Millä perusteella kansanedustajat ja ministerit ym muut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simputti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Simputti

Aktiivinen jäsen
21.09.2006
1 971
1
36
jotka istuvat siellä arkadian mäellä saa niin isoa palkkaa? Ministeritkin saa noin 6000 euroa ellei enemmänkin. Mihin se perustuu? Entäs jos jokaiselta kansanedustajalta joka tienaa yli 5000 euroa otettas palkas 500 pois niin paljokohan se tekis valtion kassaan. Ihan älyttömiä summia ne tienaa. Ja kaikista parasta että he itse päättää nostetaanko palkkoja vai ei.....

Jos niiden palkkoja tuotas edes hieman lähemmäs meidän tavallisten pulliaisten palkkoja niin heilläkin voisi olla joku käsitys miksi me halutaan isompaa palkkaa. En minäkään kitisin 6000 euron kuukausipalkalla yhtään!

Niin kansanedustajat saa tuon verran, ja sitten ministerit tuplasti, eli 11000-12000 euroa ja jotain korvauksia vielä päälle. Mutta kai sitä kuka vaan haluais tollasta palkkaa jos itse saisi sen määrän päättää. Tuonkin rahan voisi kyllä paljon paremmin käyttää.

onhan niiden palkat aika hulppeita, mut niitä on 200 ni ei siitä ihan kamalia summia tule, mut esim tehyssä on jäseniä 124 000 ni niiden muutaman sadan euron korotukseen (+ liittoon kuulumattomat+superin jäsenet) meneekin jo "hieman" enemmän..

(olen silti siiis sitä mieltä et lisää hoitajille, vähemmän kansanedustajille, kunhan vaan laskeskelin noin yleensä ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä juttu tässä on se, että ne paikat on meidän jokaisen haettavissa. ei koulutus/työkokemusvaatimuksia.

Niin mutta ei sinne pääse jos et ole "joku" pitää olla ainakin oman kylän julkkis jo keskisuuressa kaupungissa/kylässä että sulla on jotain mahiksia....
Samat naamat vuodesta toiseen. Minä olisin kyllä sitä mieltä että kaksi kautta olis pisin aika jona eduskuntaan saa pyrkiä peräkanaa. Sit ois pakollinen neljän vuoden huilitauko

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
onhan niiden palkat aika hulppeita, mut niitä on 200 ni ei siitä ihan kamalia summia tule, mut esim tehyssä on jäseniä 124 000 ni niiden muutaman sadan euron korotukseen (+ liittoon kuulumattomat+superin jäsenet) meneekin jo "hieman" enemmän..

(olen silti siiis sitä mieltä et lisää hoitajille, vähemmän kansanedustajille, kunhan vaan laskeskelin noin yleensä ;) )

Niin mutta minähän nimenomaan sanoin että kaikilta arkadianmäellä istuvalta. ja eikös siellä ole avustajan avustajan avustajiakin sun muita pilipali virkamiehiä.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä juttu tässä on se, että ne paikat on meidän jokaisen haettavissa. ei koulutus/työkokemusvaatimuksia.

Niin mutta ei sinne pääse jos et ole "joku" pitää olla ainakin oman kylän julkkis jo keskisuuressa kaupungissa/kylässä että sulla on jotain mahiksia....
Samat naamat vuodesta toiseen. Minä olisin kyllä sitä mieltä että kaksi kautta olis pisin aika jona eduskuntaan saa pyrkiä peräkanaa. Sit ois pakollinen neljän vuoden huilitauko

Huilitauko ois hyvä juttu! Laskeutuisivat välillä tänne meidän tavallisten kuolevaisten joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Niin mutta minähän nimenomaan sanoin että kaikilta arkadianmäellä istuvalta. ja eikös siellä ole avustajan avustajan avustajiakin sun muita pilipali virkamiehiä.... :whistle:

avustajien palkka on noin 1991?/kk :D

Mun kummisetä oli kansanedustaja ja sai n.5000?/kk, nyt eläkkeellä ja saa 2000?/kk. Tuohon palkkaan tuli lisänä vielä asunto PK-seudulta ja koska hän asuu melko kaukana Hkistä, sai hän vielä siitäkin aikamoisen summan (en tiedä, oliko se summa laskettu valmiiksi tuohon palkkaan vai ei).
En mäkään tuommosesta summasta kitisisi, mutta en myöskään jaksaisi sitä ruljanssia, että joka viikonloppu ja joka ilta olisi jotain kokouksia ja kissanristiäisiä. Kummisetä kuului vielä kunnanvaltuustoon ym ym juttuihin ja AINA oli menossa.

Joku muuten kerran valitteli kummisedälle just noista palkoista ym, niin kummisetä sanoi, että meillä jokaisella on mahdollisuus eduskuntan hakea. Ei se ilmaista ja helppoa hänellekään ollut, ihan tavallinen duunari on ammatiltaan.

Yhteistyössä