Millä saada kantapäät kuntoon?

  • Viestiketjun aloittaja jelp
  • Ensimmäinen viesti
jelp
Mulla oikea kantapää sileä ja pehmeä mut vasen on aivan kamala. Todella harhea ja sellanen "röpelöinen" vaikka rasvaan ja laitan yöksi sukat jalkaan.
Mut on vaan pysyy, vinkkejä tähän kiitos

Rasvaamiseen käytän sitä apteerista saatavaa Helosan vihreää voidetta
 
Dermosilin Extra-voide.

En uskonut itsekään ensin kun sitä mulle suositeltiin, mutta niin vaan on mun kuivat, halkeilevat kantapäät historiaa!

Lisäys: vedän siihen aina villasukat päälle. Mulla on lähes koko ajan villasukat jalassa, joten ne varmaan on jo niin rasvatut, että pitävät mun konttinikin kuosissa. :D
 
juu ei kannata liikoja raspailla. Tulee vaan kahta kauheemmin takaisin. Jalkapohjien ja kantapäiden säännöllinen kuorinta ja jalkarasvat päälle. Mulla ainakin on tehonnut. Ja jalkahoito olis hyvä 3-4 x/vuodessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vain:
Mites se hohkakivi eroaa raspista? Kuulin ettei saisi raastaa ollenkaan, rasvata vain, mutta omani ovat kamalassa kunnossa, jotain tartteis tehdä..
Hohkakivi on vähän niinkun hienolla hiekkapaperilla hioisi. Siitä kivestä lähtee pieniä murusia. Raspi on karkeampi.
Mie olin kans aikasemmin siinä uskossa, että jalkoja ei saa raspia millään, rasvata vaan, mutta äidin jalkahoitaja sanoi, että kovettumat pitää hioa pois, ettei ne halkeile. Halkeamista pääsee bakteereita jalkaan ja saattaa tehdä haavan, kun tulehtuu.

 

Yhteistyössä