Millä rahoilla oikein menette naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PA

Vieras
Lueskelin noita aiempia hääketjuja, ihan älyttömiä summia menny häihin!!!
Kertokaapas vielä, varsinkin jos joku mennyt "halvemmalla" naimisiin. Niin ja onko teillä kaikilla ollut se rahasumma säästettynä takataskussa vai miten olette häänne maksaneet?

Omillamme mentiin ja siksipä mitään prameiluja ei nähtykään. Toisaalta, emme sitä halunneetkaan. Rahaa ei sen kummemmin säästetty vaan sisällytettiin normaaleihin kuukausimenoihin.

No meillä oli pienet häät 50 vierasta.Meillä halusi molempien vanhemmat osallistua kustannuksiin.Itse ostettiin hääpuku,miehelle puku,molemmille kengät ,sormus,kukat,koristeet jne.Vanhemmat maksoi pitopaikan vuokran ja ruoat+juomat ja esiintyjän.

Alkuperäinen kirjoittaja RV 32+2:
Omillamme mentiin ja siksipä mitään prameiluja ei nähtykään. Toisaalta, emme sitä halunneetkaan. Rahaa ei sen kummemmin säästetty vaan sisällytettiin normaaleihin kuukausimenoihin.

Jos me esim mentäisiin naimisiin ja häät tulis maksamaan vaikka 2000e, se on meille aika suuri summa vetäistä tuosta noin vaan, et vaatisi meillä varmaan sitä säästämistä. Tuskin niitä häitä paljoa alle tuon pystyy järjestämään. Nimittäin jos naimisiin päädytään, haluan häistäni edes vähän "häiden oloiset"!

Meillä säästettiin kihlajaisista saadut rahat sekä palkasta aina tietty summa tilille, mun vanhemmat osallistui myös häiden järjestelyihin.. omasta halustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PA:
Alkuperäinen kirjoittaja RV 32+2:

Jos me esim mentäisiin naimisiin ja häät tulis maksamaan vaikka 2000e, se on meille aika suuri summa vetäistä tuosta noin vaan, et vaatisi meillä varmaan sitä säästämistä. Tuskin niitä häitä paljoa alle tuon pystyy järjestämään. Nimittäin jos naimisiin päädytään, haluan häistäni edes vähän "häiden oloiset"!

No meillä se oli mahdollista, puku, tarjottavat, sormus, kuvat...

säästämällä suurin osa kamuista on mennyt naimisiin, ottivat sijoitusrahaston sellainen missä ei oo hirmuisia riskejä, ja huomaamatta olikin sopivasti häärahaa. Ite en oo menny vielä.

Meillä maksettiin osa itse ja osan maksoi vanhemmat, meillä eniten rahaa meni tarjoiluihin. Mutta vinkkejä jos haluaa mennä edullisesti naimisiin mutta saada kuitenkin hääjuhla: tiloja kannattaa kysyä seurakunnalta, saa yleensä maksutta ja tiloja löytyy ainakin täälläpäin seurakuntatalosta, vanhasta "maatalosta" keskellä kaupunkia järven rannalla oleviin seurakuntakeskuksiin. Koristelut voi tehdä itse ja käyttää paljon luonnon antimia, etenkin syksyllä luonto pullistelee käkkäräoksia, kanervia ja eri värisiä lehtiä. Muutamalla käkkäräoksalla, kanervakimpulla (silkkinauhan joutuu ostamaan, n. 3e/kerä) ja kirkkailla jouluvaloilla saa jo isonkin pöydän upeaksi, ja väliin voi laittaa vaikka tuikkuja. Pöytäliinat voi korvata valkeilla (käyttämättömillä) lakanoilla, anttilassa muutamalla eurolla vyötelakanat, jos ei raski vuokrata tai pelkää koristeiden pilaavan ne. Astiastoja saa vuokrata Martoilta, kannattaa kysyä myös seurakunnalta, voi kuulua ilmaiseksi tilojen "vuokraan". Itse ompelutin hääpuvun markka-aikana n. 500 markalla (sisälsi kankaan pukuun ja pitkän huivin hartioille). Ruuat voi tehdä itse, juhlaruuaksi käy myös runsas keitto ja tuoreet sämpylät tai piirakat, jälkkäriksi hääkakku, pullakransseja ja pikkuleipiä. Alkumaljoista saa juhlavammat lisäämällä kuhunkin lasiin pari vuodenaikaan sopivaa marjaa, esim. vadelmia tai puolukoita. Kutsukortit voi tehdä itse.

