Millä perusteilla syntymättömän lapsen vakuutushakemus on hylätty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja In-Surance
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

In-Surance

Vieras
Heippa,
mitä kokemuksia teillä on syntymättömän lapsen vakuutuksista (jotka siis jatkuvat vauvan ja lapsen vakuutuksina syntymän jälkeen)? Millä perusteilla sitä EI ole myönnetty? Ja mikä yhtiö on ollut kyseessä?

Onko se hylätty esim. jos kerrot kokeilleesi huumeita joskus nuoruudessa?
tai jos tupakoit raskausaikana?
lääkityksen takia?
mielenterveysongelmien takia?
mitkä äidin sairaudet ovat olleet esteenä?
mikä on se painoindeksiraja, jonka ylittäviltä vakuutus on evätty?
jne?

Vaikuttavatko äidin tiedot syntyneen lapsen vakuutuksen saamiseen?

Ja kuinka rehellinen hakemuksessa kannattaa olla, mistä kaikkialta vakuutusyhtiö kaivaa tietoja? ;)

Kiitos vastauksista!

Mulla hylättiin kolmannessa raskaudessa mun oman korkean painoindeksin (n. 36) takia. Ja yhtiönä oli Tapiola.
Lapsivakuutuksen pystyy ottamaan ainakin Tapiolassa vasta kun lapsi on 2kk ikäinen. Silloin vakuutus annetaan lapsen terveystietojen mukaan, äidin tiedot eivät enään vaikuttaa.
Rehellinen kannattaa olla, koska jos jotain tapahtuu ja ruvetaan sitten korvausta vaatimaan, niin vakuutusyhtiö kyllä tarkistaa tiedot todella tarkasti. Ja jos huomaavat vilunkipelin, niin ei todellakaan korvausta saa.

Mikähän tuo painoindeksiraja mahtaa olla? Toivottavasti ei vaan ole 30. Mulla oli siis ennen raskautta alle 30, mutta sitten kun ensimmäisessä neuvolassa kysyttiin painoa, vastasin vahingossa nykyisen painon. Ja nykyinen paino olikin jo sen verran enemmän, että tuli juuri tuo 30. Aikaisemmissa raskauksissa toki ollut 28 ja 29, mutta silti olen saanut vakuutuksen jo ennen syntymää.

Olettaisin, et mulla vaikutti edellisen raskauden RD. Ekasta nimittäin sain vakuutuksen Pohjolasta, tästä nuorimmaisesta en. Ainoa ero oli RD. Esikoinen synty kyl sektiolla, mut ei kai se voi vaikuttaa...

Yhteistyössä