Millä raskausviikolla olet pakannut sairaalakassin valmiiksi?

• Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
vieras
en ollenkaan. Yllättäen jouduin sairaalaan 34 viikoilla ja seuraavalla viikolla käynnistys. Mitään ei ollu valmiina, kiitos minun. Noh, tavaroita alettiin kiireellä haalia ympäri maata; sisko, mies ja käly apuna.

Esikoisesta en muista, kakkosesta pakkasin yliaikaiskontrolliin mennessä 41+2 ja jäinkin samalla reissulla synnyttämään.
Kolmosesta pakkasin supistusten saattelemana 39+0 ja samana päivänä lähdettiin synnyttämään.

huh
Sillon kun lähdin sairaalaan. Kyllä sen ehtii sillonkin pakkaamaan. Mä en ymmärrä näitä jotka pakkaa kassia monta viikkoa etukäteen...
ja jos jotain jää niin eiköhän se mies pysty ja osaa tuoda sen puuttuvan jutun sinne sairaalaan...

vieras
Me oltiin vielä ikeassa pehmis jonossa kun supistuksia tuli noin 10min välein. Pinnasänky oli vielä kokoamatta, sairaalakassi pakkaamatta jne. Lapsi syntyi siitä 2 päivän päästä eli hyvin ehdittiin kaikki tehdä.

mimosa
Esikoisesta pakkasin edellisenä iltana, kun mentiin sairaalaan (suunniteltu sektio). Ja viikkoja oli silloin 39+1.. Tästä toisesta en oo vielä pakannu, koska en oo ees vauvan vaatteita saanu aikaseksi pestä, mutta onhan tässä vielä aikaa yllin kyllin, nyt rv 33 menossa.. Varmaan sitten tulee pakattua, jos alkaa ilmenemään jotain synnytykseen viittaavaa..

Kata-76
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Sillon kun lähdin sairaalaan. Kyllä sen ehtii sillonkin pakkaamaan. Mä en ymmärrä näitä jotka pakkaa kassia monta viikkoa etukäteen...
ja jos jotain jää niin eiköhän se mies pysty ja osaa tuoda sen puuttuvan jutun sinne sairaalaan...
Peesi. Meillä vielä sen verran lyhyt matka sairaalaan, että ei todellakaan haittaa jos nyt jotain jää uupumaan...

en pakannu ollenkaa. Miehelle laitoin pienen listan jääkaapin oveen jos ois lähtö tullu,niin olisi sitten myöhemmin voinu tuoda tavarat mulle. Mut kassinpakkasin ite edeltävänä iltana ku oli sovittu käynnistys, eli rv. 42

Viikolla 39, kun vedet meni. Ihan hyvin siinä on aikaa pakkailla, kun muutama tunti pitää kuitenkin kotona odotella supparien kovenemista ja tihenemistä. Ja eipä sinne sairaalaan paljoa mitään edes tarvitse. Kotiintulovaatteet lähinnä ja nekin kannattaa jättää kotiin odottamaan. Mies tuo sitten kun tulee hakemaan. Sairaalassa on yleensä tosi vähän säilytystilaa. Kunhan kameran, hammasharjan ja neuvolakortin muistaa napata mukaan, niin niillä pärjää jo pitkälle. Ja jos joku menee pieleen niin, että sairaalassa pitää oleilla monta päivää, niin sitten mies voi tuoda kotoa shampoot yms.

Meillä ei siis paakattu kassia ollenkaan. Rv 40+2 meni lapsivesi, mies oli töissä ja minä ajoin itse sairaalaan (ei supistellut), joka on tuossa parin kilometrin päässä. En jotenkin uskonut että lapsi syntyy nyt (pöllö :D), niin mukana oli vaan kännykkä, lompsa ja neuvolakortti :D
Parin päivän päästä tehtiin sektio ja vaavi tuli maailmaan :heart:
Mies haki kotoa mulle ja vauvalle sitä mukaa tavaraa mitä tarttin.
Eri asia tietty niillä joilla pidempi matka sairaalaan ettei niin vaan pääse tavaraa hakemaan :)

Yhteistyössä