Millä tehdä edullista joulutunnelmaa? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskeleva äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskeleva äiti"

Vieras
Eli meille tulee melko vähävarainen joulu, ei taida olla hirveästi varaa ostella koristeita, mutta tykätään lasten kanssa joulusta tosi paljon, joten jotain tekisi mieli laittaa.. Käsityötaitoja minulla ei ole, mutta askarrella ehkä osaan :D

Osaan myös leipoa, joten ajattelin syötäviä joulumuistamisia naapureille ja ystäville. Mitä kaikkea askarreltavaa koristetta yms. olette tehneet?

Lapsille ostan yhden isomman lahjan, en vielä tiedä paljonko joulubudjetti on tarkalleen, mutta ehtiihän tässä vielä säästämäänkin vähän.

Pipareita ainakin laitetaan kuuseen, edullista.. ;)

me tehtiin tuossa juuri lasten kanssa joulukoristeita : vessapaperirullan ympärille jämäjoulupaperia ja hieman teippiäja sidotaan "karkiksi"päistä joulunarulla..edullista ja helppoa ja voi ripustaa tai laittaa vaikka peinen kuusen alle koristeeksi ym..

Kartonkitontut ovat perinteisiä ja edullisia :) siis punaisesta kartongista leikataan, netistä löytyy monenlaisia malleja. Kartongista voi askarrella myös kuusenkoristeita, esim roikkuvia kuvioita tai rengasketjun. Ikkunaan liimattavia lumihiutaleita voi tehdä valkoisesta paperista tai silkkipaperista.
Halvatkin kynttilät luovat joulutunnelmaa :)

Itse leivotut joulusyötävät kuulostavat ihanilta lahjoilta, minulle kelpaisivat paremminkin kuin tavara jota on jo liikaa!

tiimarista sai viime joulun alla paksua huopaa, josta oli helppo leikata erimuotoisia kuusenkoristeita, sydämiä, joulusukkia, jne. sitten vaan ohuesta huovasta tai langalla ompelemalla koristelua päälle ja kuuseen.

Itse ehdotan myös lumihiutaleiden leikkaamista ikkunaan ja kartonkitonttujen tekemistä. Joululaulut soimaan ja pipareiden ja torttujen paistamista lasten kanssa. Omaan jouluun kuuluu myös enkelikello ja ikkunaan jouluvalot. Me saadaan aika paljon joulukortteja, ne minä laitan sinitarralla keittiön seinälle. Siitä tulee tosi hieno kokoelma. Jouluverhot ja-liinat ei myöskään paljon maksa ja niillä saa jouluisen tunnelman, vaikka ei otakaan mitään tonttukuosia.

taikataikinasta vaikka tähtiä ja kultamaalia päälle... muistaa vaan tehdä reiän ripustusanrua varten ennen paistamista: Sillä tavalla saa vaikka koristeita taii "pakettikortteja".

Joulukuusen myyntipaikoilla on yleensä runsaasti havuja ja niitähän saa sitten ilmaiseksi. Mä laitan havuja maljakkoon ja tuomaan tunnelmaa palvekkeelle, keittiöön ja olohuoneeseen.

Esim. spr:n jne lahjoituksirppareilta voi kans käydä katsomassa joulukoristeita ja tarvikkeita. Ostin viime joulun alla sieltä esim. tonttuhattuja 20 cent kappale.

Riisipuuro on edullista jouluruokaa jo ennen aattoakin maisteltavaksi, itseleivottuja pipareita. Maustekakut piimästä jne syntyvät melko edullisesti.

tekoruusuja jos on, niihin kultakimalletta.
kaikki punaiset, vihreät ja kultaiset verhot, pöytäliinat yms. käyttöön.
kynttilöitä palamaan, musiikkia, piparien tuoksua.
ulos havuja, kävyt, jäkäleet, puolukan varvut metsästä niin niistä saa hienoja koristeita.
siin jotain ideaa.

Yhteistyössä