Millä hiton aineella saisin muovilattian kunnolla puhtaaks?

siivooja
Käytä pesuainetta annostelun mukaan (liika pesuaine jää lattiaan kiinni ja lika tarttuu helposti).
Moppina esim. levymoppi on ihan passeli muovimatolle, ei missään nimessä niitä tupsukoita.
Kastele moppi litimäräksi pesuainevedessä, älä rutista vesiä pois. Lattia saa jäädä lainehtimaan vettä oikein kunnolla.
Lattialastalla vedät vedet yhteen kasaan ja kuivaat (uskomatonta, miten luulee, että on puhdas lattia ja vesi onkin ihan mustaa).
Sitten toistat käsittelyn pari kertaa, tai niin kauan, kun lattiasta ei irtoa mustaa vettä.
Sitten vahaus.

Pesuaineen merkillä ei juurikaan ole mitään väliä, kunhan muistaa oikean annostelun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Pesuaineen merkillä ei juurikaan ole mitään väliä, kunhan muistaa oikean annostelun.
ei niin, kunhan pullon kyljessä lukee vahanpoistoon. Noihin ohjeisiisi vielä lisään, että jos on "kertakäyttörättejä" eli rikkinäisiä lakanoita tai pyyhkeitä apuna, kuivaaminen on vielä helpompaa. Lastalla ensin ja loput rätillä.

Ap, vahattu lattia on vähän liukas, mutta laita mattojen alle liukuesteitä. Ja vahaa ensimmäisenä sellainen huone, että voit turvallisesti testata, sopiiko vahattu lattia teille.
 
Laitoshuoltaja tyttö
Kokeilepas vahanpoistoainetta- tavallisista marketeistakin löytyy. Sillä lähtee hyvin, kun antaa vain vaikuttaa. Muutenkin vahanpoistoaine on mainio kaikille tahroille ja pinttymille.
 
joku vaan
siihen auttais jos ihan oikeesti siivois, ja poistais ne likatahrat samantien jos jotain tippuu.. eikai mikään lika irtoo jos kuukausi tolkulla lattialla lojuu. Ja aika hyvin jos ei liottamallakaan lähde...taitaa olla puhdas ihminen tiedossa..
 
siivooja
olen itse laitossiivooja ja siivoaminen ei ole kovin helppoa ainakaa koneiden kannalta minä itse työskentelen isossa elintarvikekaupassa ja lattiat pitää vahata joka viikko melkein ja sen lattianhoitokoneen käyttö ei ole tarkoitettu kenelle tahansa vaan ammattilaisille mutta jos aijotte vahata lattioita vuokrakkaa jostaki siivousliikkeestä kone!
 
siivous
luin uuri ton että moppaa lattiiaa ja sitte lastaa sen yhteen kasaan yks keino on hommat yhdistelmäkone joka pesee laikalla tai/ harjalla ja imee likaveden imulastalla eli imujalalla.
 
lispu
Aiemmin kehotettiin hankaamaan koko muovimatto puhtaaksi mm. karhunkielellä, mitä ihmettä!? Eikö muovilattian pinta mene pilalle hankaamisesta? Siitähän lähtee se kiilto pois. Uskallanko siis kokeilla tätä vuokra-asunnon lattiaan? :)
 
ja on muuten tehokasta!
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
W5? saa lidlistä semmonen bio cleaning stone, sillä mä sain meidän lattiat kiiltämään näihin kun ei voi vahaa vetää kun tulee ihan prkleen liukkaat..
Tää on sama aine kuin Universal Stone http://www.universalstone.fi/
 
on hometta
Ne laikut sun matossa varsinkin kun ovat partsin oven tai syvennyksen edessä on läpitunkevaa hometta.
Ei kun matto pois ja homeenpoisto lattiasta ja uusi matto tilalle.
Sinne on päässyt jostain vettä maton alle, jos ei luo lumia partsilta, voi tulla vaikka sieltä kynnyksen alta...
 
vierailija
meillä myös vanhat muovimatot lattialla ja oli surkeassa kunnossa kun kämppä ostettiin. Pesin lattiat vahanpoistoaineella tiskisienen karhunkielipuolella hangaten ja vahasin kahteen kertaan. Ei ihan nopein ja helpoin ratkaisu, mutta lattioista tuli kuin uudet. Väri kirkastui, tahrat lähti ja lattia kiiltää, monet ovat kyselleet mistä noin nättiä muovimattoa saa :)
 

Yhteistyössä