Millä saa kynsilakan pois vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kökkö kodinhengetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voit kokeilla sitä kynsilakanpoistoainetta, mutta jos on herkkä tekstiili niin mieti, pystyykö tahra kanssa elämään. Vinkkinä voit kokeilla sitä asetonia vähän hinkata johonkin saumaan sisäpuolella niin näet lähteekö vaatteesta väri asetonilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölijä:
Voit kokeilla sitä kynsilakanpoistoainetta, mutta jos on herkkä tekstiili niin mieti, pystyykö tahra kanssa elämään. Vinkkinä voit kokeilla sitä asetonia vähän hinkata johonkin saumaan sisäpuolella niin näet lähteekö vaatteesta väri asetonilla.

Läpivärjätty punainen Meandin paita kyseessä (Cowboy-Harry)... Ja sitä kynsilakkaa kolmessa näkyvässä kohdassa. Sama varmaan kokeilla kun noi on tosi häiritsevät noi tahratkin...

Tuollaisen avun löysin kun vähän kuukletin:

"Levitä vaate imukykyiselle alustalle. Taputtele tahraa asetonilla ja kuivaa välittömästi talouspaperilla. Muista siirtää vaatetta alustalla, jotta tahra ei leviä. Asetaattikangas ei siedä asetonia, joten sille on käytettävä amyyliasetaattia. "

Mutta kannattaa ensin tosiaan kokeilla saumaan vähän.

Mulle kävi sillee et musta toppi vs valkone kynsilakka.. Laitoin heti likoomaan tiskialtaaseen kylmään veteen sitten aloin kynsilakan poistoaineella sitä tahraa hinkkaamaan.. Vähän myöhemmin kokeilin nurjapuolelta, sitten käännyin paidan etupuoelle, ja kynnen kaa aloin rapsuttaa sitä poies. Jotkut eivät varmaa usko mut kyl tääki auttaa!:) Paitti et mun paita oli trikoota, en tiedä soveltuuko toi mun neuvo trikoisii vai muihinkin kangaslaatuihin.:o Mut tosa ois neuvo jonkinlainen!=)

Yhteistyössä