M
Muuttaa pitäisi
Vieras
Eli budjetti ei riitä uuteen rakennutettuun, vaan täytyy joko rakentaa itse tai ostaa vanha ja alkaa rempata. Ei olla mitään maailman kätevimpiä ihmisiä, joten jokatapauksessa remontoimisessa tai rakentamisessa tullaan käyttämään aika paljon ulkopuolista työvoimaa. Appiukko on rakennusalalla, joten saadaan siltä kyllä neuvoja ja ohjeita projektiin, mutta ei se siellä työmaalla pysty koko aikaa olemaan. Lähinnä siis on meille sellainen luotettava asiantuntijataho, jonka kanssa voidaan keskustella isoimpien päätöstentekemisestä ja tauostoista siltä osin, missä meidän oma asiantuntemus ei riitä.
Olen yrittänyt vertailla hintoja, eli seurannut tällä seudulla tehtyjä kiinteistökauppoja ja yrittänyt verrata niiden toteutuneita hintoja samantyylisiin talopakettien muuttovalmis-hintoihin, mutta aika mahdotontahan tuo vertaaminen on, kun perustukset yms. riippuu niin paljon tontista jne.
Mua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia perusteluita muilla on ollut tämäntyylisen päätöksen tekemisessä? Siis mikä teillä on painanut vaakakupissa eniten? Hinta? Ajankäyttö? Se, että saa juuri sellaisen talon kuin itse haluaa? Joku muu, mikä?
Olen yrittänyt vertailla hintoja, eli seurannut tällä seudulla tehtyjä kiinteistökauppoja ja yrittänyt verrata niiden toteutuneita hintoja samantyylisiin talopakettien muuttovalmis-hintoihin, mutta aika mahdotontahan tuo vertaaminen on, kun perustukset yms. riippuu niin paljon tontista jne.
Mua kiinnostaisi kuulla, minkälaisia perusteluita muilla on ollut tämäntyylisen päätöksen tekemisessä? Siis mikä teillä on painanut vaakakupissa eniten? Hinta? Ajankäyttö? Se, että saa juuri sellaisen talon kuin itse haluaa? Joku muu, mikä?