Leikilläänkö olisi pitänyt kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Tosissaan kysyt?
Jos mä olen tottunut tulemaan näillä vähillä (kotihoidontuella siis) toimeen, niin miten ihmeessä en sitten tulisi vaikka vain minimieläkkeellä?
Alkuperäinen kirjoittaja meikämuija:Leikilläänkö olisi pitänyt kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Tosissaan kysyt?
Jos mä olen tottunut tulemaan näillä vähillä (kotihoidontuella siis) toimeen, niin miten ihmeessä en sitten tulisi vaikka vain minimieläkkeellä?
Itse olen töissä ja tulen saamaan eläkettä noin 700e/kk. Ja kaikki kallistuu koko aika kuitenkin.
elämässä voi tulle paljon yllätyksiä. esim. taloon pitää aika ajoin tehdä remonttia ja sehän on kallista. voi tulla sairautta, avioero. kuolema....Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja meikämuija:Leikilläänkö olisi pitänyt kysyä?Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Tosissaan kysyt?
Itse olen töissä ja tulen saamaan eläkettä noin 700e/kk. Ja kaikki kallistuu koko aika kuitenkin.
Niin mutta... asuminen on edullisempaa silloin kun kämppä on jo ikioma.
Ei mene kuin ylläpitokulut...
(tai ei meillä ainakaan, talo on jo kahden vuoden kuluttua ikioma)
On. Ainakin vielä. Tulevaisuudesta on paha mennä sanomaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikös eläkkeessäkin ole joku minimimäärä minkä saa vaikkei olisi töitä ikinä tehnyt?
Niin. Minulle sanottiin pankissa pari vuotta sitten, että ei välttämättä ole enää mitään minimieläkkeitä kun ei ole maksajiakaan.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:On. Ainakin vielä. Tulevaisuudesta on paha mennä sanomaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikös eläkkeessäkin ole joku minimimäärä minkä saa vaikkei olisi töitä ikinä tehnyt?
Siinä voi käydä niinkin. Itse säästän 140 erkkiä kuussa eläkettäni varten, vaikka en lasten takia vapailla ole ollutkaan kuin yhteensä 4 v 10 kk. 20 vuotta matalapalkka-alalla kuitenkin on tehnyt tehtävänsä ja kun eläkeuudistus tehtiin, niin mun kannaltani uudistus oli haitallinen.Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Niin. Minulle sanottiin pankissa pari vuotta sitten, että ei välttämättä ole enää mitään minimieläkkeitä kun ei ole maksajiakaan.
Nykyisin kertyy, mutta määrä on aika minimaalinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun tietääkseni siinä on sellainen juttu, että eläkettä kertyy hoitovapaallakin, jos vaan olet vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä vaikka päivänkin töissä..vai onko mulle syötetty puuta heinää?
Miten se siis käytännössä menee? Kyselen nolona, kun tuon enempää en asiasta sit kuitenkaan tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nykyisin kertyy, mutta määrä on aika minimaalinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun tietääkseni siinä on sellainen juttu, että eläkettä kertyy hoitovapaallakin, jos vaan olet vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä vaikka päivänkin töissä..vai onko mulle syötetty puuta heinää?
En osaa sanoa, kun se uudistus ei enää kosketa mua. Googlettamalla voisi löytyä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten se siis käytännössä menee? Kyselen nolona, kun tuon enempää en asiasta sit kuitenkaan tiedä.
Osaatko sanoa jotain hyvää hakusanaa?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En osaa sanoa, kun se uudistus ei enää kosketa mua. Googlettamalla voisi löytyä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten se siis käytännössä menee? Kyselen nolona, kun tuon enempää en asiasta sit kuitenkaan tiedä.
Löytyisköhän tästä mitään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Osaatko sanoa jotain hyvää hakusanaa?
Juu jotain löytyi, mutta siis onko tuolla "yksi päivä töissä ennen hoitovapaata" sitten lopulta mitään merkitystä?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Löytyisköhän tästä mitään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Osaatko sanoa jotain hyvää hakusanaa?
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=hoitovapaa+%2Bel%C3%A4ke&btnG=Google-haku&meta=
Niinpä. Ja onko edes enää elossa silloin, kun tulisi eläkeikäiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:mistä sitä tietää onko koko eläkettä ees olemassa kun siinä iässä on