Millä pyykit pehmeiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zeina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zeina

Jäsen
28.06.2007
587
0
16
Kertokaas nyt ihmeessä mulle, miten saan pyykit pehmeiksi, aina ne on ihan karkeita ja kovia.
Oon käyttäny erilaisia pyykkipulvereita ja nestemmäisiä pesuaineita. Kaapista löytyy nyt kolmea eri huuhteluainetta, joita olen testannut, ei apua.
Koneenkin pesin ja putsasin kunnolla (suodattimen, pesuainekotelon) ja pyöritin 90 asteessa kerran tyhjänä.
Ja suurin osa pesuaineista ja huuhteluaineista on niin järkyn hajusia, etten pysty käyttämään.

Löytyskö apuja?

Mie käytän pesupähkinöitä, ja jos haluaa pyykin oikeen pehmoseks niin etikkaa huuhteluainelokeroon tilkka.

http://www.biona.tv/Suomi/pesupahkina.html

(Pesupähkinöillä oikeasti säästääkin rahaa. Itse tosin käytän siksi, että kaikki huuhteluaineet haisee oksettavalle ja saan niistä iho-oireita ja muutenkin tuntui ettei pyykki puhdistu kun en voinut käyttää edes puoliakaan siitä määrästä mitä olisi pitänyt)

Ohjeitten mukaan käytän pesuaineen ja huuhteluaineen.
Ja kun ne vaatteet on heti sieltä koneesta ottaessa sellaset inhottavan tuntuset, ettei tolla kuivatuksellakaan luulis olevan vaikutusta asiaan. Kuivausrumpua meillä ei ole, ei tonne veskiin mahtuiskaan :/

Minä ostan aina ison ihan vaan halpis huuhteluaineen, samanlaiseen isoon tyhjään poteloon puolet huuhteluaineesta, liraus etikkaa ja loput vettä. Säästät rahaakin.Meillä ongelma selvisi tuolla huuhteluaineen ohentamisella ja etikan otolla mukaan

Meillä pesupähkinät EI pehmentäneet pyykkiä. EI myöskään etikka huuhteluaineena.
Ainot keinot saada pehmeää pyykkiä on narukuivaus ULKONA, mikä on siis vain kesäisin mahdollista. Tai huuhteluaine. Ja sokerina pohjalla kuivausrumpu.

Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Mikähän huuhteluaine muilla käytössä, jolla saa pyykistä (ehkä ) pehmoisen?

Oon kyllä käyttänyt mitä vain eikä ole tuosta ainakaan meillä kiinni... Eikä pesuaineesta.

Ainoa mitkä oikeesti oon meillä huomannut on a) liikaa tullut laitettua pesuainetta b) jäänyt narulle liian kauaksi aikaa. :) Ja nuo siis poikkeustilanteita, jos kovemmaksi on jäänyt.

Tosin nykyisin meillä on kuivausrumpu, mut ei kyllä ollu koppurapyykkiä ennen sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ainot keinot saada pehmeää pyykkiä on narukuivaus ULKONA, mikä on siis vain kesäisin mahdollista. Tai huuhteluaine. Ja sokerina pohjalla kuivausrumpu.

Miten niin?? Kyllä ne pyykit kuivaa pakkasellakin ulkona, siinä menee vaan hitusen pitempään... Tai voi tehä niin että vie päiväksi ulos pakkaseen ja tuo sitte sisälle kuivumaan loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Kyl mun mielestä mikä tahansa huuhteluaine pehmentää pyykin. Onko teillä sit poikkeuksellisen kova vesi tai jotain?

niin tai onko annostus ollut oikea huuhteluaineella?

Veden pitäis olla pehmeää ja huuhteluainetta laitan sen korkillisen, joka huuhteluainepurkissa "käsketään" laittamaankin.