millä perusteella määrätään e-pilleri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jnnn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jnnn

Vieras
merkki... siis miten lääkäri valitsee pilleri merkin? ihan sokkonako se vaan arpoo jonkun? Jos oletetaan ettei potilaalla ole mitään aknea,karvankasvua, runsaita vuotoja tai kipuja tms.... perus terve ihminen joka kaipaa e-pillereitä ehkäisyyn.. onko oikeasti väliä mitä merkkiä määrätään? voiko itse toivoa merkkiä? vaikka mulla nyt ei kokemusta olekaan pillereistä jne...

^vaikka moni väittääkin ettei nuo lahjus jutut ole tosi. Niin hyvinkin usein kuitenkin vaikuttaa siltä että moni lääkäri kirjoittaa aina jonkun tietyn lääke firman valmisteita.

Lääkefirmoilla on osuutensa esim. usein lääkefirmat antavat neuvoloihin niitä aloituspakkauksia, jossa on pussukkaa ja vihkosta ja kaikenmoista infoa. Niitä on sitten helppo määrätä asiakkaille, kun on kattavat aloituspakkaukset.

^vaikka moni väittääkin ettei nuo lahjus jutut ole tosi. Niin hyvinkin usein kuitenkin vaikuttaa siltä että moni lääkäri kirjoittaa aina jonkun tietyn lääke firman valmisteita.

perhesuunnitteluneuvolassa lääkäri kertoi että heillä on sovittu lista e-pillereitä joita voivat määrätä, ja heillä on myös jonkinlainen järjestys jossa niitä kokeillaan, mutta toivoessa on mahdollista saada vaikuttaa itse mitä listalta haluaa (itse tahdoin 16 euroa maksavat rinnakkaislääkkeet 39 euron yasminellejen tilalle)

Toi lääkefirmajuttu on varmaan totta siinä mielessä kuin eka vieras kirjoitti. Mut sokkonahan siinä mennään. Mulle ekat pillerit mitä kokeiltiin ei sopineet ollenkaan. Ne kai taisi olla joku uusi juttu silloin ja lääkäri halusi testauttaa... Kun vaihdettiin, totesi, että kokeillaan seuraavaksi ihan "erityyppistä" hormonia sisältäviä.