millä saisin pojan jättämään kisun rauhaan, vai annako suosiolla kisun pois

  • Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
Se, että antaisit kisun pois, on luovutusvoitto lapselle.
Viestii suoraan:"Ei sun tarvitse käyttäytyä, eikä oppia kohtelemaan kisua hyvin."
Se lapsi pitää vaan saada tajuamaan ettei ketään ihmistä tai eläintä saa kiusata. Kyllä yli 3-vuotiaan luulis tajuavan sellaisen asian.
 
"Neith"
Se, että antaisit kisun pois, on luovutusvoitto lapselle.
Viestii suoraan:"Ei sun tarvitse käyttäytyä, eikä oppia kohtelemaan kisua hyvin."
Se lapsi pitää vaan saada tajuamaan ettei ketään ihmistä tai eläintä saa kiusata. Kyllä yli 3-vuotiaan luulis tajuavan sellaisen asian.
kisun pois antaminen johtuisi siitä että haluan anta kisulle kodin jossa se saa olla rauhassa, poika tajuaa kyllä asoita mutta se ei toimi niiden mukan
se tietää mitä ei saa tehdä ja mikä on huonoa käytöstä.
se tietää että eläimiä ei saa satuttaa mutta silti se toimii huonosti
se ei halua että kisu muuttaa muualle, sille tulee paha mieli jos edes uhkaan niin.
mä en hyväksy eläinen kiusaamista mutta mulle eläin on eläin, ne on kivoja ja rakkaita mutta mä pystyn niistä luopumaan jos tilanne on sellainen.
jos poika ei opi pikkuhiljaa tottelemaan tässä asiassa niin se on kisu jka lähtee parempaan kotiin koska se on kaikkien kannalta parempi silloin.

toki toivon että poika oppii käyttäytymään jollain konstilla, ehkäpä tuo kiskin joku päivä anta ihan kunnolla takas niin oppii viimeistään silloin.
mä voin tietysti toimia niin että teen pojalle sman mitä poika tekee kisulle, oppii varmasi siitäkin mutta lastensuojelu ei taitais tykätä.

mä tiedän että tähän ei ole mitään ihmettä joka parantais tilanteen hetkessä, kunhan nyt vaan keksisi jonkun tehokkaamman keinon jotta poika muistaisi nuo jutut sillä teko hetkellä ja jättäisi tekemättä
 
"Neith"
Auktoriteettiä kehiin. Lapsen pitää tietää miten eläintä kohdellaan. Jos lapsi ei tajua niin se ei koske kissaan ollenkaan.
niin no sitähän tässä koitetaan kokoajan, en mä vaan seiso tumput suorina tekemättä mitään.
lapsi tietää miten eläimiä kohdellaan ja 70% ajasta toimii sen mukaisesti, mutta ne loput ajat se tekeekin ihan päinvastoin miten on opetettu
 
[QUOTE="Neith";22572263]kisun pois antaminen johtuisi siitä että haluan anta kisulle kodin jossa se saa olla rauhassa, poika tajuaa kyllä asoita mutta se ei toimi niiden mukan
se tietää mitä ei saa tehdä ja mikä on huonoa käytöstä.
se tietää että eläimiä ei saa satuttaa mutta silti se toimii huonosti
se ei halua että kisu muuttaa muualle, sille tulee paha mieli jos edes uhkaan niin.
mä en hyväksy eläinen kiusaamista mutta mulle eläin on eläin, ne on kivoja ja rakkaita mutta mä pystyn niistä luopumaan jos tilanne on sellainen.
jos poika ei opi pikkuhiljaa tottelemaan tässä asiassa niin se on kisu jka lähtee parempaan kotiin koska se on kaikkien kannalta parempi silloin.

toki toivon että poika oppii käyttäytymään jollain konstilla, ehkäpä tuo kiskin joku päivä anta ihan kunnolla takas niin oppii viimeistään silloin.
mä voin tietysti toimia niin että teen pojalle sman mitä poika tekee kisulle, oppii varmasi siitäkin mutta lastensuojelu ei taitais tykätä.

