Millä ihmeellä saisin tuon lapsen nukkumaan omassa sängyssään?

Lapsi 1v 10 kk ja on nukkunut parisen kuukautta vieressä.Sitä ennen nukkui omassa sängyssään,kunnes alkoi yöhulinat ja meillä ei ois nukuttu ollenkaan jos en ois ottanut viereen.
Oon nyt vähitellen alkanu laittaa hänet päikkäreille nukkumaan omaan sänkyyn,aika hienosti sinne nukahtaakin.Mutta,herääminen tapahtuu hirveän huudon kanssa.Tuntuu että hänelle on hirveä kokemus herätä omasta sängystä ja sekös sitten itkettää.Äidin sängystä herää aina iloisena ja omine aikoineen tulee makkarista pois.
Jos saan hänet houkuteltua omaan sänkyyn yöunille,hän herää useita kertoja yössä ja huutaa täysin palkein eikä rauhoitu.Vieressä nukkuu kuin tukki.
Auttaako tähän vain sinnikkyys,omaan huoneeseen siirtäminen,vai nukutaanko vaan vierekkäin sitä aikaa odotellessa että haluaa omaan sänkyyn?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
,vai nukutaanko vaan vierekkäin sitä aikaa odotellessa että haluaa omaan sänkyyn?
Sitä aikaa saakin muuten sitten odotella.. :)

Kokeilkaa nukuttaa omaan sänkyyn niin, että huoneen ovi on täysin auki ja on näköyhteys muihin ihmisiin, jos vain mahdollista.
 
Kuullostaa tutulta.

Meillä kuopus oli ihan samanlainen ja just tuossa iässä oli täyshulina käynnissä.
Nyt ikää 4v ja yhä JOKA himpuran yö tuo tulee meidän viereen. Ihme tapahtuu ehkä kerran kuussa ja nukkuu koko yön omassa sängyssä.
On koitettu lahjontaa, kiristystä ja uhkailua mutta toistaseks tuloksetta.

Oon alistunut ajatukseen, että kai se ennen armeijaa alkaa omassa sängyssä nukkumaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
nukutaanko vaan vierekkäin sitä aikaa odotellessa että haluaa omaan sänkyyn?
Niin mä tein molempien kanssa.
2-2½ v iässä muksut siirtyi omasta aloitteesta omaan huoneeseen nukkumaan, ja sen jälkeen eivät ole heräilleet öisin itkemään tms.
 
**
No mä pitäsin vieressä. Silkkaa lapsen kiusaamista ja välinpitämättömyyttä jos pakottaa omaan huoneeseen kun se on selkeästi sille pikkuselle nyt iso asia.

Ajatteles asiaa omalle kohdalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Meillä toimi tuohon oma huone ja "isojen tyttöjen" sänky, eli pinnasängystä pois.
No meilläkin on "isojen reippaiden lasten" sänky,mutta kun tuntuu että nimenomaan silloin nämä nukkumisongelmat alkoi kun vaihdettiin pinnasänky jatkettavaan..
Joo meillä ei kummallakaan toiminut tuo vaan nimenomaan ongelmat alko silloin.
Mutta esikoinen alko sitten nukkumaan vajaa 4veenä omassa sängyssä.
Me oltiin sitkeempiä palauttamaan sitä omaan petiin kun kuopusta.
Kuopuksen kanssa ongelmana on myös se, että kiukuttelu ja ravaaminen omassa huoneessa häiritsee esikoista joka nukkuu siellä,...
Aika tylsä tilanne siis meilläkin.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
No mä pitäsin vieressä. Silkkaa lapsen kiusaamista ja välinpitämättömyyttä jos pakottaa omaan huoneeseen kun se on selkeästi sille pikkuselle nyt iso asia.

