Millä hemppa nousuun?

Millä viikoilla oot? Mulla oli puolesta välistä hb 110-112, nyt vihdoin tuo Retafer auttanu. Noussu hitaasti mutta kuitenkin. Otan 2 tabua pv:ssä. Nyt sain vähentää yhteen. Toisilla imeytyy se luontaistuoteliikkeen nestemäinen rautajuoma Kreuter Blue Saft, jota saa kans käyttää odotusaikana. Mullakin auttanu synnytyksen jälkeen kun menetin paljon verta ja arvot laski. Nyt ei sillä noussu. Nyt rv 28+1 :heart:
 
Been there, ei ole kivaa. Kun lukemat hb-mittarissa näytti 106:a, niin siirryin täältä pongaamani vinkin johdosta ottamaan rautatabletin (Spartocinea tai silloin tällöin myös Obsidania) öisin/aamuisin tyhjään mahaan kera appelsiinimehun. (tms. C-vitamiinipitoinen tuote). Aamupalan nautin sitten vasta väh. tunnin päästä tästä setistä; kahvia vasta väh. kahden tunnin päästä. Viimeksi lukemat nlassa ..öö..115, joten huima parannus koska aloituslukukin oli mulla vain 116.

Tuota Obsidania ei masu alkuunsa kestänyt ollenkaan, pikku siedätys on ehkä tehnyt tehtävänsä, koska enää ei niin mene sekaisin..tai johtuukohan siitä, että otan ylipäätään sen yksinään eikä mikään tuote ole sitä sekoittamassa vatsassa.

Ja sitten vaan pää tyynyyn jos ei mikään muu auta. :)

Jaksamista, Juli05!

Ente..öö..jotain 26+.
 
Täällä viikolla 16+ oli hemppa tippunut jo 106:een... Nyt olen syönyt Obsidania (maha ei kestä muita) ja koittanut myös syödä erilaisia paljon rautaa sisältäviä ruokia sekä juonut c-poretta tai ottanut ylimääräisen vitamiinitabun (neuvolasta neuvottiin näin). Olo on jo jonkin verran parempi, tuntuisi että jotain nousua tossa hempassa olisi reilussa parissa viikossa tapahtunut.

Hyvää tietoa saa osoitteesta:

http://www.rautainfo.fi/

Obsidanista muuten... Ente kun sanoit, että maha on mennyt sekaisin, niin onko sulla käynyt niin että toisena päivänä ei mitään ja sit toisena kiertää mahassa ja saa ravata vessassa...? Mulle tuli Spartosinesta vaan tosi kipeä ja kova maha, mut nyt on ollut välillä tollasta yllä kuvaamaani. Mietin vaan, että johtuukohan se tosta lääkeestä vai jostain muusta.
 
mä olen ottanut luontaistuotekaupan Floradix rautajuomaa. Mulla oli kans hemppa tosi alhainen (anemian rajoilla) ja väsymys on ollut kamalaa. Neuvolassa sanottiin että toi luontainen rauta saattaa imeytyä paremmin (ja siitä ei mene maha sekaisin, mulla meni nimittäin tavallisesta raudasta maha aivan kamalaksi)... vaikka kyllä siinä kesti sen pari viikkoa ennen kuin huomattavaa muutosta tapahtui, kai siinä vaan menee aikaa. Kannattais ehä kysyä neuvolasta voisitko esim ottaa luontaistuote rautaa noiden tabujen lisäks, joillakin on toiminut niin.
 
Kvart över, jeps juuri näin. Ylipäätään mulla on aina kaikki rautavalmisteet (syön muutenkin siis alhaisen hb:n vuoksi ja kun vielä oon aktiivisesti käynyt verta luovuttamassa, niin myös siksi) laittaneet mahan kovalle; ei ummetusta, mutta ikävää kuitenkin. Nykyään reaktio on ehkä päinvastainen, mahassa kiertää kovin ja ripuli on ehkä lähempänä oikeaa tunnetta. Siis kovin vaihtelevaa..mutta uskon, että tuo kun rautavalmisteen ottaa tyhjään mahaan eikä syö hetkeensä ylipäätään mitään muuta, on helpottanut mun vaivoja. Näin sen täytyy olla. =) Luontaistuotekaupan valmisteet eivät valitettavasti nostaneet mulla lukemia mihinkään, mutta eivät toki aiheuttaneet mitään reaktioita vatsassakaan.

..ja kun vielä Juli05 b-vitamiinin mainitsit, niin tosiaan, oon myös hiljattain lisännyt sen päivittäiseeen käyttöön. Päätarkoituksena on ollut maitohappobakteerien nauttiminen, mutta tuossa Ratiopharmin tuotteessa näyttää olevan myös b-vitamiinilisä. En ole ajatellut tämän vaikuttavan hb-lukuihin, mutta ehkä se tekee niin..?!
 
Mulla on hemppari kans sujuvasti pyöriny 95 tuntumassa, joten vähän on ollut veto poissa. Maitotuotteita vähän pannaan ja c-vitamiini kehiin, itselläni on parhaiten auttanut kun yrittää pitää ne c-vitamiinin lähteet mahd tuoreina (raa'at hedelmät ja vihannekset). Yleensä syönkin greippiä tms rautatablettien kanssa ja hemppari oli kans noussu 115
 
Nestemäiset rautavalmisteet auttaa nopeimmin!
Floradixin juma sisältää rautaa suht vähän, mutta on tehokas, koska siinä samassa saat raudan imeytymistä helpottavia vitamiineja.

Maltoferin tipat ovat oikea tehokuuri, joiden avulla saa hempan nousuun muutamissa päivissä. Käyttävät mm. lapsille leikkauksien jälkeen. Ylläpitoannosta jatkamalla nostaa myös rautavarastoja, joten esim.synnytyksen jälkeen on valmiit varastot, eikä hetkellinen veren menetys vaikuta niin paljon. Kannattaa sekoittaa appelsiintuoremehuun. Peittää maun ja saat samalla tarvittavaa c-vitamiinia.
 
Tuttu juttu, tsemppiä! Ite kokeilin Spartocinen, Floradix Kräuterblut-Saftin, Retaferin ja vielä nuo Maltoferin tipatkin ilman apua. Sain vinkiksi ottaa tabut yöllä ja nyt otan Obsidanin yöllä vessareissulla tyhjään mahaan veden kanssa ja vihdoin hemppa on noussut! Helpotti, kun ei tarvii miettiä sitä, että koska viimeksi söi ja mitä ja saako koska juoda kahvia tms.
 
Mulla nousi Obsidanilla 1 kpl/ pvä kuukaudessa 100:sta 116:sta. Nykyisin otan sen yöllä vessassa käydessä, niin ehtii imeytyä ennen aamupuuroa jonka teen maitoon. Obsidanissa on itsessään c- vitamiinia joka auttaa raudan imeytymistä.
 
Mulla tippui hemppa tosia aikaisessa vaiheessa raskautta lähelle 100. Yleensä on yli 140, joten muutos oli melkoinen.

Söin aluksi Obsidania yhden päivässä, koska neuvolassa sanottiin, että hempan kuuluukin laskea ja se lähtee yleensä uudestaan nousuun noin viikon 30 jälkeen. Viikolla 34 hemppa vieläkin 106 ja siirryin kahteen tablettiin.

Itse aloin ottaa lääkkeitä öisin kun kuitenkin joutui juoksemaan vessassa. Eli lääkkeet tiskipöydälle ja viereen appelsiinimehua lasiin. Näin tein muutaman viikon. Nyt rv 38 hemppa on viimein noussut 125.

Jos heikko olo sinua oikein vaivaa, niin suosittelen ottamaan lääkkeet yöllä. Näin et vahingossa vähennä syömällä raudan imeytymistä. Toisaalta, hempan kuuluukin olla matala juuri noilla viikoilla ja neuvolassa eivät asiasta olleet ainakaan minun kohdallani huolissaan. Lääkäri sanoi vain, että huolestuttavampaa olisi jos hemppa ei laske. Sen pitäisi nousta lähelle normaalia ennen synnytystä.
 
Raskaus (Yrtit ja ravintoaineet)
Raskauden aikana, nainen tarvitsee enemmän ravintoaineita kohdun lihakselle, suureen määrään lapsivettä ja istukan takia. Hän myös huomaa 50% suuremman veri määrän, maksa ja munuaiset tarvitsee suodattaa enemmän jätettä kahden elävän olion takia. Ja kaikki tarvittava ravintoaine jotta voi rakentaa lisää , luita , lihaksia, ihoa, rauhasia, hermostoa ja muita tärkeitä elimiä hänen lapselleen.
Tämä tarkoittaa että keho tarvitsee suuria määriä proteiineja, hyviä rasvahappoja, vitamiineja ja mineraaleja. Joita hän ei tule saamaan tarpeeksi syöden tehoviljeltyjä ja prosessoituja ruokia. Raskaana olevan naisen on pidettävä erittäin hyvää huolta hyvinvoinnistaan syömällä tuoreita marjoja, vihanneksia, täysi jyvää ja luomu- lihaa, ja –maito tuotteita. On myös hyvä välttää alkoholia, kahvia, tupakkaa, sokeria, valkoista vehnäjauhoa, margariinia, ja hydrogenoituja öljyjä.
Ihanteellisessa tilanteessa nämä kaikki on elämän tavat on otettu käyttöön jo kuukausia ennen raskautta, jotta keho ehtii valmistautua terveeseen raskauteen.
Kemikaalit ovat suurin syy raskauden aikana syntyviin terveysongelmiin ja vikoihin, joten raskaana olevan naisen on syytä olla hyvin varovainen altistumasta kaikenlaisille myrkyille, erityisesti torjunta aineille joita on ruuassa. Monet torjuta aineet aiheuttavat keskenmenoa koska ne ovat luonteeltaan synteettistä estrogeeniä. Raskaana olevan naisen on syytä olla varovainen ja käyttää ainoastaan luonnon omia pesuaineita kuten ( Nature´s Sunshine Consetrate pesuainetta) Sillä voi pestä myös vihanneksista torjunta aineita pois. Niin kuin on myös syytä lukea kaikki henkilökohtaiseen hygieniaan käytettävät tuotteet. On myös hyvä idea puhdistaa keho ennen raskautta kaikista myrkyistä. Tämä minimoi riskin saada aamupahoinvointia, tokseemiaa ja muita terveys ongelmia raskauden aikana.
Perinteiset kulttuurit käyttää erikoisruokia raskaana olevalle naiselle varmistaakseen terveen lapsen kehityksen. Lisäravinteet voivat tehdä saman modernin ajan raskaana olevalle naiselle. Mega- annokset vitamiineja ja mineraaleja ei ole kovinkaan järkevä ajatus, mutta hyvä raskausajan ravintolisä kuten Nature´s Prenatal (luonnollinen äitiys) joissa on välttämättömiä ravintoaineita joista saat energiaa ja perus terveyteen erittäin tärkeitä vitamiineja kuten fooli happo 800mg. Fooli happo joka on välttämätön estääkseen hermoston putken epämuodostumia.
Monet naiset joka tapauksessa ajattelevat että vielä tärkeämpää on syödä koko jyviä raskauden aikan kuin Nature´s Preanatalia saavuttaakseen hyvän terveyden raskauden aikana. Ultimate green zone on raskaana olevalle erittäin hyvä ravintolisä.
