Millä raskausviikoilla teillä alkoi aamupahoinvointi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
kumpi tuli ja montako ja millanen pahoinvointi oli, lähinnä aamuisin, vai aina ja oksettiko?
Muistan kyllä edelliset raskaudet, että oli huono olo jossain kohtaa, mutta tätä tällaista vk 3-4 alkavaa aivan järkyttävää huono oloa ja kuvotusta ja väsymystä en tiennyt olevankaan. Jotenkin tuntuu että noita vois olla kaksi, kun noin paha olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29082026:
Alkoi jo ennen kuin menkat oli myöhässä

oi voi!! Mä en kyllä tajua tätä että naisten pitää niin kärsiä tästä raskaudesta eikä miehet ymmärrä sitten yhtään. Munkin mies haluaa tietty normaali seksiä, mut mä en vaan pysty, kun niin huono olo ja väsyttää, nukun päivän ja yön.

Ekassa viikolla 6. Tokassa samalla viikolla kuin menkkojen piti tulla.

Ekassa pärjäilin. Oikeastaan en tainnut montaa kertaa edes oksentaa. Nukuin kun nukutti, mies palvoi ja kanniskeli voileipiä sänkyyn <3 hänelle vaikka nykyään eksä onkin. Pahoinvointi oli ohi parissa kuukaudessa, ja sitten voin vaikka kuinka hyvin.

Toinen raskaus. Opiskelin viimeistä vuotta lääkäriksi, tein amanuensuureja ja jostain kumman syystä olin päättänyt vielä väitelläkin siinä jo perustutkinnon ollessa kesken... Valvoin öitä, päivystin, hoidin esikoista, luin tentteihin, ja oksensin, oksensin ja oksensin. Kurssikaverit piti tukasta kiinni kun puklasin luentojen välissä pytyn päällä, ja yhdessä manupäivystyksessä jouduin itse tippaan nesteytettäväksi, kun olin niin kuiva. Pahoinvointi hellitti vasta kahdeksannessa kuussa.

Molemmat lapset terveitä tyttöjä.

Mulla alko kuvotus rv 5 ja aina olevana. Laattaaminen alko rv 12 ja 24/7 eli ei mitää aamupahoinvointia vaan kokoajan. Ja sinne asti oli aivan kamala väsymys että alko se ämpärielämä. Ja pojasta. Anopilla 3 poikaa ja mitään pahoinvointeja saati oksenteluja sillä ollu. Sisko oksennellu tytöistä.

Kai se vaan on sitten sattumaan, että kumpi tulee ja millaset oireet on. Pojasta ei juurikaan mitään, tytöstä jatkuva kuvotus koko raskauden ajan, mutta ei näin aikaseen. Eli jos itseäni kuuntelisin tyttö tulisi nytkin :) tai siis varmaan kaks. Tarttis vaan töissä jaksaa käydä ja näitä muita lapsia hoitaa ja yrittää miehelle sanoa, että oikeesti oon tosi väsynyt etten jaksa Hän ei vaan tunnu ymmärtävän miten mua muka voi väsyttää koko ajan ja olla huono olo. Olutta tekis mieli, mutta sehän on kiellettyä, ehkä sitä alkoholitonta versiota vois joskus ottaa.

Alkoi minullakin jo ennen kun edes tajusin olevani raskaana. Sitä sitten kestikin seuraavat kolme kuukautta yötä päivää. Alkuraskauden elinkin lähinnä vedellä kun kaikki kuvotti.

Oikeasti varmaan saman tien kun raskaaksi pamahdin :D Pahoinvointi oli ensimmäinen oire, jo ennen kuukautisten poisjäämistä. Kun menin ensimmäisen kerran neuvolaan varmistamaan raskauden, olin viikoilla 9+jotain (olin kotona jo tehnyt toki testin ja hyvin varma raskaudesta). Ensimmäisen kuukauden minulla tuli normaalisti kuukautiset, joten en vielä varmaksi osannut epäillä raskautta, vaikka ihmettelin kummaa kuvotusta. Sitten toisella kuulla jäi menkat pois ja samalla paukahtivat muutkin oireet, rintojen arkuus ja mahan nippailu jne.

[QUOTE="Piu";29082969]Oikeasti varmaan saman tien kun raskaaksi pamahdin :D Pahoinvointi oli ensimmäinen oire, jo ennen kuukautisten poisjäämistä. Kun menin ensimmäisen kerran neuvolaan varmistamaan raskauden, olin viikoilla 9+jotain (olin kotona jo tehnyt toki testin ja hyvin varma raskaudesta). Ensimmäisen kuukauden minulla tuli normaalisti kuukautiset, joten en vielä varmaksi osannut epäillä raskautta, vaikka ihmettelin kummaa kuvotusta. Sitten toisella kuulla jäi menkat pois ja samalla paukahtivat muutkin oireet, rintojen arkuus ja mahan nippailu jne.[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä että minulla ei ollut pelkästään aamupahoinvointia, vaan ihan pitkin päivää saattoi yhtäkkiä alkaa

Yhteistyössä