mä tiedän että tähän ei ole mitään ihmettä joka parantais tilanteen hetkessä, kunhan nyt vaan keksisi jonkun tehokkaamman keinon jotta poika muistaisi nuo jutut sillä teko hetkellä ja jättäisi tekemättä[/QUOTE]

Joo eläin on eläin ja alimpana laumassa eli perheessä tietenkin. Eikä voi edes verrata ihmiseen. Mutta se, että kiusattu poistetaan, vahvistaa kiusaajan oikeutta tekemisilleen. Se, joka tekee väärin, joutuu muuttamaan omaa käytöstään. Vaikka olisi kyseessä pikkulapsi.
Kyllä lapsen PITÄÄ oppia kunnioittamaan toista elävää olentoa.
Oon luullut että jokaiselle lapselle tulee paha mieli nähdä/kuulla että eläintä ja heikompaa kiusataan.
 
dfdf
Ap kuulostaa turhalta lässyttäjältä. Kun kerran puhe ei tehoa lapseen, niin sitten vain kovat keinot kehiin. Tuon ikäinen on saatava kuriin.

Mikä rangaistus sellainen on, jossa lelut annetaan takaisin, vaikka huono käytös jatkuu? Kaikki lelut pois lapselta ja niitä saa takaisin yksitellen, esim. joka päivä yhden vain sillä ehdolla, ettei ole kiusannut kissaa yhtään koko päivänä. Lelut on siis ansaittava hyvällä käytöksellä. Nyt lapsi on oppinut, että raivokohtauksella saa tahtonsa läpi. Hänen ei tarvinnut siivota, vaan äiti siivosi, kun sai raivokohtauksen.
 
Ap kuulostaa turhalta lässyttäjältä. Kun kerran puhe ei tehoa lapseen, niin sitten vain kovat keinot kehiin. Tuon ikäinen on saatava kuriin.

Mikä rangaistus sellainen on, jossa lelut annetaan takaisin, vaikka huono käytös jatkuu? Kaikki lelut pois lapselta ja niitä saa takaisin yksitellen, esim. joka päivä yhden vain sillä ehdolla, ettei ole kiusannut kissaa yhtään koko päivänä. Lelut on siis ansaittava hyvällä käytöksellä. Nyt lapsi on oppinut, että raivokohtauksella saa tahtonsa läpi. Hänen ei tarvinnut siivota, vaan äiti siivosi, kun sai raivokohtauksen.
Ihan totta tuo ansaitsemisjuttu. ootko koittanu ap kääntää rangaistusta porkkanaksi?
 
[QUOTE="Neith";22572289]niin no sitähän tässä koitetaan kokoajan, en mä vaan seiso tumput suorina tekemättä mitään.
lapsi tietää miten eläimiä kohdellaan ja 70% ajasta toimii sen mukaisesti, mutta ne loput ajat se tekeekin ihan päinvastoin miten on opetettu[/QUOTE]

Mä tarkoitan sitä että lapsi ei saa koskea kissaan ollenkaan, ei edes hyvällä.
 
"Neith"
Ap kuulostaa turhalta lässyttäjältä. Kun kerran puhe ei tehoa lapseen, niin sitten vain kovat keinot kehiin. Tuon ikäinen on saatava kuriin.

Mikä rangaistus sellainen on, jossa lelut annetaan takaisin, vaikka huono käytös jatkuu? Kaikki lelut pois lapselta ja niitä saa takaisin yksitellen, esim. joka päivä yhden vain sillä ehdolla, ettei ole kiusannut kissaa yhtään koko päivänä. Lelut on siis ansaittava hyvällä käytöksellä. Nyt lapsi on oppinut, että raivokohtauksella saa tahtonsa läpi. Hänen ei tarvinnut siivota, vaan äiti siivosi, kun sai raivokohtauksen.
lapsi sai itkukohtauksen KOSKA mä siivosin.. ja lapselta otetaan leluja jäähylle mutta se saa ne takas samana päivänä koska se vaikutaa suoraan yöunin.. se on nähty ja koettu ja vaikka sitä kuinka haluaisi pitää kiinni siitä että jäähylle otettu lelu pysyy jäähyllä niin perheen ja sen lapsen hyvinvoinnin takia se on pakko aina silloin tällöin joustaa siitä. en sitä mielelläni tee mutta pakon edessä olen taipunut.
ei se tietenkään saa leluja takas heti, jos huono käytös jatkuu niin ei tietenkään saa lelua takas.
mutta tuohon kissan kiusaamiseen se ei auta että ottaa vaan jonkun satunnaisen lelun siltä pois. toki se millä se kisua satuttaa niin otetaan jäähylle.
 
