millä "tuloerotuksella" menisit töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uteleva

Vieras
Ihan mielenkiinnosta utelen että paljonko olisi riittävä "rahamotivaatio" jotta lähtisitte kesken hoitovapaan töihin? Työnantaja soitti ja pyysi kesken hoitovapaan töihin (määräaikainen pesti niinkuin alalanni aina kaikki ovat). Lapseni on 1v5kk joten voisin mennäkin, sillä osa-aikainen hoito ei varmaan lastani kovasti vahingoittaisi kun hoitopäiviä olisi vain vähän (työaikoja voi limittää puolison kanssa).

Laskin että nettotuloissa perhe "voittaisi" vajaat 500e (tähän kuvioon sisältyy siis oma työni, puolison työajan samanaikainen lyhentäminen ja kotihoidontuen menetys).

Olen vähän pihalla näistä asioista, ts. miten paljon yleensä hoitovapaalta töihin menon jälkeen tulot todella oikeasti lisääntyvät kun menee rahaa hoitomaksuihin jne.

Kysymys siis:

a) paljonko pitäisi tulla sitä nettoa koko perheen taloustilanteeseen että menisit töihin
b) millaisella nettolisäyksellä olet mennyt töihin, oletko esim, joskus mennyt jollain +50e lisäyksellä ihan pelkästä työn ilosta? (näinkin voi siis oikeasti tapahtua, tiedän itsekin)

Kyllähän pelkästä työnilosta voi mennä, jos on kiva duuni, tai jos on sellainen ala/ammatti, että on tosi tärkeää olla jotain muutakin siellä cv:ssä kuin vuosikausia kotiäiteilyä, jolloin alalle voi olla tosi vaikea päästä takaisin.

olen miettinyt tuota itsekin. Mutta kun aloitan työt tämän kotiäitiyden jälkeen niin täytyy hankkia toinen auto ja maksaa kaikki sen vakuutus/bensa yms kulutkin, sekä hoitopaikkamaksut lapsista. Eli palkan pitäisi olla aika paljon suurempi, kuin se oli ennen lapsien hankintaa.
500euroa olisi mielestäni jo tosi hyvä summa käteen ylimääräistä, kaikkien työhönmenokulujen jälkeen.
Hoitoon lapsille pitäisi ostaa enemmän kalliita vaatteita (varahaalarit, varakengät ja hoitovaatteet yms) joita on tarvinnut kotona vain yhdet.
Jos saisin vain 200 euroa lisä käteen rahaa siitä että lapsiani hoitaa päivisin joku muu kuin minä, niin jään kyllä kotiin. Sillä haluan että kasvattaa lapset itse. Enkä niin että näen lapsia arkisin vain pari tuntia ennekuin ne pitää laittaa nukkumaan.

no joo peesaan aiempaa vastaajaa että jos olisi sellainen IHQU työpaikka pienempikin tuloero riittää mutta kyllä se mulla niin on että tuloeroa pitää olla! Nyt jos menisin töihin, tulisi käteen kaikkien uusien kulujen jälkeen (päivähoito, työmatkat ym) reilut 1000? lisää. Että kyllä motivoi ;)

Yhteistyössä