Millä paikata ReimaTeciä?

Hei!

Talvivaatteita koluan jo pesuun ja käyttövalmiiksi sään viilentyessä. Huomasin, että pojan ReimaTecin talvihaalariin on rakennushommissa ilmestynyt naulanpään kokoinen pieni reikä. Olisiko jollain antaa vinkkiä, millä haalarin saisi paikattua niin, että se myös reiän kohdalta pitäisi vettä jatkossakin?

Toki osaan lankaa ja neulaakin käyttää, mutta mietin jos tähän olisi joku pidempi ikäinenkin vaihtoehto :)
 
Yleensä niissä paikoissa missä Riemateciä myydään niin myydään myös sellaista tarrakangasta, missä on samanlaiset ominaisuudet kuin tecissä eli se liimataan vaan reijän päälle. Niin me ollaan useaan kertaan haalarit paikattu.
 

Minä olen korjannut tarrakiinnitteisellä nailonpaikalla. Tällaista paikkatarraa olen ostanut marketista, muistaakseni Prismasta, ompelutarvikehyllystä löytyi. Noita tarrapaikkoja on monen värisiä. Helppo ja kätevä paikkaamistapa ;) ja pitää vettä.
 
Noi nylon tms. tarrapaikat ovat hyviä eli pitävät vettä ja ei tee lisää reikiä kankaaseen. Joissakin vaan pesuohje on max 30 astetta, joten 40 asteen pesuissa tuppaavat irtoamaan ainakin osittain. Eli kannattaa etsiä 40 asteen pesua kestävää tai sitten pestä 30 asteessa.

Yksi vaihtoehto on ostaa silittämällä kiinnitettävää saumausteippiä ja laittaa sitä nurjalta puolelta eli purkaa jonkin verran vuorta saumasta, että pääsee kankaiden väliin. Tämä sopii pienemmille rei'ille. Jos reikä on isompi, niin voi harkita kunnollisen paikan ompelemista ja saumaamista sitten nurjalta reiän ja ompeleiden kohdalta. Tai jos polvet ovat tosi kuluneet, niin voi ommella paikkakankaat polviin ja saumata nurjalta ompeleiden kohdat jne.
 

Yhteistyössä