Millä viikoilla 4D ultraan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huih

Vieras
Siis, millä viikoilla viimeistään pitäs 4D ultrassa käydä? Milloin vauva on jo niin iso ettei sitten enää voi käydä? Ja kävisitkö itse tällaisessa tilanteessa:

Kunta/kaupunki tarjoaa sinulle rakenneuiltran. Sen tekee lääkäri. On uudet laitteet, joka on joo ihan kiva mutta lääkäri ei osaa niitä käyttää. Ei osaa zoomata, ei katsoa koko arviota ja muutenkin jäi hieman epäammattitaitoinen kuva, vaikka vanha kokenut lääkäri onkin. Ärsyttää, kun tuli tunne ettei katsonut kunnolla. 5 minuuttia vauvaa katsoi ja thats it. Puhui meille ainoastaan päästä ja reisiluista. Muita mittoja ei ottanut lainkaan. Sydämestä ei sanonut mitään. Menisitkö vielä 4D ultraan tarkistuttamaan tilanteen?

Meillä kesti rakenneultra n 45 minuuttia. Katsoi sydäntä tarkasti, että on nelilokeroinen ja katsoi vielä veren virtauksenkin. Myös pikkuaivoista katsoi jonkin kuulemma oleellisen asian, vartalon ympäryksen mittasi, katsoi, että munuaisaltaat näkyy ym. Kävimme lisäksi 4d ultrassa (viikolla 27), ihan hyvä kokemus oli sekin. Edellisten lisäksi katsottiin ainakin vatsapeitteet, kasvot (näkyykö huulihalkioita tms), napanuoran virtaukset, näkyi myös vatsalaukku, munuaiset, virtsarakko.

Eikös sinne 4D ultraan voi mennä koska vaan, parhaiten ilmeisesti näkyy viikoilla 18-22 muistelisin? Menisin kyllä tarkistuttamaan tuollaisen ultran jälkeen ja antaisin myös palautetta sairaalaan saamastani palvelusta. Meillä ultrasi kätilö rakenneultrassa ja katsoi kyllä koko vauvan päästä varpaisiin. Esim. onko huulet yhtenäiset ja jalat suorat yms.

[QUOTE="a p";23208948]Saanko udella vielä, mihin menette ja saako vielä kelakorvauksen,jos menee omasta tahdosta? Paljonko jää maksettavaa?[/QUOTE]

Olen menossa tonne Turun nurkille. Maksettavaa jää 170e (siinä on se kelakorvaus)

Mulle sanottiin että parhaat viikot 4D:lle on 24-28. Me käytiin 27 ja saatiin ihan huiput kuvat ja video ja katsottiin ihan kaikki varpaista aivoihin <3 Ihan mahtavaa oli nähdä vauva kun se syntyi ja oli samannäköinen kuin kuvissa <3

[QUOTE="vieras";23209000]Olen menossa tonne Turun nurkille. Maksettavaa jää 170e (siinä on se kelakorvaus)[/QUOTE]

Kaarinassa halvempaa ;) tai oli 2008 ainakin...

Yhteistyössä