Kaiken ei tarvitse maksaa mansikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Meillä maksettiin osa itse ja osan maksoi vanhemmat, meillä eniten rahaa meni tarjoiluihin. Mutta vinkkejä jos haluaa mennä edullisesti naimisiin mutta saada kuitenkin hääjuhla: tiloja kannattaa kysyä seurakunnalta, saa yleensä maksutta ja tiloja löytyy ainakin täälläpäin seurakuntatalosta, vanhasta "maatalosta" keskellä kaupunkia järven rannalla oleviin seurakuntakeskuksiin. Koristelut voi tehdä itse ja käyttää paljon luonnon antimia, etenkin syksyllä luonto pullistelee käkkäräoksia, kanervia ja eri värisiä lehtiä. Muutamalla käkkäräoksalla, kanervakimpulla (silkkinauhan joutuu ostamaan, n. 3e/kerä) ja kirkkailla jouluvaloilla saa jo isonkin pöydän upeaksi, ja väliin voi laittaa vaikka tuikkuja. Pöytäliinat voi korvata valkeilla (käyttämättömillä) lakanoilla, anttilassa muutamalla eurolla vyötelakanat, jos ei raski vuokrata tai pelkää koristeiden pilaavan ne. Astiastoja saa vuokrata Martoilta, kannattaa kysyä myös seurakunnalta, voi kuulua ilmaiseksi tilojen "vuokraan". Itse ompelutin hääpuvun markka-aikana n. 500 markalla (sisälsi kankaan pukuun ja pitkän huivin hartioille). Ruuat voi tehdä itse, juhlaruuaksi käy myös runsas keitto ja tuoreet sämpylät tai piirakat, jälkkäriksi hääkakku, pullakransseja ja pikkuleipiä. Alkumaljoista saa juhlavammat lisäämällä kuhunkin lasiin pari vuodenaikaan sopivaa marjaa, esim. vadelmia tai puolukoita. Kutsukortit voi tehdä itse.

Kiitos tästä! Tuli paljon hyödyllisiä vinkkejä.

Meillä auttoi molempien vanhemmat jonkin verran, esim. kirkon ja ruokatilan(oli pieni paikka) vuokra, oli pelkät kakkukahvit ja mummoni, äitini ja pari muuta sukuni naista leipoivat lisäkseni. Puvun ostin kerran käytettynä :)
Miehelle ostettiin tosin puku kaupasta, kun ei aiemmin ollut minkäänlaista, onpahan nyt sekin jos joskus tarttee..
Miehen vanhemmat ostivat kukat koristeeksi ja kimppuni, miehen sisko teki hääkampauksen ja toinen hänen sisko meikin.
Kutsukortit ja karkkinyytit tehtiin kans itse. Astiat mekin taidettiin vuokrata, vai kuuluivatkohan paikan vuokraan..en muista. Liinat ainakin tais kuulua vuokraan.

Peesailen edellistä, kaiken ei tarvitse maksaa mansikoita :)
Ja hyviä häitä ap:lle!

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:

Kiitos tästä! Tuli paljon hyödyllisiä vinkkejä.

Ole hyvä! Me ei häitä järjestetty noin, mutta parit isot synttärit on nyt tehty tuolla periaatteella ja hyvin on onnistuneet eikä kenenkään kukkaro ole liikaa kärsinyt vaikka on kutsuttu lähes koko suku paikalle.

Maistraatisa mentiin naimisiin ja kahvit tarjottiin lähimmille kotona.
Sormus maksoi 129 mk, puku oli anopin vanha, muta sen pesettäminen pesulassa makso jotain, en kyl yhtään muista mitä ja hiuskoriste+hanskat sekä kangas, josta tein huivin maksoi varmaan noin 300 mk. ahääkimppu maksoi varmaan kans muutaman kympin.
Kaveri teki kampauksen häälahjaksi ja anoppi halus tehdä tarjottavat. Eli meidän kulut oli korkeintaan 600 mk ja tarjottavia varten kun oltiin anopin kanssa kaupassa, niin lasku oli samaa luokkaa. Eli reilun 1000 mk maksoi häät vuonna 1996

Me mentiin 10 vuotta sitten ja ihan vanhanaikaisesti mun vanhempien rahoilla. Meille olisi riittäneet pienemmätkin ja ihan tavalliset häät. Mutta vanhemmat halusivat isot joten he sitten maksoivat.
Joo ei meillä olisi vältis rahaa ollutkaan pitää isoja, kiva bileitä 250 henkilölle

Lueskelin noita aiempia hääketjuja, ihan älyttömiä summia menny häihin!!!
Kertokaapas vielä, varsinkin jos joku mennyt "halvemmalla" naimisiin. Niin ja onko teillä kaikilla ollut se rahasumma säästettynä takataskussa vai miten olette häänne maksaneet?

No me menimme maistraatissa salaa naimisiin,ja vihkimisen jälkeen laitoimme tekstaria että meidät on vihitty.Ja halukkaille tarjosimme kahvit.

itse maksettiin omat häämme. sukanvarressa oli jemmassa =). meillä meni noin 5000 ekee ja vieraita oli 220... lahjaksi saatiin rahaa ja melkein omillemme päästiin...

Yhteistyössä