Millä saan pojan syömään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
Poika 1v 5kk, ei suostu syömään kuin omaa hirssi näkkäriä! Painoa on huimat 8,2kg ja sekin on laskenut, kun välissä oli jotain 8,7kg.
Poika syö ihan hiiren annoksia ja niitäkään ei malta syödä kerralla paikallaan vaan pitää juosta ympäri taloa välillä riehumassa.
Pitääkö mun antaa ton syödä kilo kaupalla tota näkkäriä, että sais edes vähän painoa?
On tosi allerginen tapaus, ei käy maito, soija, sika, nauta, kana, kalkkuna, kananmuna, maissi, riisi, vehnä, kaura, ohra, näin alkuun mainitakseni

APUVA!

Teet jotain herkkuja niistä aineksista, mitä saa syödä ja ruokaan ihan kamalasti rasvaa.

Mä antaisin syödä sitä näkkäriäkin, että vatsalaukku kasvaisi. Ja sitten vasta vähän kouluttaisin paremmille ruokatavoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Teet jotain herkkuja niistä aineksista, mitä saa syödä ja ruokaan ihan kamalasti rasvaa.

Mä antaisin syödä sitä näkkäriäkin, että vatsalaukku kasvaisi. Ja sitten vasta vähän kouluttaisin paremmille ruokatavoille.

Tähän täysi peesi. mahdollisimman paljon rasvalevitettä päälle, jos ei "saa" laittaa niin imeytät ruokaöljyä sinne näkkärin sisään (juu, kaikki on meilläkin käytetty ;) ), siinä on erinomainen energiatiheys. Ja juomaksi mahdollisimman energiapitoista juomaa ( ei vettä). pikkuhiljaa...
ravitsemusterapeutilla oletteko käyneet kun on noin laajat allergiat?

No sepä se, kun vaikka mä yritän millaset herkut kokata mielellään syö vain näkkäriä, no vadelmat suoraan puskasta menee kanssa, mutta eipä noista paljon paino nouse :(

Mä välillä epäilen, että tuo elää ihan pyhällä hengellä :(

Mulla vilkas tyttö joka ei meinaa malttaa istua ruokapöydässä, kohta siis 2-v. Välillä juksaan häntä avaamaan suun kun katsellaan kirjasta kuvia, tai jos on tosi nälkäinen eikä siksi malta syödä niin annan eka jotain snackeja (tein tätä jo kun tyttö oli alle 1v ja huonosti alkoi syömään) siis houkutellakseni ruokahalua paremmin esiin. Sitten kun kyllästyy tai ei enää halua syödä ruokaa niin saatan vielä yrittää syötää jugurtin päälle, jos omasta mielestäni ei oo syönyt tarpeeksi.

Joskus annan hänen leikkiä ja juosta ympäriinsä. Istun itse pöydän ääressä ja lapsi tulee luokseni suu aukinaisena hakemaan ruokaansa ja taas juoksee jonnekin. (parempi, että syö edes näin kuin ei mitään pöydän ääressä) ;)

tässä siis joitain vinkkejä miten itse toimin vilkkaan -ei allergisen lapsen kanssa.

Ollaan käyty ravitsemusterapeutilla, mutta tämä yksilö ei kauheesti osannut auttaa... Tai antoi ihan hyviä vinkkejä, mitä kokeilla, mutta kokeiltu on jos minkälaista, eikä vaan uppoa :(

Meillä syödään myös noita 4-5kk soseita, kun eipä noissa vanhempien edes ole paljoa, mitä poika vois syödä.

Maidotonta ja soijatonta margariinia oon yrittänyt laittaa paljon näkkärille...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan käyty ravitsemusterapeutilla, mutta tämä yksilö ei kauheesti osannut auttaa... Tai antoi ihan hyviä vinkkejä, mitä kokeilla, mutta kokeiltu on jos minkälaista, eikä vaan uppoa :(

Meillä syödään myös noita 4-5kk soseita, kun eipä noissa vanhempien edes ole paljoa, mitä poika vois syödä.

Maidotonta ja soijatonta margariinia oon yrittänyt laittaa paljon näkkärille...

Laita niihin soseisiin öljyä mukaan niin tein minä kun paino oli huonolla mallilla, vieläkin syö niitä kun syö huonosti aikuisten ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja keke:
Niin siis sialle, kalkkunalle, kanalle naudalle ei ovi olla allerginen.

No kyllä meillä ainakin ollaan!

Mutta onhan sitä vielä paljon muutakin: poroo, hirveä, strutsia :D

Mä kuulin joskus lapsesta joka söi mustikkaa, hirveä tai poroa, vadelmaa ja riisiä. Se kuulosti aivan järkyttävän karulta.

Mitä enemmän sä stressaat syömisestä ja kiinnität siihen huomiota niin sitä enemmän poikas todennäköisesti vekslaa sen kanssa.
Et anna ruokaa kuin pöydässä ja "herkkuja ei tule" jos ruokaa ei ole syöty.
Annoskoko pitää olla alussa ihan naurettava esim. yksi teelusikallinen jotain ruokaa ja "herkkupalkinto" kun se on syöty. Pikkuhiljaa sitten suurennat annoskokoa.
Lapsi tietää ihan varmasti että hätäilet sen syömisestä ja jos ei syö niin saa sitten mitä haluaa jotta jotain söisi :( Ikävää että tähän tilanteeseen on menty .

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitä enemmän sä stressaat syömisestä ja kiinnität siihen huomiota niin sitä enemmän poikas todennäköisesti vekslaa sen kanssa.
Et anna ruokaa kuin pöydässä ja "herkkuja ei tule" jos ruokaa ei ole syöty.
Annoskoko pitää olla alussa ihan naurettava esim. yksi teelusikallinen jotain ruokaa ja "herkkupalkinto" kun se on syöty. Pikkuhiljaa sitten suurennat annoskokoa.
Lapsi tietää ihan varmasti että hätäilet sen syömisestä ja jos ei syö niin saa sitten mitä haluaa jotta jotain söisi :( Ikävää että tähän tilanteeseen on menty .

Tätä on kokeiltu ja sillä se paino varmaan on lähtenytkin nyt laskuun, kun ei yksinkertasesti syö niin että sais sitä herkkuakaan annettua...

Yhteistyössä