Millä teen leppäkerttukakkuun pilkut ja pään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuli

Vieras
Oon ettiny isommista ruokakaupoista mustaa elintarvikeväriä,että saan tehtyä tytölle 3vuotis leppäkerttukakun pilkut ja pään.
Mustaa väriä ei oo löytyny, marsipaania en haluu,nii mitä sekotan kerman joukkoon,että saisin mustaa..?

Auttakaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Oon ettiny isommista ruokakaupoista mustaa elintarvikeväriä,että saan tehtyä tytölle 3vuotis leppäkerttukakun pilkut ja pään.
Mustaa väriä ei oo löytyny, marsipaania en haluu,nii mitä sekotan kerman joukkoon,että saisin mustaa..?

Auttakaa!

Mä tein muksulleni Pirkka-ohjeen mukaisen jalkapallokakun.
Siihen tehtiin lakumatoista ne mustat osat. Käypi varmaan leppäkertun pilkuiksikin. Ovat vaan järisyttävän vaikeita asetella paikoilleen, joten suosittelen vaikka piirtämään leppäkertun leivinpaperille ja asettelemaan ne lakumattopalaset ensin siinä pilkuiksi ja siirtää yksi kerrallaan siihen kakun päälle.

Käytä saksia leikatessasi niitä lakumattoja, käypi helpommin kuin veitsellä

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
pisteet lakritsista ja päällinen siitä jostain ihmeen vaahtokarkkitaikinasta mistä täällä on puhuttu :)

TUo vaahtokarkkimassa on muuten yllättävän helppo tehdä ja todella kätevää! Suosittelen. Sitä voi myös värjätä, sekä muotoilla siitä erilaisia koristeita ja kovettaa ne.