Millä vanhempasi pelottelivat sinua lapsena?

• Viestiketjun aloittaja "Ella"
  • Ensimmäinen viesti
Ei millään.
Tai oikeastaan joo. Isä joskus sanoi että jos en pese hampaitani niin tytöt ei halua pussata. En tiedä oliko se hyvä vai huono "uhkaus" sillä jo ajatus jostain ällöttävästä pussaamisestä tuntui puistattavalta. Tytöt, yäk! :D

• Tykkää
Reactions: Mythago
Ei suoranaisesti millään.
Mutta minä sain katsoa muun perheen kanssa kauhuleffoja ihan pikkuskidistä ja muistan elävästi vielä kun äiskä luki iltasatuna Stephen Kingin lyhyitä tarinoita minulle ja veljelleni. Olin silloin 7v :D
Samoin. Ja pikkusisko teki alaluokilla esitelmän lempparileffastaan "Uinu uinu lemmikkini", oliko peräti tokaluokkalainen ... x))

King on kyllä loistava kirjoittaja, tykkään paljon monista hänen kirjoistaan.

Viimeksi muokattu:
htm
Meille sanottiin että "myyn teidät mustalaisille" tai "kohta heiluu koivuniemen herra" et aika samoja näköjään :-D Omille lapsille sanon et myyn teidät sirkukseen, jos ette käyttäydy, mut jostain syystä he innostuvat asiasta :-D

hellsbells
Uhattiin myydä mustalaisille, kasvatuslaitoksella, koivuniemen herralla. Noista koivuniemen herra toteutettiinkin muutamaan otteeseen.

Sit peloteltiin saunatontulla, sitä pelkäsin ihan oikiasti. Erehdyin meinaan kerran kiukuttelemaan saunassa ja sen jälkeen pelkäsin sinne saunaan mennä. Meillä saunatonttu ei todellakaan ollu mikään kiva pullee harmaahapsi, vaan sen uhattiin vievän saunan taakse ja.. en tiedä mitä, ? jos ei saunassa istuttu nätisti ja hiljaa.

Naama jää siihen asentoon, jos ilveilee ja tuulen suunta muuttuu.

Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen, kait noita muitakin oli.

"vieras"
Mua joku sukulainen pelotteli, että jos syö hedelmän siemeniä, alkaa kasvaa puu mahassa. No mähän olis sitten tarkka etten syö niitä, kunnes parin vuoden päästä tajusin, että sitähän pitäis syödä myös multaa, jos meinais että jotain kasvaa. Mikä helpotus :D

hellsbells
Jahaa, no heti tuli mieleen lisää :D Äiti pelotteli isällä. Jos ei äitiä totellut, niin sitten pyydettiin isä paikalle ja siinä ei hyvä heilunu.

Tjooh, vähän kevyempi oli että harakatkin nauraa. Jos kiukutteli, pukeutu typerästi, jne.

kun tehtiin jotain kiellettyä tai oltiin kurittomia niin meät uhattiin lähettää isän luo asumaan.. monta kertaa jo pakattiin tavarat matkalaukkuun ja monen tunnin itkemisen jälkeen äiti "heltyi" ettei tarvi muuttaa sinne.. kerran oltiin jo juna-aseman pihalla asti itkemässä :/
muistaakseni olin alle kouluikäinen tuolloin ja isäni näin ekaa kertaa elämässäni 4.luokalla.. et sellanen mörkö meillä oli.. :/

"Jollet tottele, niin piru vie sinut helvettiin ja kuristaa sinut omilla suolillasi!"

Tuo olisi ollut rakastavan kristillisyyden mukainen uhkaus, mutta äiti ei koskaan käyttänyt sitä. Sen sijaan hän uhkasi antaa minut mustalaisille.

"Hanna"
Kasvatuslaitoksella peloteltiin kyllä veljeäni, joka vissiin aiheutti enemmän harmaita hiuksia kuin minä, itse olin niin kiltti lapsi;) Meitä kyllä peloteltiin hirveällä noita-akalla, Staalolla, joka asui leikkipuiston aidan takana, jos menee liian lähelle tai jää puistoon kun ilta tulee, voi Staalo hakea ja sieltä "ei ole koskaan kukaan lapsi takaisin tullut".

"Minnis"
Konstaapeli Reinikaisella. :D :D Silloin tuli telkkarista ohjelma kyseisestä poliisista. Isä otti luurin käteen ja sanoi "jos et ole kunnolla soitan Reinikaiselle". Taisi tepsiä.

"Vieras"
Jos nielaisee omenan siemenen, vatsasta alkaa kasvaa omenapuu.

Pahat ihmiset joutuvat helvettiin -> myös tuhmat lapset.

Saunatonttu suuttuu metelistä.

Ei-toivottu raskaus oli kuolemaakin kurjempi kohtalo, teiniraskaus sitäkin kurjempi.

Jos syö räkä, alkaa vatsassa kasvaa matoja.

Yhteistyössä