Millä nimellä kutsut lastasi?

• Viestiketjun aloittaja "Kirppu"
  • Ensimmäinen viesti
Sikidit. Kersat. Kakarat. Penskat. Pennut. Ipanat. Apinat. Muksut. Mukulat. Mukelot. Vatipäät.
Mieliharmit. Kiusanheget.

Murut. Kullat. Rakkaat. Mussukat. Pupuset.

Tytöt. Likat. Friidut. Prinsessat. Pissikset.

Minihobitit.

Ja monta muuta jotka nyt ihan heti ei juolahda mielen päälle.

Mä toivon, että ne perivät sukunsa sarkastisen, mustan huumorintajun, ja älyävät olla traumatisoitumatta näistä. Koska enimmäkseen kaikki näistä on hellittelynimiä <3

• Tykkää
Reactions: BlackDahlia
"Eee"
Etunimillä puhun, jos on kysymys yksittäisestä lapsesta, mutta jos viittaan molempiin sanon yleensä muksut. Mun äiti sanoi meitä kanssa pennuiksi ja muistan, kuinka isotätini aina sanoi, ettei ihmisillä ole pentuja. Mulle aika sama, millä nimellä kukakin omiaan kutsuu.

kahvikirahvi
Etunimi, rakas, kultaseni, apina, kersa, kakara, muksu, ipana, jälkeläinen. Mutta etunimellä useimmiten, ja jos on poika pahanteossa ja/tai äitin pinna kireällä niin usein tulee sitten kaikki nimet litanjassa.

Muiden lapsia en kutsu kersoiksi tai kakaroiksi, enkä toivois kenenkään puhuvan mun lapsestani noilla nimityksillä. Mun mielestä se on vanhempien "etuoikeus" nimitellä lapsia noilla :D

Ipana, kersa, kakara, mukula, muru, tenava, kulta, rakas+ liuta lempinimiä nimistä. Ja sitäkin oikeaa nimeä käytän. Miellän pennun enemmänkin negatiiviseksi. Mutta riippuu tosiaan murrealueestakin noi sanat että miten ne mielletään.

nuorempi on sumopainija, puolijätti, isokorva.. mutta myös Tiitiäinen, mussukka, söpöläinen.
esikoinen on omituinen höpöttäjä, ilikiikkuja, nuhanena, nuppunen..

yhteisesti saatan puhua pikkupeikoista tai peikkotytöistä

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä