Millä helpoitat..

Kaikesta B) No ei, aika ei riitä kaikkeen aina mut ei sen tarttekaan, kun taas joskus sitä on liikaakin. Men revi stressiä siitä mikä jää tekemättä, ehtiihän sen. Enkä siivoa jos tulee vieraita, enimmät rojut heitän pois ja se on sillä selvä, meillä ei muutenkaan ikinä paskasta oo mutta vähän sekavaa saa olla :D
 
en siivoa vieraita varten,harvemmin meille vieraita tuleekaan aina on tuttuja ku meille tulee =)
siivoan 2-3 tuntii päivittäin ja se helpottaa elämää huomattavasti.
meijän 4-vuotiaat tytöt osaavat tehä jo paljonkin juttuja auttakseen kotihommissa.
 
Mie
En osaa sanoa oikein, mistä laistaisin. Olen niin hyvin opetellut time managementin, että kaikkeen on aikaa. Ehkä se sitten on ruoanlaitto; oikein hektisinä aikoina sitä sortuu puolivalmisteisiin. Mä olen aika ylpeä itsestäni, kahden lapsen yh:na olen saanut tehtyä töitä, opiskeltua kolmessa eri paikassa, pidettyä itseni, lapseni ja kotini kunnossa ja ylläpitänyt edes jonkinlaista sosiaalista elämää.
 
Pyrin siivoamaan joka päivä kaaoksen pois, niin että olisi vain hallittu kaaos käsillä sitten :D
Jokainen itseasiassa itse raivaa itse aika hyvin jälkensä, joten aika helpollahan tässä jo pääsee ;)
Ja se mun oma hetki on sitten hurttien kanssa lenkki yksikseen. Tai sitten mukana on kyllä useimmiten ainakin kaksi pienempää muksua :D
 
Täytynee itsekin opetella jostain päästä taas relaamaan. Toisen lapsen myötä taas vaadin joka asiassa lähes "täydellisyyttä". Ja nipotan kodin siisteydestä liikaa, vaikkei mies ole valittanut. Joka ilta kuitenkin pyrin saamaan asunnon järjestykseen, imurointia voisin vähentää..
 
en silitä vaatteita ,ainoastaan tosi tärkeitä juhlia varten!Tungen äkkiä roinat piiloon kaappiin jos joku on tulossa kylään...Anoppi on erikoistapaus ,sitä varten pitää siivota oikeesti vähän enemmän.Ei se kaappeja tutki mut kaapin ovet keittiöstä ainakin hinkkaan puhtaax...Onnex se ilmoittaa hyvissä ajoin tulostaan ni yleensä kerkeen varautua :) .Jaksa sitä jupinaa kuunnella jos hänen mielestä on sotkuista.Joskus kyllä palo käämi ja sanoin et ole hyvä,siivoo ite,jos noin paljo häirihtee!Eipä siivonnu mut nyt ilmoittelee jo tosiaanki päivän,pari ennen vierailustaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
en silitä vaatteita ,ainoastaan tosi tärkeitä juhlia varten!Tungen äkkiä roinat piiloon kaappiin jos joku on tulossa kylään...Anoppi on erikoistapaus ,sitä varten pitää siivota oikeesti vähän enemmän.Ei se kaappeja tutki mut kaapin ovet keittiöstä ainakin hinkkaan puhtaax...Onnex se ilmoittaa hyvissä ajoin tulostaan ni yleensä kerkeen varautua :) .Jaksa sitä jupinaa kuunnella jos hänen mielestä on sotkuista.Joskus kyllä palo käämi ja sanoin et ole hyvä,siivoo ite,jos noin paljo häirihtee!Eipä siivonnu mut nyt ilmoittelee jo tosiaanki päivän,pari ennen vierailustaan!
Roinat pyrin pitämään kaapissa, mutta itsekin pyyhin kaappien ovet ja jääkaappia sekä roskis kaappia aina ennen kuin anoppi tulee. :D
 
Pyrin tekemään kotityöt heti jotta niitä ei kasautuisi, esim. tiskejä. Jos astianpesukonetta ei tyhjennä pian pesun jälkeen, on kohta tiskialtaan ympärys täynnä uusia astioita. Siivoan yleensä heti aamusta, koska vieraat tuppaavat tulemaan onneksi vasta myöhemmin päivällä :D Enkä tod jaksa siivota muuta kuin pientä ylläpitosiivousta myöhemmin ja iltaisin. Yleensä on muuten perussiistiä, mutta välillä jotain tavaroita vähän levällään (leluja en laske, ne nyt on aina levällään :whistle: ) pöydillä tms. Lähinnä lehtiä tms.. heitän ne pinoon kyllä jos joku tulee käymään. Kämpän tavarat on aseteltu siten, että ne pysyy aika hyvin paikoillaan eikä ylimääräisiä ole pyörimässä näkyvillä ja tiellä. Relaan usein sillä, että jos illalla on vähän sotkuista, siivoan vasta aamulla.
 
- Mie en jaksa silittää vaatteita, jos ei olla menossa ihan juhliin.
- Joka päivä ylläpitosiivousta siivoamalla vähän välttää kauhean kaaoksen, hillityn kaaoksen järjestäminen on huomattavasti helpompaa varsinaisena siivouspäivänä.
- Miksi en ostaisi välillä puolivalmisteita tai eineksiä, kun niitä on saatavana... ja niistä saa ihan kelvollista syötävää soveltamalla.

Ja ehkä tärkein on se, että miksi pitäs juosta kellon perässä kotioloissakin, että esim. ruoka on just tasan 11.30... Kaatuuko maailma, jos se onkin valmista 11.45, jos siis ei ole niin, että sit pitäs olla neuvolassa jo 12.15...
 

Yhteistyössä