Ajatteles asiaa omalle kohdalle.
Nimenomaan en pakota lasta mihinkään!
Hyvä, en mä niin tarkottanutkaan :) Monet vaan tekee niin ja se on musta hiveän surullista.
 
kokeiles
nii että kokeiles laittaa sen muksun oma sänky ihan siihen sun sängyn viereen, nukkuu omassa sängyssä, mutta on kuitenkin todella lähellä, siitä sit jonkun ajan päästä sänkyä vähä kauemmas ja sit taas kauemmas kunnes lopulta"oikealla paikalla" tai jopa omassa huoneessa... :)
 
tinja
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
En ole ikinä tajunnut miksi opetetaan nukkumaan vanhemman/vanhempien kanssa kun siitä seuraa vain vinkumista että miten siitä tavasta opetetaan pois :headwall: :headwall: No eipä ole ikinä ollut mun ongelma onneks :D
Aika rajua yleistämistä. Meillä jokainen lapsi on itsenäistynyt omaa vauhtiansa eikä olla pieniä vauvoja hyljätty mihinkään.

Emme ole opettaneet nukkumaan vanhempien kanssa vaan emme vain ole opettaneet nukkumaan yksin. Minä en ymmärrä, miksi lapsi pitää opettaa nukkumaan yksin heti alusta asti. Miksi järkyttää pienen tunne-elämää noin ilman sen kummempaa syytä.

Kyllä jokainen lapsi jossakin vaiheessa haluaa pois vanhempien välistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
En ole ikinä tajunnut miksi opetetaan nukkumaan vanhemman/vanhempien kanssa kun siitä seuraa vain vinkumista että miten siitä tavasta opetetaan pois :headwall: :headwall: No eipä ole ikinä ollut mun ongelma onneks :D
:headwall:


Kyllä meillä joka lta mennään omaan sänkyyn,
mutta se mistä herätään on toinen juttu.
Eli opetus omasta sängystä ei oo noille kovapäille vissiin uponnut kumminkaan?
Vai nolisko ne saanut sitoa alunperin omaan petiin?

Ja nyt voi sitten riekkua että viekää takas omaan sänkyyn.
Viedään viedään.
Kyllä sekin alkaa riepoa, että joka ikinen yö nouset useemman kerran palauttamaan kiukkuavaa lasta.
1) Ikävää kun koko muu perhe herää mekkalointiin
2) ...ja väsyttävää kun oon ravannut pitkin yötä,
kun kello soi kuitenkin klo 7 aamulla ja töihin pitää mennä

Saa tulla tekeen tän homman valmiiksi, kiitos :)
 
afis
Minä en ymmärrä miksi tästä lasten nukkumispaikasta on tullut joku status-asia. Mitä pienempänä nukkunu omassa sängyssään, sitä parempi äiti...? Mitä VIKAA siinä on, että lapsi, kuten jokainen muukin edustamansa lajin jälkeläinen, haluaa emonsa viereen nukkumaan? Miksi on niin HIENOA kitkeä se tapa pois? Minun mielestä on arvostettavaa, että lapsi saa itsenäistyä itse. Ei se, että kykenee esineellistämään lapsensa tee kenestäkään hyvää äitiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Meillä toimi tuohon oma huone ja "isojen tyttöjen" sänky, eli pinnasängystä pois.
No meilläkin on "isojen reippaiden lasten" sänky,mutta kun tuntuu että nimenomaan silloin nämä nukkumisongelmat alkoi kun vaihdettiin pinnasänky jatkettavaan..
No voi harmi etten voinut auttaa. Lapset on yksilöitä. :) Oletteko kokeilleet sitten takaisin pinnasänkyyn? Onko lapsen sänky omassa vai teidän makuuhuoneessa`?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja afis:
Minä en ymmärrä miksi tästä lasten nukkumispaikasta on tullut joku status-asia. Mitä pienempänä nukkunu omassa sängyssään, sitä parempi äiti...? Mitä VIKAA siinä on, että lapsi, kuten jokainen muukin edustamansa lajin jälkeläinen, haluaa emonsa viereen nukkumaan? Miksi on niin HIENOA kitkeä se tapa pois? Minun mielestä on arvostettavaa, että lapsi saa itsenäistyä itse. Ei se, että kykenee esineellistämään lapsensa tee kenestäkään hyvää äitiä.
Musta päinvastoin ne hyvillä unenlahjoilla siunatut, jotka onnistuvat saamaan nukuttua siitä huolimatta että sänky on täynnä potkivia ja möyriviä lapsia, ovat tehneet status-asian lasten nukkumapaikasta. Mm. syyllistämällä huonoiksi vanhemmiksi niitä, joille perhepeti ei syystä tai toisesta sovi.

