millä tavaralla kannattaa madottaa suuret koirat?!

  • Viestiketjun aloittaja apuaaa..
  • Ensimmäinen viesti
apuaaa..
mulla menee nyt niin käpy tohon axilur-pillereiden väkisinsyöttämiseen....

paikallisesta apteekista ei oikein muuta saa eikä siellä tää ammattitaitoinen henkilökunta osannut auttaa... ¤#"&%/".... olis siis madotusaika käsillä ja koirat 60kg ja 70kg!
 
"hmm"
drontal ei oo niin laajakirjoinen kuin axilur. Kannattaa välillä madottaa axilurilla. Hah, mun mielestä koiran madottaminen on helppoa, vaikka pitäiskin antaa monta tablettia, jossain makkaran tai varsinkin kalapalan sisässä ne menee tosta vaan alas. Kissan kanssa sitten ihan eri juttu... vastaantaisteleva nirsoilija hampaat irvessä ja kynnet valmiina.
 
"koiruus"
Eikö ees mee lihapullan tms sisällä? Mulla on yks koirista ollu nirso pillereiden suhteen, kupista söi ruuan mutta sylki tabut veks...Mutta meni alas kyllä kun pieninä palasina annoin jonkun pehmeän herkun sisässä. Toinen taas syö mitä vaan "tuoksuvaa" (nappulat ei meillä mene kaupaksi) ja axiluria annan madottamiseen (koirat 40-50kg).
 
[QUOTE="hmm";23104021]drontal ei oo niin laajakirjoinen kuin axilur. Kannattaa välillä madottaa axilurilla. Hah, mun mielestä koiran madottaminen on helppoa, vaikka pitäiskin antaa monta tablettia, jossain makkaran tai varsinkin kalapalan sisässä ne menee tosta vaan alas. Kissan kanssa sitten ihan eri juttu... vastaantaisteleva nirsoilija hampaat irvessä ja kynnet valmiina.[/QUOTE]

kissa on helppo madottaa, kierii katin pyyhkeeseen ja ruuttaa pastat kurkkuun :D

mutta noi meidän koirat :kieh:
ihan sama mihin lihapullaan, maksamakkaraan, nakkiin tms ne tunkee, niin tavara siitä ympäriltä lähtee ja kumpikin sylkee sen tabletin tyylikkäästi pihalle :xmas:

ja jos liotan ne tabut veteen ja laitan ruokaan, niin jää ruuat syömättä :xmas:

ja väkisin tunkeminen ton kokosille on rasittavaa... :D

että ei se aina oo niin itsestäänselvää se koirankaan madotus :D
 
hmph
No jessus. Mä murskaan nappulat ja sekoitan raa'an jauhelihan joukkoon. Lorautan hiukkasen vettä, niin se tarttuu siihen lihaan kiinni ja koira syö tietämättään tuon kuurin. =)
 
"hmm"
Mäkin oon koittanu pyyhetemppua kissalle, ja just pastan kanssa se ei onnistunut, eikä drontaltabletin, pyyhkeestä vapautui hirmuisen vihainen huutava keltaista vaahtoa kakiva kissa joka juoksi paniikissa ympäri kämppää, antoi koiralle turpaan kun se tuli siihen ihmettelemään (parhaat kaverit muuten) ja pärski lääkevaahtoista limaa ympäri seiniä... Meni ihan semmoiseksi hulluuskohtaukseksi sillä. Rauhoituttuaankin oli tosi epäluuloinen mua kohtaan sen illan. Koira onkin semmoinen loppasuu että sille kelpaa melkein ihan kaikki, paitsi sen oma nivel'lääke' joka on jauhoa, senkin saa alas kun sekoittaa maitoon tai kermatilkkaan.
 
[QUOTE="hmm";23104103]Mäkin oon koittanu pyyhetemppua kissalle, ja just pastan kanssa se ei onnistunut, eikä drontaltabletin, pyyhkeestä vapautui hirmuisen vihainen huutava keltaista vaahtoa kakiva kissa joka juoksi paniikissa ympäri kämppää, antoi koiralle turpaan kun se tuli siihen ihmettelemään (parhaat kaverit muuten) ja pärski lääkevaahtoista limaa ympäri seiniä... Meni ihan semmoiseksi hulluuskohtaukseksi sillä. Rauhoituttuaankin oli tosi epäluuloinen mua kohtaan sen illan. Koira onkin semmoinen loppasuu että sille kelpaa melkein ihan kaikki, paitsi sen oma nivel'lääke' joka on jauhoa, senkin saa alas kun sekoittaa maitoon tai kermatilkkaan.[/QUOTE]

ja tästä huomaamme, että eläimetkin ovat yksilöitä :D
 
ja tästä huomaamme, että eläimetkin ovat yksilöitä :D
Jeah :D

Lapsuudesta muistan sakemannin joka ei syönyt lääkettä muuta armottomassa painiotteessa väkisin. Haistoi mistä tahansa herkusta ja jätti syömättä.
Oma koira hotkeltaa kaiken ilman mitään ongelmia, ei paljon tarvitse hämätä kun on jo tropit menneet.

Kissat kaapattiin kainaloon ja annettiin kuurit, tyttökissa söi nätisti ehkäisypillerinsä kun viereen murskasi valkoisen maitonapin.

Mutta tää meidän katti....... tsiisus. Kauhulla odotan taas seuraavaa madotuskertaa.
 
Tekniikkalaji jos ei ruoan seassa alas mene. Itse ainakin laitan ihan sormin koiran kielen sivusta kurkkuun. En tietenkään voimakeinoin, vaan ihan oikeanlaisella tekniikalla, jolloin kaikille jää hyvä mieli. Hyvin onnistuu ainakin näiden koirien kanssa, joiden madottamisesta minulla on kokemusta. Kun nappi laitetaan oikeaan kohti, ei koira pääse enää sylkemään sitä lattialle, vaan joutuu nielaisemaan.
 
esim
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23104139:
Mä en just nyt kuollakseni muista, mikä sen kapselin nii oli, mikä liuotetaan niskanahkaan.
Eläinlääkäri kirjoittaa siihen vaan reseptin, mut sitä ei saa antaa collieille, eikä muille "pitkäpäisille" koirille.
Strongholdiako meinaat? Se on ulkoloislääke lähinnä ja tosiaan reseptitavaraa.
 

Yhteistyössä