Millä opin luottamaan mieheeni - kaipaan kipeästi apua!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiara

Vieras
Mieheni petti minua puoli vuotta ex-vaimonsa kanssa suhteemme alkuaikoina (noin 7 vuotta sitten). Hän kuitenkin valitsi minut, meni kanssani naimisiin ja hankki lapsia kanssani. Enkuitenkaan näiden vuosien aikana ole oppinut luottamaan häneen. Välillä tulee hyviä hetkiä ja tuntuu, että luottamus on palaamassa. Välillä taas ollaan nolla-tasolla. Asiaa ei yhtään helpota, että miehelläni on hyvin liikkuva työ = paljon poissa kotoa. Haluaisin luottaa mieheeni - meillä on ihanat lapset ja rakastan miestäni, kaikesta huolimatta. Nyt olen huomannut alkaneeni vihaamaan miestä hänen teostaan (niin, uskomatonta, että näin monen vuoden jälkeen) ja osaksi vihaamaan myös itseäni, koska otin hänet takaisin ja tein elämästäni helvetin. En haluaisi elää näiden epäluulojen kanssa. En enää jaksa. Riitelemme mieheni kanssa usein asiasta. Tuntuu, että se kaikki on turhaa. Välillä tuntuu, että helpoin ratkaisu olisi erota.....

Meillä myös pitkälti sama tilanne, paitsi että mieheni petti minua vuosi sitten, joskaan ei fyysisesti mutta kuitenkin. Käytiin juuri tänään puhumassa asiasta perheneuvolassa ja se taitaa olla pitkä tie että luottamus täysin palais... Meillä juuri samanlaista, välillä luottamus lähes täydellinen, välillä nollassa... Tekis mieli kytätä koko ajan ja kaikki menot yms. saa minut taas epäilemään vaikka syytä ei olisikaan. Monesti ollaan jo eron partaalla oltu ja joka riidassa asia nostetaan esille mutta nyt toivon että se vihdoin asiantuntijoiden kanssa selviäisi ja minäkin pääsisin siitä yli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä mies sanoo näihin sun tunteisiisi? Miten sua rauhoittaa/vakuuttaa uskollisuuttaan? Onko antanut aihetta epäillä?

Meillä mies ei oikeastaan enää sano mitään, ei vakuuttele eikä rauhoittele. Aluksi teki sitä kovasti ja nyt jos kysyn suoraan onko ketään tms. sanoo tietysti ettei ole eikä enää tule. Joskus toivoisin että vakuuttelis ja vannois aina vaan kuten elokuvissa ;)

No mitä mies sanoo näihin sun tunteisiisi? Miten sua rauhoittaa/vakuuttaa uskollisuuttaan? Onko antanut aihetta epäillä?

osittain ymmärtää, osittain on kyllästynyt vanhaan valitukseen...
toisaalta on ainakin mielestäni tosi salamyhkäinen toimissaan, esim. kännykän ja sähköpostin kanssa. olen asiasta huomauttanut, mutta hän on kieltänyt kokonaan, että peittelisi jotain. silti kännykkä on salakoodin takana jne....naimisiin menomme jälkeen hänellä oli myös jokin "nettituttavuus" jota ohimennen tapasi työmatkallaan. Ei kuulema mitään seksuaalista kanssakäyntiä, pelkkää keskustelua. Soitin tälle naiselle ja hänkin vannotti, että olivat vain keskustelleet...mene ja tiedä. pelottaa vaan niin perkeleesti, että mitä seuraavaksi tapahtuu!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kiara:

osittain ymmärtää, osittain on kyllästynyt vanhaan valitukseen...
toisaalta on ainakin mielestäni tosi salamyhkäinen toimissaan, esim. kännykän ja sähköpostin kanssa. olen asiasta huomauttanut, mutta hän on kieltänyt kokonaan, että peittelisi jotain. silti kännykkä on salakoodin takana jne....naimisiin menomme jälkeen hänellä oli myös jokin "nettituttavuus" jota ohimennen tapasi työmatkallaan. Ei kuulema mitään seksuaalista kanssakäyntiä, pelkkää keskustelua. Soitin tälle naiselle ja hänkin vannotti, että olivat vain keskustelleet...mene ja tiedä. pelottaa vaan niin perkeleesti, että mitä seuraavaksi tapahtuu!!!!!!!!!!

Rehellisellä ei ole mitään salattavaa. Jos on kerran pettänyt ja luottamus mennyt, ei sitä rakenneta takasi sillä, että salaillaan asioita. Petetyllä pitäis olla oikeus lukee posteja ja tekstareita millon vaan, tehdä ylläri vierailuja (jos niitä haluaa tehdä ) työpaikalle, petetyn pitäs olla aina tavoitettavissa puhelimeen (tai soittaa takas heti, kun pystyy ). Näillä eväillä ja puolison ymmärryksellä pikkuhiljaa ajan kanssa rakentuu luottamus takasi. Jos toinen tosissaan on pahoillaan ja haluaa tekonsa hyvittää, hän sen sallii. Näin ainakin tuoreessa tapauksessa. Teillä vähän hankalaa, kun jo vanhemmasta asiasta kyse. Tuskin kukaan haluaa, että vuosikausia kytätään :/

kerran pettäjä, aina pettäjä, niinhän se menee. jätä tuollainen paska mies. varsinkin jos on tapauksen jälkeenkin kehitellyt jotain "nettituttavuuksia". kertoo jotain miehen moraalista. paska äijä. tsemppiä.!

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Anteeksi voi antaa vaikkei tekoa hyväksyisikään. Ja aidon anteeksiannon jälkeen vasta voi lähteä sitä luottamusta rakentamaan.

Näin on, ja jos siihen ei pysty on parempi erota. :/ Olen kokenut samaa. Tosin kyseessä ei olut ex-vaimo, mutta kuitenkin.. "annoin anteeks".. tai luulin siis niin... kunnes asia vaivas.. ja aina samasta tuli riitaa...
Myöhemmin petti uudestaan.. jossain vaiheessa tuli kuitenkin seinä vastaan , ja toisaalta harmitti et oli tihlannut vuosiakin tähän.. mutta ihanat lapset mulla silti on ja onnellinen niistä..

Eronnut siis reilu pari vuotta sitten .. ja nyt uudessa onnellisessa suhteessa...

te ette luultavasti oo vaan puhunu asiaa kunnolla jos kerta vaivaa vieläkin..
nettituttavuus on varmasti ollu joku jolle purkaa tilannetta jotenkin koska sun kanssa ei voi.
luottamuspula vaivaa myös miestäsi.se ei siis koske ainoistaaan sua.
koittaisitte jotenki puhua asiasta kunnolla.tehdä ns tilit selviksi .
omasta kokemuksesta tiedä valehtelussa ja salailussa että sitä yrittää säästää toista vaikka ei ois aihetta.pelkää toisen epäilevän.
mutta herranjumala puhukaa tai tee jotain koska miehes ei voi enää mitään tehdä,susta kiinni melkeinpä mitä tapahtuu,sitä luulen mieheskin odottavan.

Yhteistyössä