V vieras Vieras 20.10.2007 #2 Musta se on ihan sen sanan merkityksessä. Mun käsittääkseni ystävällä tarkoitetaan juuri läheisempää ihmistä kuin kaveri. Vähän kuin kysyisi millä perusteella sisko on läheisempää sukua kuin serkku. Tai kuuma lämpimämpää kuin kylmä.
Musta se on ihan sen sanan merkityksessä. Mun käsittääkseni ystävällä tarkoitetaan juuri läheisempää ihmistä kuin kaveri. Vähän kuin kysyisi millä perusteella sisko on läheisempää sukua kuin serkku. Tai kuuma lämpimämpää kuin kylmä.
N Näin meillä Vieras 20.10.2007 #3 Mulle sana 'ystävä' on ollut aina vieras. Kuulostaa sievistelyltä. Kaveri on sana, jota käytän myös 'ystävästä'.
Mulle sana 'ystävä' on ollut aina vieras. Kuulostaa sievistelyltä. Kaveri on sana, jota käytän myös 'ystävästä'.
H hiiri79 Jäsen 19.01.2007 112 0 16 20.10.2007 #4 Mulle ystävä on läheisempi, jolle voi avautua luottamuksellisemmin. Kaveri on "kaveri", jolle voi puhua niitä näitä.
Mulle ystävä on läheisempi, jolle voi avautua luottamuksellisemmin. Kaveri on "kaveri", jolle voi puhua niitä näitä.