Vanna.
äidiltä opittu sana 03.06.2012 #27 Täälläkin päin punkka on yleensä sänky. Ammetta en ole ennen kuullutkaan punkaksi sanottavan. Mutta useimmat taitaa sanoa ammetta ammeeksi täällä päin, mie sanon vanna koska äitikin sanoo. <3
Täälläkin päin punkka on yleensä sänky. Ammetta en ole ennen kuullutkaan punkaksi sanottavan. Mutta useimmat taitaa sanoa ammetta ammeeksi täällä päin, mie sanon vanna koska äitikin sanoo. <3
"vieras" 03.06.2012 #29 Paatipunkka, johon kaajetaan sopivan kylymää huuperin kalijaa, ja joka ylleesä mukulan pesun jäläkeen muuttuu kyllä varsinaiseksi solokkuämpäriksi.
Paatipunkka, johon kaajetaan sopivan kylymää huuperin kalijaa, ja joka ylleesä mukulan pesun jäläkeen muuttuu kyllä varsinaiseksi solokkuämpäriksi.
Punkka on mulle kyll sänky 03.06.2012 #32 Ah näitä hienoja murteellisia eroja, mulle punkka on sänky ei vauvan kylpypaikka, mutta kukin tavallaan. Ja meillä se on amme, vanna, palju tai lutraämpäri (kummipoikani kehittämä sana joka jäi itsellekin satunnaiseen käyttöön)
Ah näitä hienoja murteellisia eroja, mulle punkka on sänky ei vauvan kylpypaikka, mutta kukin tavallaan. Ja meillä se on amme, vanna, palju tai lutraämpäri (kummipoikani kehittämä sana joka jäi itsellekin satunnaiseen käyttöön)
"vieras" 03.06.2012 #36 Punkka on lasten amme. Amme sitten "oikea" amme. Vannaa en ollut kuullutkaan ennenkuin muutin Pirkanmaalle, jotenkin sekin tarttunut käyttöön.
Punkka on lasten amme. Amme sitten "oikea" amme. Vannaa en ollut kuullutkaan ennenkuin muutin Pirkanmaalle, jotenkin sekin tarttunut käyttöön.
"..." 03.06.2012 #37 Amme. Vanna-sanaan olen törmännyt vasta näillä keskustelupalstoilla ja punkalla tarkoitetaan täälläpäin sänkyä.
Amme. Vanna-sanaan olen törmännyt vasta näillä keskustelupalstoilla ja punkalla tarkoitetaan täälläpäin sänkyä.
"vierailija" 03.06.2012 #41 Amme tietysti! Jos joku sanois mulle, että tuo mulle punkka/vanna, en älyis.
Lentokala 03.06.2012 #48 Amme Vanna- sanan tiedän kyllä, mutta punkka on ihan outo. Tai siis sehän on sänky...
Ultramariini 03.06.2012 #49 Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala: Näytä alkuperäinen viesti Amme Vanna- sanan tiedän kyllä, mutta punkka on ihan outo. Tai siis sehän on sänky... Click to expand... juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala: Näytä alkuperäinen viesti Amme Vanna- sanan tiedän kyllä, mutta punkka on ihan outo. Tai siis sehän on sänky... Click to expand... juuri näin