olisi vielä onnistunut mutta en yleensä pue päälleni kovin löysää joten sekin pisti kyllä ihmiset arvailemaan...
muoks. niin tosiaan toimistotyöntekijä olen, asiakaspalvelija puhelimitse!
 
Mä kerroin pomolle joskus viikolla 11 . En halunnu salata asiaa pitempään, että pomo pystyi ruveta hankkimaan minulle sijaista. Muille työkavereille sitten paljastin asia varmaan joskus viikolla 13. Ja teen siis toimistotyötä.
 
Pienessä ruokakaupassa olin töissä ja kerroin noin rv 15 työporukan yhteisessä palaverissa. Työtakki oli sen mallinen, että olisin voinut pitää asian salassa, mutta kerroin koska tuossa palaverissa sovittiin kesälomien ajankohdat ja minä jäin äitiyslomalle kesken lomakauden.
 
Lähimmille työkavereille kerroin rv 10 (sanoivat jo arvanneensa ;) ) ja pomolle rv 11.
Mua jännitti pomon suhtautuminen, mutta vaikuttikin oikeasti ilahtuneelta!
Ja toimihenkilö, asiakas/toimistotyö, kevyttä fyysisesti, rankkaa henkisesti...
 
Ket
Kerroin sitä mukaa kun alkoi maha näkyä/ asia tuli ilmi.. :) En muista tarkkaan viikkoja mutta tarkkanäköisimmät näkivät varmaan jo 3. kuun alussa tai viimeistään sen aikana. Jotkut kiinnittivät huomiota siihenkin, kun söin aina töissä aamupalan. Tosin se oli minulla aika usein tapana jo ennen raskautta, aikaisin aamulla kotona en ehdi ja ei vielä ole nälkäkään. Työskentelin opettajana.
 
Nimra
Heips, kerroin muutamamille työkavereille suunnilleen rv 12 ja sitten pomolle kerroin rakenneultran jälkeen rv 22 :D Kaikki olivat iloisia ja itseä jännitti kertoa ja pelko oli suunnaton kertomiselle :( Miksiköhän oli ? Luonnollisin asia varmasti maailmassa :LOL: Joo, teen rakennustyötä :D
 
Iseäni jännittää tuo kertominen. En tiedä pitäisikö kertoa pomolle jo nyt vaikka viikkoja on vasta 4+4, mutta olen töissä tekemisissä sellaisten aineitten kanssa, jotka voivat vahingoittaa sikiötä ja lisätä kesken menojen riskiä. Jotenkin tuntuu liian aikaiselta kertoa, mutta en halua kuitenkaan itse ottaa tietoista riskiä. Mahdollisuus on tehdä myös töitä sellaisessa paikassa,jossa näitä aineita ei käytetä. Neuvoja siis kaivataan..
 
Mä kerroin yhdelle lähimmälle työkaverille rv 6+ , koska kysyi oonko raskaana, en sitten alkanut valehtelemaan. :D Pomolle ja työkavereille joiden kanssa käyn tauoilla kerron joskus ultran jälkeen eli siinä rv 12+ En halua sailailla asiaa kauhean kauan kun kyllästyttää isojen huppareiden pitäminen. Haluan pukeutunua niin että tää massu näkyy eli esim. pelkkään t-paitaan ;) :heart:
ja kerkee sitte pomokin hankkia sijaisen...

TinyAngel 11+3
 
Tiikeri83 Meillä töissä yksi nainen kertoi tosi aikaisin raskaudesta, koska työskenteli myös haitallisten aineiden parissa. Ei halunnut ottaa riskiä ja hänet sitten siirrettiin toisiin hommiin raskauden ajaksi.
 
Kaikissa kolmessa raskaudessa olen tainnut kertoa viimeistään 6. raskausviikolla lähimmille esimiehille ja työkavereille. Esimiehille pääasiassa sen vuoksi, että kaikki raskaudet ovat olleet ns. vaikeita heti alusta lähtien ja aiheuttaneet poissaoloja toisesta raskauskuukaudesta lähtien. Ja työ on toimistotyötä.
 
Olen töissä perhemarketissa. Esikoisesta kerroin 13+1. Tästä en ole vielä kertonut ja nyt on 13+6. Ajattelin odottaa tuonne rakenneultraan (rv21) asti, jos työvaatteissa resorit riittää....mä panttaan ihan tosissani, en oikeen tiiä miksi! tai no, ehkä noiden pieleenmenneiden raskauksien vuoksi... :ashamed: Saas nähdä, en ainakaa lähiaikoina ole kertomassa.
 
Kerroin jo puoli vuotta ennen yrittämisen alkua, tehdastyössä olen ja työpiste piti vaihtaa hyvissä ajoin(työssä liima-altistusta). Ilmoitus keväällä ennen lomien alkua ja sitten yrityksen alettua työpisteen vaihto. Nyt raskaana ollessa vaihdan jossain vaiheessa vielä kevyempään ja turvallisempaan työpisteeseen, ilmoitin raskaudesta melko lailla heti plussattuani :D
 
Mä en ole vielä kertonut, ja nyt rv 18+0. Mut pitäis kokoaikaistaa lähiaikoina ja siks panttaan tuota kertomista. Raskaudenhan ei pitäis asiaan vaikuttaa mut uskon et pomo kyllä keksii jonkun syyn olla kokoaikaistamatta mun sopimusta jos raskaudesta tietää. Kerron sitten kun on aivan pakko, eikä mahaa enää pysty peittämään. Ekasta raskaudesta kerroin rv 13.
 
joskus rv 22 pomo oli poikansa laittanut kysymään mun mieheltä asiasta. :D (ovat siis kavereita) ja siitä sitten sen jälkeen pikkuhiljaa viimeiset varmaan sai tietää joskus rv 30. oli just kesälomat pyörimässä niin ei porukka kovin nopeeta saanu tietää. ja seisomatyö kassalla tarjoilua, keittiötä. työasu sen mallinen ettei kovin helposti huomannu vaikkei kauheen löysät vaatteet ollutkaan.
 
En kertonut vielä, eilen, huomenna kun menen töihin, niin taidan kertoa.. vaikka viikkoja on tosiaan sitten vasta 5. Työskentelen sairaanhoitajana leikkurissa ja meillä on joissain saleissa röntgen säteitä, osaproteesi sementtiä ja lasten maskianestesioita ja sen semmoisia. Pakko varmaan sen takia kertoa, ettei tule vahinkoa..
 
Vielä en ole kertonut, viikkoja 11, jouluna ajattelin kertoa ellen ennen jää kiinni. En haluis kertoa vielä kun en välitä mistään hässämisestä (ja tietysti np-ultran haluisin tehdä myös ennen) ja muutenkin olis kivempi olla turvallisemmilla vesillä. Tuskin ihan heti arvaa, kun muutenkin on vähän tuota alamasua niin eipä kukaan kehtaa kysyä.
Tietysti jos suoraa kysytään, niin en aio valehdella.
 
Mä kerroin esimiehelle toissapäivänä eli 10+2. Ensin olin ajatellut odottaa vähintään ekan ultran yli, mutta päätin kertoa jo nyt koska oli juuri ensi vuoden resurssisuunnittelu käynnissä. Lisäksi työtehtävissä voi joskus olla säteilyaltistusta, niin on selkeämpi suunnitella töitä, kun tietää mihin hommiin ei ainakaan voi minua laittaa. Insinöörin hommia teen ja pääasiassa toimitotyötä, mutta lisäksi olen valmistuksen ja tutkimusten kanssa tekemisissä.
 

Yhteistyössä