Meillä maksettiin osa itse ja osan maksoi vanhemmat, meillä eniten rahaa meni tarjoiluihin. Mutta vinkkejä jos haluaa mennä edullisesti naimisiin mutta saada kuitenkin hääjuhla: tiloja kannattaa kysyä seurakunnalta, saa yleensä maksutta ja tiloja löytyy ainakin täälläpäin seurakuntatalosta, vanhasta "maatalosta" keskellä kaupunkia järven rannalla oleviin seurakuntakeskuksiin. Koristelut voi tehdä itse ja käyttää paljon luonnon antimia, etenkin syksyllä luonto pullistelee käkkäräoksia, kanervia ja eri värisiä lehtiä. Muutamalla käkkäräoksalla, kanervakimpulla (silkkinauhan joutuu ostamaan, n. 3e/kerä) ja kirkkailla jouluvaloilla saa jo isonkin pöydän upeaksi, ja väliin voi laittaa vaikka tuikkuja. Pöytäliinat voi korvata valkeilla (käyttämättömillä) lakanoilla, anttilassa muutamalla eurolla vyötelakanat, jos ei raski vuokrata tai pelkää koristeiden pilaavan ne. Astiastoja saa vuokrata Martoilta, kannattaa kysyä myös seurakunnalta, voi kuulua ilmaiseksi tilojen "vuokraan". Itse ompelutin hääpuvun markka-aikana n. 500 markalla (sisälsi kankaan pukuun ja pitkän huivin hartioille). Ruuat voi tehdä itse, juhlaruuaksi käy myös runsas keitto ja tuoreet sämpylät tai piirakat, jälkkäriksi hääkakku, pullakransseja ja pikkuleipiä. Alkumaljoista saa juhlavammat lisäämällä kuhunkin lasiin pari vuodenaikaan sopivaa marjaa, esim. vadelmia tai puolukoita. Kutsukortit voi tehdä itse.
Kaiken ei tarvitse maksaa mansikoita.