millä mikroaaltouuni puhtaaks??

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
huh
nyt kävi niin että popcornit paloivat microaaltouuniin ja koko mikro on ihan savussa ja kellertävä. miten saa hajun ja palaneen pois???
kannoin koko uunin pihalle kun haisee niin pahalle...
 
Ruoka soodaa 1-2tl kuppiin 1dl veden kanssa 2min täydellä teholla.Annat olla hetken lämmityksen jälkeen sisällä ja kun on höyrystynyt pyyhit puhtaaksi.Tai sit sitruunalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
nyt kävi niin että popcornit paloivat microaaltouuniin ja koko mikro on ihan savussa ja kellertävä. miten saa hajun ja palaneen pois???
kannoin koko uunin pihalle kun haisee niin pahalle...
Meillä kävi vuosia sitten sama....putsasin ja putsasin, käytin kaikki mahdolliset keinot..ja lopulta ostin uuden mikron....
 
vieras
Tätä vinkkiä en ole vielä itse kokeillut:

Puhdistaa mikroaaltouunin. Keitä seosta, jossa on 2,5 dl vettä ja reilu ½ dl etikkaa mikrossa. Ruoanroiskeet irtoavat ja uuni raikastuu.

http://www.elisanet.fi/puutteenpera/etikka.html#siivous
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ruoka soodaa 1-2tl kuppiin 1dl veden kanssa 2min täydellä teholla.Annat olla hetken lämmityksen jälkeen sisällä ja kun on höyrystynyt pyyhit puhtaaksi.Tai sit sitruunalla.
ruokasoodaa ei ole, mut mites tolla sitruunalla. on sitruuna mehua ja yks kokonainen oikee sitruuna...
 
Ei mikroa saa
millään haisevilla aineilla pestä. Haju tarttuu sen jälkeen kaikkeen mitä siellä lämmittää. Kokeile vaan jos saisit sen vedellä. Eli astiaan vettä ja mikroon. Hetken lämmitys (vesi höyrystyy) ja pyyhi.Kokeile useampi kerta ja sitten jätä luukku auki että tuulettuu hyvin. Jos vielä aamulla on likainen ja haisee heitä vesilintua mikrolla ja osta uuni mikro.
 
Mä olen joskus laittanut sitruunasta puristettua mehua mikroon ja mikron täysteholle hetkeksi ja ainakin mikro raikastui.

Soodalla lähetee tahrat hyvin,mutta sitä ei ap.lla tainnut olla. Uskaltaisikohan mikroon laittaa mäntysuopaa, uunin pesussahan se on verratonta.
 
vierailija
Täällä kävi samoin. Olen kokeillut kiehuttaa veden kanssa ruokasoodaa, kahvin puruja ja etikkaa. Pyyhkinyt ruokasoodalla, vimillä, etikalla ja hinkannu ihmesienellä. Haju vähän hälveni etikan jälkeen, keittämisen että pyyhkimisen jälkeen, mutta se ei vielä kokonaan ole poissa. Taitaa lähtee mikro vaihtoon.. Sisältä on keltainen kuin mikä. Sitruunaa ei ole, sitä vois vielä kokeilla kiehuttaa. Vanilijajauhetta ehkä vois vielä kokeilla (kiehuttaa?), uutetta kun en omista.
 

Yhteistyössä