Yleensä ihmisillä, jotka tahtoisivat saada lapset nukkumaan muualla on siihen ihan koko perheen nukkumarauhan, jaksamisen ja terveyden kannalta perustellut syyt. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi pistänyt vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan siksi että se olisi jotenkin hienompaa kuin nukkua vieressä.
 
afis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta päinvastoin ne hyvillä unenlahjoilla siunatut, jotka onnistuvat saamaan nukuttua siitä huolimatta että sänky on täynnä potkivia ja möyriviä lapsia, ovat tehneet status-asian lasten nukkumapaikasta. Mm. syyllistämällä huonoiksi vanhemmiksi niitä, joille perhepeti ei syystä tai toisesta sovi.

Yleensä ihmisillä, jotka tahtoisivat saada lapset nukkumaan muualla on siihen ihan koko perheen nukkumarauhan, jaksamisen ja terveyden kannalta perustellut syyt. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi pistänyt vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan siksi että se olisi jotenkin hienompaa kuin nukkua vieressä.
Minä olen huomannut kauhukseni, että tuntuu olevan paljonkin vanhempia jotka luulevat, että lapsen kanssa nukkuminen on huono tapa. Ei minua niinkään häiritse jos joku joutuu lapsensa nukuttamaan muualle koska ihan oikeasti menee muuten unet, mutta entäs ne, jotka huutelevat että heti laitokselta ollaan laitettu omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, jotteivät vaan oppisi nukkumaan vanhempiensa vieressä? Normina pitäisi olla se, että vauva nukkuu äitinsä vieressä. Toki siitä voi ja tulee poiketa jos se osoittautuu toimimattomaksi, mutta huolestuttavaa, että moni päättää jo etukäteen ettei lapsi saa tulla vanhempien sänkyyn.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja afis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta päinvastoin ne hyvillä unenlahjoilla siunatut, jotka onnistuvat saamaan nukuttua siitä huolimatta että sänky on täynnä potkivia ja möyriviä lapsia, ovat tehneet status-asian lasten nukkumapaikasta. Mm. syyllistämällä huonoiksi vanhemmiksi niitä, joille perhepeti ei syystä tai toisesta sovi.

Yleensä ihmisillä, jotka tahtoisivat saada lapset nukkumaan muualla on siihen ihan koko perheen nukkumarauhan, jaksamisen ja terveyden kannalta perustellut syyt. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi pistänyt vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan siksi että se olisi jotenkin hienompaa kuin nukkua vieressä.
Minä olen huomannut kauhukseni, että tuntuu olevan paljonkin vanhempia jotka luulevat, että lapsen kanssa nukkuminen on huono tapa. Ei minua niinkään häiritse jos joku joutuu lapsensa nukuttamaan muualle koska ihan oikeasti menee muuten unet, mutta entäs ne, jotka huutelevat että heti laitokselta ollaan laitettu omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, jotteivät vaan oppisi nukkumaan vanhempiensa vieressä? Normina pitäisi olla se, että vauva nukkuu äitinsä vieressä. Toki siitä voi ja tulee poiketa jos se osoittautuu toimimattomaksi, mutta huolestuttavaa, että moni päättää jo etukäteen ettei lapsi saa tulla vanhempien sänkyyn.
No ehkä he aiemmasta kokemuksesta pystyvät arvaamaan, että tuskin saisivat nukuttua kunnolla? Jotenkin pahemmalta lapsen kannalta minusta tuntuisi alkaa siirtää häntä omaan huoneeseen siinä vaiheessa, kun hän on jo ehtinyt tottua äidin vieressä nukkumiseen. En muutenkaan pidä näitä nukkumisjärjestelyjä kovin olennaisena osana hyvää vanhemmuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
En ole ikinä tajunnut miksi opetetaan nukkumaan vanhemman/vanhempien kanssa kun siitä seuraa vain vinkumista että miten siitä tavasta opetetaan pois :headwall: :headwall: No eipä ole ikinä ollut mun ongelma onneks :D
Olisko se pitänyt jo synnärillä jättää karjumaan yksin sinne akvaariokärryynsä?
 

Yhteistyössä