Millä raskausviikoilla olette uskaltaneet vielä lähteä risteilylle?


Juuh, kun koululaiset haluis lähteä laivalle ja periaatteessa nyt heti pitäis mennä, tai sitten menee useampi kk ennenkun päästään. Isommat siis kohta 12 ja 10 ja pienin reilun 2.
Viikkoja on nyt 34+5 ja ennakoivia supistuksia tosi paljon, mutta niin aina ennenkin ja lapset silti olleet masussa vähintään 37+6.
Olis tosi karua synnyttää laivassa ja myös siinä olis omat riskinsä. Ajattelin että jos nyt ihan tässä viikon/kahden sisällä lähtis niin ehkä vielä uskaltaisi.

Miten te muutte ootte olleet tai ajattelette että uskaltaisitte lähteä? (menen siis ihan itsekseni lasten kanssa) Ja puhutaan näistä vuorokauden risteilyistä...

kekkeri pähkäilee...
 
kukin oman päätöksen mukaan
Mulle 35 viikkoa olisi ehdoton raja koska lapset ovat syntyneet nopeasti ja se sitten kanssa syntyisi siellä laivassa tai helikopterissa (ei kiitos ainakaan tuolle!)
 
Kiitoksia kommenteista... vähän kahden vaiheilla ollaan. Joten uskon ettei siinä vuorokaudessa ehdi mitään käydä mutta olishan se järkyttävää jos synnytys alkaisin... Nopsaan mullakin synnytykset menneet, siis vuorokautta ennen ei ole tiennyt tulevansa äidiksi...
Ehkä katson jos pääsis ihan tässä pikimiten lähtemään...kun toisaalta noi laivareissut on lapsista tosi kivoja ja taas ihan vastasyntyneen ja 2,5v kanssa ei viittis yksin lähteä (ja koululaisten) että mielummin nyt...

harkitaan...

Lisää kommentteja ja kokemuksia vastaan otetaan!
 
Kyllä pitäis tosi pian onnistua risteilyn että uskaltaisin lähteä! Varsinkin kun lähdet yksin lasten kanssa...

Mulla tyttö syntyi rv 37+0 käynnistettynä kun liikkeet oli loppuneet niin huomattiin että vauva on ahdingossa. ajattele jos huomaisit jotain tollasta laivalla :/

 
äippäliini
Myös minä käväsin päivänmatkalla Tallinnassa (ekeröllä) viikkoja oli kasassa 38.
Minulla oli muutenkin hyvä vointi ja kun ei tuo matka niin pitkä ollut jos jotain tapahtuu;)
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini:
Myös minä käväsin päivänmatkalla Tallinnassa (ekeröllä) viikkoja oli kasassa 38.
Minulla oli muutenkin hyvä vointi ja kun ei tuo matka niin pitkä ollut jos jotain tapahtuu;)
Joo, siinä on suurin riski että joutuu synnyttämään Tallinnassa. Ruotsinristeilyt on eri asia kun siinä ollaan valtaosa ajasta silkalla avomerellä, se on sitten hirmuisen kallis helikopterikeikka (ei se itselle maksa kuin ambulanssikuljetuksen omavastuun 9,25 e)
 
Tulin risteilyltä viikolla 36+6 ja lapsi syntyi 37 tasan elika seuraavana päivänä.

enää en lähtisi niin myöhään... toisaalta olin ollut ennen matkaa lääkärillä (36+2) ja lääkärikin sanoi että mene vaan, ettei aika käy pitkäksi että mun raskaus menee varmasti yliaikaiseksi kun ei mitään synnytyksen lähdestymiseen viittaavia juttuja ollu. Että ei sitä koskaan tiedä....
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja tiinis:
Tulin risteilyltä viikolla 36+6 ja lapsi syntyi 37 tasan elika seuraavana päivänä.

enää en lähtisi niin myöhään... toisaalta olin ollut ennen matkaa lääkärillä (36+2) ja lääkärikin sanoi että mene vaan, ettei aika käy pitkäksi että mun raskaus menee varmasti yliaikaiseksi kun ei mitään synnytyksen lähdestymiseen viittaavia juttuja ollu. Että ei sitä koskaan tiedä....
Synnytyksen käynnistyminen on voinut johtua siitä laivan tärinästä.
 
äippäliini
Alkuperäinen kirjoittaja +:
mie kipaisin tallinnassa kun viikkoja oli 39 kasassa.ei ihmeempiä,oli toosi tylsä kattoo niitä kännisiä jotka mesosi laivalla.
No voi harmi,sinulle on sitten sattunut huono reissu:( me käydään Tallinnassa joka toinen kuukausi päivämatkalla,milloin pika aluksella ja nykyään enempi näillä purkeilla eli viikkarilla/siljalla/ekeröllä
mistä nyt sattuu saamaan edullisimman matkan .
Ja harvemmin niissä enään on ollut sitä örveltäjää,eli kyllä ne on sitten ihan kunnon risteilyillä joissa laiva ajaa satamaan ja vasta aamulla pääsee ulos.
Toki joku muutama poikkeus aina matkassa on mukana.
 
Voi hitsit, kiitos vastauksista.
Summarum vois päätellä, että todennäköisesti vois vielä lähteä, mutta tosiaan ehkä viikon sisään niin ei tarttis ihan paniikissa olla koko reissua...
Hyvä huomio toikin, että vaikka synnytys ei käynnistyisi niin jos esim. liikkeet loppuis niin olis tosi kauhea olla avomerelllä yksin lasten kanssa...

kekkeri
 
tiltu
en lähtisi jos suppareita tuntuu, sillä vaikka niitä olisi ennenkin ollut niin oletko todellakin valmis synnyttämään vauvasi nyt ja vain sen takia, että pääsit risteilylle?

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
en lähtisi jos suppareita tuntuu, sillä vaikka niitä olisi ennenkin ollut niin oletko todellakin valmis synnyttämään vauvasi nyt ja vain sen takia, että pääsit risteilylle?
Hih, juu näin viimeisillähän sitä oikein nauttiin ruottin risteilystä =)) kolmen ipanan kanssa....

mä en usko että laivalla olo mitenkään vaikuttaa suppareihin, paljon rauhallisempaa siellä on kun vaikka töissä (äippäloma alkoi tänään, eilen oli vika työpäivä, saikulla en ole suppareiden takia ollut)

mutta harkitaan silti
 

Yhteistyössä