Millä rasvalla sais atooppisen ihon pysymään kurissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmmm, mutsi on Dermosil-ihmisiä ja mullakin pitäis olla tuota extraa jossain....vaan missä?! =)
Huomenna menen näyttämään käsiäni sairaanhoitajalle, voisin samalla pyytää lääkäriltä reseptin johonkin kunnon rasvaan. Eihän tää näinkään voi jatkua: palstailukin jo kärsii kun sormenpäät on niin kipeet että en pysty kirjoittamaan kymmensormijärjestelmällä, ainoastaan kolme sormea on siinä kunnossa että niillä pystyy näpyttämään :'( :xmas: .
Tulis jo kesä |O .

Mulla ihan selkeästi atopia johtuu siitä että ravinteet ei jostain syystä imeydy suolistossa kunnolla, siksi maitohappobakteereita. Helokkiöljystä taas saa hyviä rasvahappoja joista monesti atoopikolla on puute.

Jos sattuis teil päin vie apteekista löytyä Hyvä salva nimistä rasvaa niin se auttas.Meil poijalla tosi huono iho ja mikään ei auttanu niin toi autto.Ja se rasva ei kirvele.Ellei löyry niin mul vois yks ylimääränen tuubi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Syömällä helokkiöljykapseleita ja maitohappobakteereita. Ja sen lisäksi ihan jollain perusvoiteella rasvaaminen (mulla essex forte).

Saako helokkiöljykapseleita apteekista vai mistä? :snotty:

Ihan luontaistuotekaupoistakin.

Juu, luontaistuotekaupoista monesti paljon sopuisampaan hintaan.

Mulla on jo kauhee lista eri rasvojen nimiä Tiimarivihossani (oikeesti: ostin tänään Tiimarista vihkoja, kun meillä ei oo koko kämpässä muistiinpanovälineitä B) ).
Kiitos teille kanssapalstailijat :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Syömällä helokkiöljykapseleita ja maitohappobakteereita. Ja sen lisäksi ihan jollain perusvoiteella rasvaaminen (mulla essex forte).

Saako helokkiöljykapseleita apteekista vai mistä? :snotty:

Ihan luontaistuotekaupoistakin.

Juu, luontaistuotekaupoista monesti paljon sopuisampaan hintaan.

Me ostettiin pari viikkoa sitten 400 kapselin pönikkä hintaan 16?. :)
Toivottavasti auttavat, miehellä on iho taas kamalassa kuosissa, se kun raapii unissaan ja muutenkin. :/

Aika hassua muuten, että ei mulla ollut minkäänlaisia iho-ongelmia vielä vuosi tai kaksi sitten. Luulisi, että atopia näkyisi jo lapsena.
Lapsilla onneksi on hyvät ihot, näin talvella ainoastaan pikkuriikkisen kuivat =)

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Jos sulla iho on pahana, niin suosittelisin ihotautilääkärin puoleen kääntymistä, vaikka ihan yksityisesti. Maksaa se, mutta kannattaa.

Mä kysyn huomenna sen sairaanhoitajan mielipidettä.
Turussa pääsee kyllä julkisen terveydenhuollon kauttakin nopsaan erikoislääkärille. Tai ainakin tähän mennessä on päässyt =).
Kädet on kipeät ja mun mielestä pahat, tällaista ei oo ennen ollut, mutta en mä tiedä miten pahat ne lääkärin mittapuun mukaan on.

Yhteistyössä