Millä perusteluilla teillä on käynnistetty synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käynnistys edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sikiön kasvun hidastuma. Menin osastolle perjantaina ja vauva syntyi sunnuntaina. Itse synnytys meni nopeesti, ensikertalainen ja 9 tuntia, ponnistusvaihe 17min. Supistukset oli tosi kivuliaita ja olin aivan poikki kun olin osastolla jo pari päivää valvonut supistusten kanssa. Vauva oli pieni mutta muuten 9 pisteen tyttö :D

Mulla käynnistettiin kun lapsivedet meni eikä supistuksia kuulunut puoleentoista vuorokauteen. Mulla meni käynnistäminen aloituksesta 10 tuntia kun vauva syntyi, ei ollut erityisen rankkaa ja kaikki meni hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
sikiön kasvun hidastuma. Menin osastolle perjantaina ja vauva syntyi sunnuntaina. Itse synnytys meni nopeesti, ensikertalainen ja 9 tuntia, ponnistusvaihe 17min. Supistukset oli tosi kivuliaita ja olin aivan poikki kun olin osastolla jo pari päivää valvonut supistusten kanssa. Vauva oli pieni mutta muuten 9 pisteen tyttö :D

Millä viikolla raskaus oli kun käynnistettiin? Kuinka pieni vauva oli syntyessään?

Esikoinen yliaikaisena, aloitettiin käynnistys rv 42 cytoteceilla ja kaksi päivää niitä, kolmantena tippa ja sillon lähti käyntiin. Supistukset meni tosi pian tosi kipeeksi. Avautuminen kesti n.7h ja ponnistus 1h.
Toinen myöskin yliaikainen, rv 42 laitettiin cytoteceja. Illalla klo 22 alko säännölliset supistukset, klo 3.17 syntyi. Eli 5h avautuminen ja 7min ponnistus. Kivut oli pidempään siedettäviä kuin ekassa, mulle laitettiin molemmissa epiduraali..tai tokassa lääkäri ehti laittaa vaan puolet siitä puuduteaineesta eikä ollenkaan kipulääkettä kun oli pakko alkaa ponnistaan :snotty:

Yliaikasena käynnistettiin viikoilla 42+2,päivällä menin osastolle ja noin puolen päivän jälkeen aloitettiin kypsyttely sytotecillä,ilta kahdeksan jälkeen siirryin synnytys saliin sapistusten vuoksi.13,5 tunnissa eteenpäin päästiin niin että olin auki 6cm ja aamulla yheksän jälkeen päätös hätäsectiosta vauvan hapenpuutteen takia(sydänäänet laski).

Molemmat käynnistetty heti lasketun ajan täytyttyä. Raskausmyrkytysoireita viimeisinä viikkoina ja lapsiveden määräkin alkoi vähetä. Ensimmäinen käynnistettiin jollakin geelillä. Synnytys kesti puolisen vuorokautta, josta ponnistusvaihe kaksi. Toinen käynnistettiin tableteilla. Synnytys kesti kuutisen tuntia, josta ponnistusta varttitunti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Millä viikolla raskaus oli kun käynnistettiin? Kuinka pieni vauva oli syntyessään?

rv 37+6 ja vauva oli 2560g 46cm :heart: Painoarvio tosin oli sinä päivänä kun käynnistyspäätös tehtiin 2300g eli vähän oli isompi :)

yliaikaisuus syynä, rv42+0 käynnistettiin ja toisen sytotecin jälkeen alko rajut supistelut, tyttö syntyi 42+1 ja synnytyskesti siis kokonaisuudessaan noin 17h. Avautumis vaihe oli hidas ja tosi kivulias.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla käynnistettiin kun lapsivedet meni eikä supistuksia kuulunut puoleentoista vuorokauteen. Mulla meni käynnistäminen aloituksesta 10 tuntia kun vauva syntyi, ei ollut erityisen rankkaa ja kaikki meni hyvin.

Muulla suunnilleen sama juttu 2 kertaa. Käynnistys tippa laitettiin2. aamuna lapsivesien menon jälkeen ja vauvat syntyi illalla. Synnytysten kestot oli 4h 15 min ja 6h. Eli siis aika supistusten alkamisesta syntymään.

Syynä oli molemmilla kerroilla lapsivesien meno ja huonot/puuttuvat supparit. Esikoinen syntyi saman päivän iltana, keskimmäinen antoi odotuttaa 3vrk, mutta tulikin sitten alle 2min ponnistuksella. Rv molemmilla kerroilla 38+

4. ja 5. synnytys käynnistetty yliaikaisena, eli istukka oli jo kalkkeutunut. 6. synnytys käynnistettiin kohtukuoleman vuoksi ja 7. käynnistettiin sitten varmuuden vuoksi ennen laskettua aikaa.

Kolme käynnistetty kalvojen puhkaisulla ja yksi cytotec-tableteilla. Kaikki synnytykset olleet nopeita ja helppoja.

2. ja 3. rv38 myrkytyksen vuoksi. Esikoista ei ehditty kaynnistaan kun syntyi keskosena rv33 ja myrkytysoireita alkoi olla silloinkin.
Molemmilla kaynnistyskerroilla paikat jo varsin kypsan oloiset ja pari cm auki mutta kunnon supistuksia ei saatu kayntiin kuin vasta tipalla. Sita ennen kokeiltiin geelia ja kalvojen puhkaisut mutta ei mitaan. Epiduraali laitettiin ennen tippaa.
Molemmilla sydanaanet laskeneet halyyttavasti ponnistusvaiheessa ja siita syysta autettu kiireesti ulos, toinen imukupilla ja toinen pihdeilla. Pienia vauvoja meilla olleet kaikki ja tarvinneet aluksi keskolan apuja. Kaikilla kerroilla on ollut viitteita istukan vajavaisesta toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Käynnistys edessä:
Miten synnytys käynnistetään ja kuink kauan siihen suunnilleen menee että lpsi syntyy? Ja lyhyesti kuinka synnytys meni?

Kärvistelin kivuliaana sairaalassa jo kolme vuorokautta ja mitään ei alkanut tapahtumaan (siis kohdunsuu aukeemaan ym), joten puhkaisivat loppujen lopuksi kalvot.... Thank god!

=)

esikoinen meni 2vko.a yli l-ajan ja jouduttiin käynnisttän,eikä meinannu käynnistyä siltikään,2 päivää käyn. ja lopuksi päädyttiin sectioon, kolmas syntyi ihan norm. ja luonnol. omaan tahtiin, kolmas lapsivetet meni illalla kotona,mutta synnytys ei lähtenyt käyntiin siltikään,jouduttiin avustaan yhdellä tabletilla ja sitten tuli rytinällä vauva maailmaan.

Mulla käynnistettiin, kun oli jo muutenkin 4cm auki ja raskausmyrkytyksen oireita. Kalvot siis puhkaistiin ja annettiin oksitosiinia ja vauva oli maailmassa 2 tunnin kuluttua.

Mulla käynnistettiin, kun oli jo muutenkin 4cm auki ja raskausmyrkytyksen oireita. Kalvot siis puhkaistiin ja annettiin oksitosiinia ja vauva oli maailmassa 2 tunnin kuluttua.

Mulla oli siis viikkoja tuolloin 39 ja risat.

Yhteistyössä