.,,.
Aika outoa, kyllä kaikki mun tuntemat tuon ikäiset normaalit lapset on ymmärtänyt, ettei eläimiä kiusata koska niitä sattuu.. Mitä siis puuttuu, empaattisuus, huomio, vai mikä...
 
"Neith"
Aika outoa, kyllä kaikki mun tuntemat tuon ikäiset normaalit lapset on ymmärtänyt, ettei eläimiä kiusata koska niitä sattuu.. Mitä siis puuttuu, empaattisuus, huomio, vai mikä...
no kyllähän tuo sen tajuaa muiden eläinten kohdalla, ja meidän kisunkin kohdalla n. 70% ajasta.. syytä en tähän käytökseen osaa sanoa, onko se halu leikkiä kisun kanssa joka taas sillä hetkellä ei halua leikkiä pojan kanssa ja siitä turhautuneenapoika sitä yrittää lyödä/potkia
mun nähdäkseni tuo ei ole ilkeyttä tai halua satuttaa eläintä, vaan kyse on jostain muusta. en tiedä onko kyse innostuneisuudesta jolloin säännöt ja kiellot yleensäkkin tuppaavat haihtuman päästä (siis muissakin asioissa) vai onko kyse ihan aan uhmasta ja huomion hakemisesta
 
[QUOTE="Neith";22572431]ei pompota.. ei tuo poika saa tahtoaan läpi, ei auta itkupotkuraivarit jne.
jos on joku vinkki niin kerro toki, millä saan pojan mistamaan nuo säännöt aina, kun se tuottaa nyt ongelmia[/QUOTE]

toistoa,toistoa ,toistoa. toiset vaatii sitä PALJON enemmän kuin toiset.
ja toisaalta, jos tosiaan 7 kertaa 10 kerrasta kissan kanssa sujuu oikein hyvin ja ongelmitta, niin en osaisi nähdä, että olis edes välttämättä niin hankala uhmaikäinen asian suhteen.mutta ymmärrän, että äitinä se on helvettiä silti ja tekis mieli työntää mieluummin niitä tikkuja kynsien alle,kuin toistaa ja komentaa "kokajan" samasta.
 
[QUOTE="Neith";22572452]se on aika hankala toteuttaa ilman että suljen kisun 1 huoneeseen koko päiväksi.
kisu siis itse hakeutuu pojan luokse leikkimään ja hellyyttä hakemaan.[/QUOTE]

Silti lapsen ei tarvitse siihen koskea. Teet sille selväksi että vaikka kissa tulee viereen kiehnäämään siihen ei kosketa. Multa on onnistunut lapselta kieltää kissan kantaminen. Lapsi ei ole sitä kertaakaan kantanut ja on nyt eskari-ikäinen.
 
"Neith"
toistoa,toistoa ,toistoa. toiset vaatii sitä PALJON enemmän kuin toiset.
ja toisaalta, jos tosiaan 7 kertaa 10 kerrasta kissan kanssa sujuu oikein hyvin ja ongelmitta, niin en osaisi nähdä, että olis edes välttämättä niin hankala uhmaikäinen asian suhteen.mutta ymmärrän, että äitinä se on helvettiä silti ja tekis mieli työntää mieluummin niitä tikkuja kynsien alle,kuin toistaa ja komentaa "kokajan" samasta.
:) joo, toistoa harrastetaan kyllä ihan kiitetävästi meillä :D
eikä toi ole tosissaan mikään hirveän suuri ongelma (vielä) mutta haluan silti saada sen kuriin. mtta ehkä mie toistelen noita asioita vielä hetken :)
 

Yhteistyössä