Millä raskausviikolla ostit vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reija ensimmäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"reija ensimmäinen"

Vieras
Niin, tälläistä pähkäilen.. Mulla nyt 20+1 ja löysin luultavasti superhyvät käytetyt vaunut, jotka olis aika loisto-ostos mutta jotenkin tuntuu että onko liian 'aikaista'.. Eikös se tiedä huonoa onnea jos liian aikaisin vauvan tarvikkeita ostelee :ashamed:

No ei se mitään tiedä. Jos raskaudessa käy huonosti niin ei se vaunun ostosta johdu ja siinä vaiheessa jotkut tarpeettomiksi jääneet vaunut on varmaan aika yhdentekevä asia. Ostaisin jo nyt (12+6) jos kohdalle osuis kivat käytetyt, varsinkin kun mun kriteerit aika tiukat. Oikeesti aattelin tilata vaunut elokuussa ja toimitusaika on 10 viikkoa.

Mä taisin ostaa esikoiselle ekan ultran jälkeen ku löyty halvalla uudet. Kuopukselle ostin käytettynä muistaakseni tokan ultran jälkeen eli varmaan joskus 24 viikolla... Mun mielestä vois hyvin jo ostaa tuossa vaiheessa ku toka ultrakin on ilmeisesti käyty? Meillä ei kyllä ois ollut varaakaan ostaa kaikkea vasta vikan kuukauden aikana. Oli helpompaa rahallisesti kun kaikki ostettiin pikkuhiljaa pitkin raskautta. :)

Hyviä pointteja tullut, ja kyllähän sen järkikin sanoo että jos vauoille jotain käy niin ei se vaunujen ostosta johdu :) Mä vaan oon hiukan liian taikauskoinen...:D Ja se mullakin oli mielessä että vararikkoonhan sitä joutus jos viimesille viikoille jättäs kaikki ostokset!

Me ostettiin joskus 3kk aiemmin, viikkoja en muista. Kattelin käytettyjä vaunuja jo jostain rv20 asti, mut sopivien löytymisessä meni aikaa. Eli olisin kyllä ostanu jo aiemmin jos olis hyvät sattunu kohdalle :)
Meillä kans tehtiin hankinnat pikkuhiljaa, koska ei tosiaan olis ollu varaa ostaa kaikkea sit vikoina aikoina. Eli hyvin voi ostaa ne jo valmiiksi, jos vaan on järkevä paikka säilytellä niitä :)

Rakenneultran jälkeen käytiin ostamassa (tilattiin) vaunut. Ne tuli liikkeeseen viikossa, olis saanut säilyttää siellä synnytykseen saakka mutta haettiin heti kotiin :D kovin niitä on hypistelty jo ja hankittu kaikkea oheiskrääsää (makuupussia, kantokassia, kuomusuojaa, päivänvarjoa jne). Ei ainakaan ihan viime tippaan kannata jättää, meidän yhdistelmissä on ollut sen verran opiskeltavaakin.

Ja höpölöpö tuollaisille taikauskoille, valitettavasti vauva voi kuolla myös synnytyksessä tai sen jälkeen, en sen vuoksi jättäisi mitään hankkimatta.

Meillä on kyllä kaikki jo melkeen hankittuna, rv nyt 34. Ei tule kerralla niin isoja rahanmenoja kun aloittaa hankinnat ajoissa, ja meillä on ollut ihan hyvät säilytystilat kun vauvalle on oma huone.

Ekaa odottaessa rv 12 tms.

Tokaa odottaessa ostin tuplarattaat syyskuussa, ja vauva syntyi tammikuussa.

Kolmatta odottaessa sain kaverilta vaunut varmaan rv 25 paikkeilla.

Mitä ihmeen huonoa onnea se nyt tietäisi... :)

mulla nyt rv14 ja kun toista odotan niin suurin osa tarvikkeista löytyy onneksi valmiina.. turvakaukalo pitää hankkia ja bongasin just huutonetistä hyvän, mutten viitsi vielä ostaa kun en tiedä mihin ihmeeseen saan sen säilöön vielä puoleksi vuodeksi.. :/ eli varmaan tulee hankittua sekin vasta lähellä h-hetkeä. Jos tavaroille on säilytystilaa (eikä vaunut esim pääse homehtumaan varastossa) niin musta voi raskauden puolivälissä ostaa tarvikketia jo hyvillä mielin. Kun on pitkä aika katsella niin tulee myös harkittua ostoksia ja etsittyä monta juttua vaikka käytettynä edullisemmin!

En ostanut. Vatvottiin vielä rv 35 että millaiset ostetaan, joten saatiin mun siskon perheeltä vanhat vaunut "hätävaraksi". Omat jäi sitten ostamatta, ja hyvä niin, muksu nimittäin suostui olemaan niissä ekoja kertoja kunnolla vasta 8kk iässä, joten olis ne 800-900 euron Emmaljungat hieman sylettäneet siinä vaiheessa. (Joo ehdottomasti pitää mahtua autoon ja pitää olla heittoaisa ja pitää sitä ja tätä - ja nyt ne on tuolla takakuistilla päiväunirattaina eikä tod oteta yhteenkään reissuun mukaan. Liinavauva meillä siis :) )

Ekaa odottaessa laitoin tilaukseen vähän rakenneultran jälkeen, oiskohan ollut jossain rv24 tienoilla.

Toista odottaessa laitoin tilauksen menemään tandemvaunuista vähän nt-ultran jälkeen tais olla rv13 :xmas: