millä maitoa olette antaneet?

triplamama
juotin aikanaan pojalleni luomumaitoa, koska sitä ei ole homogenisoitu ja näin ollen on vatsaystävällisempi kuin tavis maito. luomumaidossa ei ole d-vitamiinia lisättynä, jtoen sekin voipi pienelle olla vatsaystävällisempää. meidän perheessä gefilus aiheuttaa ilmavaivoja, mutta nämä asiat ovat todella yksilöllisiä.
 
Elviira harmaana
Itse olen kyllä aloittanut ihan tavallisella Kevyt maidolla. Pikkuhiljaa lisäillyt tuttelin sekaan ja siitä sitten katsonut kuinka reagoidaan.
Esikoinen oli tavallisella maidolla täysin 11kuisena ja kakkonen on nyt 9kuisena.

Eräs ystäväni aloitti joskus omalle lapselleen Hyla-maidolla koska itse oli laktoosivammanen (<---- pilke silmäkulmassa, ettei kukaan nyt ota nokkiinsa). Lapsen maha ei koskaan kestänyt laktoosia ja hänestä tuli myös äitinsä jalanjäljissä laktoosi-intomikälieranssi :)
Neuvolasta sanottiin silloin, että koska lapsi ei ollut saanut laktoosia niin se ei sitä sitten enää kestänyt.

Onhan esim. Tuttelin kakkoseen lisätty jo laktoosia :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:53 Elviira harmaana kirjoitti:
Eräs ystäväni aloitti joskus omalle lapselleen Hyla-maidolla koska itse oli laktoosivammanen. Lapsen maha ei koskaan kestänyt laktoosia ja hänestä tuli myös äitinsä jalanjäljissä laktoosi-intomikälieranssi :)
Neuvolasta sanottiin silloin, että koska lapsi ei ollut saanut laktoosia niin se ei sitä sitten enää kestänyt.

Onhan esim. Tuttelin kakkoseen lisätty jo laktoosia :)

Korvikkeessa on vakiomäärä laktoosia (n. 4g/dl), mutta maitoproteiineja on pilkottu vauvan masulle sopivaan muotoon.
Myös äidinmaidossa on laktoosia (7g/dl) eli maitosokeria.

Laktoosi-intoleranssi on äärimmäisen harvinainen pienillä lapsilla, mutta yllättävän yleinen nuorilla ja aikuisilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 17:05 milka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:53 Elviira harmaana kirjoitti:
Eräs ystäväni aloitti joskus omalle lapselleen Hyla-maidolla koska itse oli laktoosivammanen. Lapsen maha ei koskaan kestänyt laktoosia ja hänestä tuli myös äitinsä jalanjäljissä laktoosi-intomikälieranssi :)
Neuvolasta sanottiin silloin, että koska lapsi ei ollut saanut laktoosia niin se ei sitä sitten enää kestänyt.

Onhan esim. Tuttelin kakkoseen lisätty jo laktoosia :)

Korvikkeessa on vakiomäärä laktoosia (n. 4g/dl), mutta maitoproteiineja on pilkottu vauvan masulle sopivaan muotoon.
Myös äidinmaidossa on laktoosia (7g/dl) eli maitosokeria.

Laktoosi-intoleranssi on äärimmäisen harvinainen pienillä lapsilla, mutta yllättävän yleinen nuorilla ja aikuisilla.
En kyllä kans oo tuon neuvolan kanssa samaa mieltä, Milka kirjoittikin jo faktat. Itse olen saanut pienenä 4 kk äidin maitoa ja sen jälkeen lehmänmaidolla ollut. Laktoosi-intoleranssi todettiin kuitenkin jo reilusti alle kouluikäisenä. Sitten olin ilman maitoa kunnes "keksittiin" hyla-maito jota sain juoda. Meidän suvussa on paljon "laktoosivammaa", äidin puolella lähes kaikilla! Ei siis aiheudu siitä että lasta ei olisi altistettu laktoosille vaan on perinnöllinen sairaus jossa ohutsuolesta puuttuu laktaasiemtsyymi joka pilkkoisi laktoosin.
 

Yhteistyössä