millä saisin itseni kylläiseksi syömättä mitään?

  • Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti
Et mitenkään jos tosiaan meinaat olla syömättä! :D

Hyvä neuvo on että paljon kasviksia ja hiukan lihaa, ei mitään kastikkeita,voita,leipää,perunaa,pastaa yms. Ja syöt monta kertaa päivässä, eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala! Juot runsaasti vettä vähintään 3litraa =)

Esim.
Aamiainen:
Raejuustoa/rahkaa
Hedelmä/marjoja

Lounas:
Kanasalaatti

Välipala:
Hedelmä/tuore kasvis
Rahka

Päivällinen:
Karjalanpaistia (Lihaa,porkkanaa ja sipulia)
Salaattia

Iltapala:
Raejuustoa/rahkaa
Marjoja

Paljon proteiinia ja vähän rasvaa =) Ja ruokajuomaksi vain vettä, ei maitoa/mehua/limua
 
...
Ota joku nutrilet-viiden päivän dietti-systeemi. Siinä poistuu pari kiloa + ylimääräiset nesteet nopeasti ja itseltäni ainakin lähti hyvin pidempiaikaisempikin laihdutus käyntiin.
 
Älä tee sitä
Kahdessa viikossa tuskin saat hurjaa painonlaskua aikaseksi. Nesteet jos lähtee niin... Ei sun kannata olla syömättä. Salaatteja, hedelmiä ja marjoja voi syödä Lähes niin paljon kun vaan jaksaa jauhaa. Mitään ihmediettejä ei ole. Näillä "syön vain koivunoksia"- dieeteillä ei saa kun pahaa aikaseksi sillä kroppa menee vaan jumiin eikä saa tärkeitä vitamiineja ja kivennäisaineita ja menee säästöliekille.

Mitään ei pysty todistamaan mutta minä luulen että oma sairauteni puhkesi juuri teini- iän älyttömien syömisten/ ei syömisen seurauksena ja tästä kärsin nyt lopun ikääni. Enää en uskaltaisi moisia diettejä kokeilla.

Kannattaa miettiä syömistottumusten muuttamista pysyvästi luonnollisempaan (kasviksia, marjoja, hedelmiä, palkokasveja, pähkinöitä ja lihaa mutta ei mielinmäärin).
 
Älä tee sitä
[QUOTE="vieras";23335914]Mikä sairaus sulla puhkesi ruokavalion takia?[/QUOTE]

Autoimmuunisairaus. Mulla on vahva aavistus siitä että laukaisevana tekijänä oli nämä älyttömät laihdutukset "syön pelkästään kaalia"- villitykset.

Ja harmittaa... Kaduttaa niiiin vietävästi!!!
 
Älä tee sitä
Alkuperäinen kirjoittaja Älä tee sitä;23335962:
Autoimmuunisairaus. Mulla on vahva aavistus siitä että laukaisevana tekijänä oli nämä älyttömät laihdutukset "syön pelkästään kaalia"- villitykset.

Ja harmittaa... Kaduttaa niiiin vietävästi!!!
Kun vain saisin todistettua teoriani ottaisin elämäntehtäväkseni kiertää kouluja ja puhua lapsille/ teineille ja opettajille ruuan monipuolisuuden tärkeydestä!!! Väärää tietoa en tietenkään voi levittää, mutta kannattaa tämän esimerkin kautta puhua teineillenne näiden laihdutuskuurien mahdollisista seurauksista. Bulimia ja anoreksia kun eivät ole ainoita. Niistä sentään voi parantua mutta tästä ei. Olen aika paljon lukenut näitä asioita sairastumiseni jälkeen. Onhan se selvää että esim. erinäisten vitamiinien tai kivennäisaineiden puute aiheuttaa oireita. Mutta mitä tapahtuukaan kun puutos koskee miltei kaikkea... KERTOKAA tästä lapsillenne! Saarnaamatta.
 
"vieras"
Jos haluat vähän huijata nälkää välillä (jos tuntuu että koko ajan on nälkä) niin juo huoneenlämpöistä tai lämpimämpää vettä, ei siis kylmää. Sillä saa hetkeksi mahaa täydemmän tuntuiseksi. Mutta muuten ei auta kun lopettaa herkkujen syönti ja syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Ja ostaa hyvät muotoilevat alusvaatteet, niilläkin saa figuuria hiukan hoikemmaksi - ja kun muutenkin on laittautunut, näyttää helposti hoikemmalta ;)
 

Yhteistyössä