millä viikoilla kohdunulkoinnen alkaa oireilemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla molemmissa alko kovat kivut ja runsas verenvuoto samaan aikaan toinen viikoilla 10 ja toinen vähän aikasemmin.

Kovin taitaa olla yksilöllistä tuo ja varmasti vaikuttaa sekin mihin kohtaan alkio on kiinnittynyt.

Mulla alkoi oireilemaan keskenmenona joskus 6 rv. Kaavittiin sairaalassa ja kauheat kivut alkoivat n rv8, hoidettiin kaavinnan jälkeisenä tulehduksena antibiootilla, ja rv 9-10 en päässyt kivuilta kävelemään, sairaalaan ambulanssilla ja munatorvi oli revennyt.

Eli jos epäilee kohdunulkoista raskautta, heti lähdettävä sairaalan, jos on kovia kipuja, hartiapisto voi olla myös oire. Munasarjan repeämä aiheuttaa sisäisen verenvuodon ja parissa tunnissa saattaa menehtyä siihen.

Mulla aika alusta saakka oli kipuja, kävelin kaksinkerroin.. kohtu kasvaa, sanottiin neuvolassa.
Vuoto alkoi joskus rv 10 paikkeilla ja keskenmenona hoidettiin (kaavinta). Kunnon kivut vei sairaalaan jonkun ajan päästä ja selvis syy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla oli joskus 15-v kohdunulkoinen ja muistelen et oireili joskus viikolla 8. nyt olen raskaana viikolla 6 ja selkäpistos on kova (munasarjan kohdalla)

Jos sinua epäilyttää, niin ota yheys suoraan naistenpolille tms ja kerro että sinulla on ollut jo aiemmin kohdunulkoinen ja nyt raskaana ja oireet epäilyttää. Heidän pitäs ottaa ilman lähtettettäkin ja tutkia.

Niin minulle tehtiin kun tulin kohdunulkoisen jälkeen raskaaksi.

Oireet alkoivat n. rv5 ja hätäleikkaus tehtiin n. rv9, munajohdin repeämässä ja poistettiin.

Yhteistyössä