Millä perusteella facebook ehdottaa kavereita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Omega"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Omega"

Vieras
Tietääkö kukaan millä perusteella naamakirja ehdottelee kavereita.. Osa on tietty sellaisia kenen kanssa on lukuisia yhteisiä fabo-kavereita, mutta osa on sellaisia ettei ole lainkaan yhteisiä kavereita. Voiko näistä päätellä, kuka on esim. tarkkaillut profiiliani?

Ihan randomisti se heittää niitä ehdotuksia tai sitten ne on tosiaan niitä kavereiden kavereita.Päättelin tämän siitä koska en usko että jotkut julkkikset olisivat stalkanneet mun profiilia ja silti se niitäkin ehdottaa. Saattaa muuten olla että ottaa jostain ryhmistä tms niitä ihmisiä joita sitten ehdottaa.

Minä ainakin totesin yhtenäisyyden näiden välillä vanhan messenger tilin ja työsähköpostin kanssa.

Joskus erehdyin käymään facen aukiollessa vanhassa postissa ja kohta alkoi tuttuja nimiä rullaamaan.

Ja vastaavasti työkoneella kävin keikalla katselemassa tapahtumat facesta ja kohta oli omaan sähköpostiin tullut "tunnetko henkilöitä" ja näissä oli pari työsähköpostkn kautta tunnettuja naamoja.

Eli kai se vakoilee tekemisiä ja laskee miten paljon yhteisiä tuttuja on. Mutta paljon on minulla ainakin sellaisia nimiä, että en ole koskaan edes kuullutkaan sellaisista.

Yhden amerikkkalaisem lisäsin opistoajoilla kaveriksi ja saman tien oli puolet nimistä englantilaisia.

Ihmettelen, että Facebook ehdottaa kaverikseni mm. ikiaikaista poikakaveriani ja tämän äitiä! Kummankaan kanssa ei ole yhteisiä kavereita, eikä edes samaa paikkakuntaa..

Sama juttu mulla. Fb ehdottaa säännöllisesti kaveriks yhtä miestä, jonka kanssa kerran kävin treffeillä 10 vuotta sitten. Ei yhteisiä tuttuja, ja eri paikkakunnilla ollaan asuttu aina. Mulla ei myöskään ole ollut vuosiin käytössä sitä osoitetta, joka oli silloin messengerissä ym. käytössä. Olin jo unohtanut koko tyypinkin, kunnes fb lykkäsi sen naaman ja nimen eteeni.

Joten olisi kiva tietää, mistä fb tälläisiä oikein kaivaa :D

Facebook ehdottaa ihmisiä, joitten kanssa on kavereita tai kavereitten kavereita tai joitten kanssa on vaihtanut sähköpostia samalla sähköpostiosoitteella kuin millä ne ihmiset on Facebookissa. Lisäksi FB ehdottaa kavereiksi sellaisia, joitten profiilissa sinä olet käynyt. Ei ole mitään syytä olettaa, että ne ihmiset, joita FB ehdottaa, olisivat koskaan käyneet sinun profiiliasi katsomassa.

Minä tein kerran tuplatunnuksen itselle, että pääsin kunnolla katsomaan miltä oma oikea tunnus näyttää ulkopuolisen silmin. Face ehdotti omaa oikeaa tunnustani feikkitunnukselle kaveriksi. Mistä face mahtoi tietää, että olin sormettanut? :ashamed:

Mä juttelin tästä taannoin yhen kaverin kaa.Ei siis silloin oltu vielä face-kavereita.Hän ihmetteli,miks face oli ehdottanut mua hänelle kaveriksi,VAIKKA EI OLLU MITÄÄN YHTEISTÄ MUUTEN OLLU FACES.Mä sitten kerroin rehellisesti,että olin käyny stalkkaas häne profiilia.
Seuraavana päivänä kun avasin facen,ko.tyypin naama pamahti ekana näytölle kaveriehdotus-mielessä.Hetken päästä tuli ko.tyypiltä kaveripyyntö ja seuraavaksi selvisi,että molemmille oli pamahtanut suunilleen samaan aikaan kaveriehdotus toisesta.

Eli tästä voi päätellä sen,että jos käyt ite stalkkaamassa jotain,sulle tulee ko.tyypistä kaveriehdotus viim.sillo ku hänki käy katsomassa sun profiilia.Ja lisäks molemmille tulee yhtäaikaisesti kaveriehdotus toisesta.

Yhteistyössä