Millä saa kalevala-korun uudelleen vaaleaksi?

Mulla on se kodin sydän-kaulakoru, ja se vitja on pysynyt hopeana, mutta se itse sydän on menny ihan ruman väriseks :( Vaik en ole paljon sitä edes käyttänyt... Voiskohan kultasepänliike tehdä jotain asialle? Kallis koru ja tollanen paska laatu :(
 
höpsö
Hammastahnallahan sen kai saisi ainakin jonkinlaiseen kuntoon, mutta asiantutijat ei sen käyttöä suosittele. Voi kai jotenkin pilata korun pinnan tai jotain? Kultasepänliikkeessä puhditavat koruja eikä muistaakseni edes maksa älyttömän paljoa. Ja luulisi, että ne myös myy jotain ainetta, jolla sen voisi itse kiillottaa.
 
Hapettuu/tummuu luonnostaan kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa, ja epätasaisesti esimerkiksi sormenjäljistä. Älä putsaa hammastahnalla vaan liinalla tai nesteellä mitä kaupan pesuainehyllystä löytyy. Paras tietty kultaseppä, mutta kallis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Hapettuu/tummuu luonnostaan kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa, ja epätasaisesti esimerkiksi sormenjäljistä. Älä putsaa hammastahnalla vaan liinalla tai nesteellä mitä kaupan pesuainehyllystä löytyy. Paras tietty kultaseppä, mutta kallis.
Voiko hapettumista estää/hidastaa sillä, että säilyttäs korun rasiassa ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rillumarei:
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Hapettuu/tummuu luonnostaan kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa, ja epätasaisesti esimerkiksi sormenjäljistä. Älä putsaa hammastahnalla vaan liinalla tai nesteellä mitä kaupan pesuainehyllystä löytyy. Paras tietty kultaseppä, mutta kallis.
Voiko hapettumista estää/hidastaa sillä, että säilyttäs korun rasiassa ?
Hapettuminen sinänsä jatkuu, mikä itse asiassa on hopealle hyväksi, muodostaa suojaavan kalvon. Se että säilyttää rasiassa tai vaikka kangaspussissa on hyvinkin suositeltavaa koska suojaa pölyltä, noelta, kärpäsiltä jne jotka syövyttää hopeaa ja tekee laikukkaaksi, eli ihan oikeilla jäljillä olet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Alkuperäinen kirjoittaja Rillumarei:
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Hapettuu/tummuu luonnostaan kun joutuu kosketuksiin ilman kanssa, ja epätasaisesti esimerkiksi sormenjäljistä. Älä putsaa hammastahnalla vaan liinalla tai nesteellä mitä kaupan pesuainehyllystä löytyy. Paras tietty kultaseppä, mutta kallis.
Voiko hapettumista estää/hidastaa sillä, että säilyttäs korun rasiassa ?
Hapettuminen sinänsä jatkuu, mikä itse asiassa on hopealle hyväksi, muodostaa suojaavan kalvon. Se että säilyttää rasiassa tai vaikka kangaspussissa on hyvinkin suositeltavaa koska suojaa pölyltä, noelta, kärpäsiltä jne jotka syövyttää hopeaa ja tekee laikukkaaksi, eli ihan oikeilla jäljillä olet!
Okei, kiitti =)
 

Yhteistyössä