Hyvät rasvahapot ovat välttämättömiä raskauden aikana, kun lapsen aivot ja hermosto kehittyvät kehot tarvitsee hyviä rasvahappoja. Ravitsemalla Omega 3 rasvahapoilla on tutkitusti osotettu ehkäisevän Pre-Aklampsiaa, raskauden aikaista masennusta, ja ennenaikaista synnytystä. syvän meren kala esimerkiksi sardiinit, saksanpähkinät, pellavansiemenet, ja pellavansiemen öljy, hampun siemen tai hampunsiemenöljy, avokado, kookos öljy ja luonnonmukainen voi joka on tehty ruohoa syövistä lehmien maidosta ovat hyviä vaihtoehtoja raskaana olevalle naiselle.
Modernin viljelyn haitta vaikutukset on ettemme saa riittävästi mineraaleja. Vaikka käytämme mineraaleja paljon ruokaa laittaessa, raskaana oleva nainen tarvitsee yleensä mineraaleja vielä enemmän. Monet ongelmat johtuvat siitä kun mineraalit ovat vedetty napanuoran kautta pois äidiltä.
Juomalla raskaana olevalle äidille tarkoitettua teetä, Punaisen vadelman lehdistä, Sinimailanen ja minttu ovat erittäin hyviä tapoja saada tarvittavat mineraalit. Odottavan äidin tulisi laittaa 3-4 reilua kukkurallista ruokalusikallista tätä sekoitusta litraan vettä ja juoda vähintään nelännes osa joka päivä. Muut hyvät mineraalipitoiset yrtit ovat nokkonen , kaura ja korte jotka voidaan lisätä teehen saadaksesi paremman tuloksen. Tämä tee estää aamupahoinvointia ja vahvistaa naisen kehoa raskauden ja synnytyksen aikana.
Punainen vadelma on erittäin tärkeä raskaana olevalle naiselle koska se vahvistaa kohtua ja valmistaa kehoa synnytykseen, helpottaakseen raskautta ja synnytystä. Se poistaa aamupahoinvointia, estää ennenaikaista syntymistä ja estää synnytyksen jälkeistä verenvuotoa. Naiset joilla ei ole aikaa tehdä tätä raskausajan teetä, he voivat ottaa Punaisen vadelman puristeena Red Rasperry saatavana Nature´s Sunshinelta.
Toinen loistava tapa saada mineraaleja on Colloidial minerales, Chinese Herb & Minerales. Riittävä määrä mineraali rikkaita yrttejä niin kuin edellä mainitut niillä voi välttää monia raskaus ajan ongelmia, terveempia lapsia ja helpompia synnytyksiä.
Raskaana oleva nainen tarvitsee enemmän rautaa. syömällä vihreitä vihanneksia, luomulihaa, ja rauta rikkaita yrttejä pitää rauta tason normaalina. Nokkonen , ja Yellow dock joita voit lisätä raskaus teehesi. Tai Nauttimalla Liquid clorofylliä (sinimailasta ja piparminttua) auttaa kehoasi nostamaan rauta tasapainoa luonnollisesti ( ei sisällä rautaa). Kun otat Liquid clorofylliä imettäessä se lisää maidon laadun paranemista.

Terapiat:Antioksidantit, Superfoodit, Mineraalit, Enzyymit, Välttämättömät hyvät rasvahapot, Kuitu.
Tuotteet:Alfalfa, Clorofylli, Colloidial minerales, Nature´s Preanatal, Omega 3, Zambroza, Red Resberry, Nature´s Consetrate,

Suomennettu Kirjasta : Nature´s Sunshine Products
Kirjoittanut Steven Horne rekisteröity herbalisti
Suomentanut Minja Zeus Hyvinvointi ohjaaja

Ota yhteys teen sinulle oman ohjelman 0417254740 minja.zeus@gmail.com
 
Juon Floravital-juomaa. Se on siis se hiivaton, makeuttamaton versio tuosta rautamehusta. On erittäin tehokasta ja hyväksi havaittu nyt jo neljännessä raskaudessa. Ei myöskään tee mahaa kipeäksi, kuten minulla jokainen tabletti tekee.
Suosittelen!
 

Yhteistyössä