Millä viikolla täysiaikainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mulle neuvolatäti sanoi, että viikon 38 loppuessa, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa on täysiaikainen ja sitä ennen katsotaan painon ja keuhkojen kehityksen mukaan...

no mulla ei ainakaan keskosesta puhuttu kun syntyi 37+2 viikolla ja painoi 2770 ja 49cm pitkä. Alla 36 viikkoisista olen kuullut ihan puhuttavan keskosista vaikka oisi painanutkin enemmän!

Painoi yli 2,5 kg ja vissiin keuhkot toimi ihan loistavasti? Mutta neuvolatäti on nyt saattanu puhua eri asiasta kerta tuo virallinen kanta on 37+0... Alle 36 viikkosella tuskin on keuhkot niin kehittyneet että voitaisiin täysiaikaiseksi nimittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onneksi:
Mulle neuvolatäti sanoi, että viikon 38 loppuessa, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa on täysiaikainen ja sitä ennen katsotaan painon ja keuhkojen kehityksen mukaan...

no mulla ei ainakaan keskosesta puhuttu kun syntyi 37+2 viikolla ja painoi 2770 ja 49cm pitkä. Alla 36 viikkoisista olen kuullut ihan puhuttavan keskosista vaikka oisi painanutkin enemmän!

ei sun lapses oo keskonen ollutkaan:)

No sanoinko että ois ollut?

Siis en ollut tässä ap vaan vieras. Menee jo sekaisin kun pitäisi olla nukkumassa johon olin jo menossa:S

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onneksi:

ei sun lapses oo keskonen ollutkaan:)

No sanoinko että ois ollut?

Sori hei.
Sen takii ei varmaan oo puhuttu kun ei ollut keskonen.Sitä yritin sanoa!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
37 Oulussa.

:laugh: sori. Ei tää nauru oo sulle vaan sille mielikuvalle mikä mulle tuli tästä vastauksesta... "Oulussa 37, mites ne turkulaislapset..." :kieh:

Mutku mä luulen, että se on just näin. Täällä se on 36. Sitä ennen mennään TYKSiin, 36+0 jälkeen saa mennä mihin haluaa.
Ai niin, ja se meidän keskimmäinen synti kuukautisten mukaan 37+0 ja ultran mukaan 10 päivää aiemmin ja seuraavana päivänä lähdettiin kotiin. Kuukautusten mukainen laskettu aika lienee lähempänä totuutta.

Yhteistyössä