millä olette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuljettaneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuljettaneet

Vieras
Heippa! Toinen lapsi on tulossa ja esikoinen on silloin 1v9kk. Mietin että kannattaakohan hankkia kaksostenrattaat vai mitenkä kannattaisi kahta noin pientä vesseliä kuljettaa? olisin kiitollinen vinkeistä.
Niin ja, Hyvää ystävänpäivää!

Meillä ikäeroa myös 1v 9kk, emme hankkineet kaksostenrattaita. Vauva meni lyhyitä matkoja kantoliinassa ja rintarepussa, kävelylenkeillä vauva vaunuissa ja taapero seisomalaudalla, itse kävellen tai talvella pulkassa. Jos liikutte paljon vaunuillen tai kaupungilla, kannattaa hankkia edes jonkinlaiset kaksostenrattaat, vaikka niiden käyttöikä onkin lyhyt.

Me asutaan maalla. Täällä on vain hiekkateitä ja ajattelin että mitenköhän se seisomalauta juttu toimii soratiellä. Ja pohdin sitäkin että mahtuuko ne kaksostenrattaat auton peräkonttiin sitten kun lähdetään kauppareisulle, meillä kun on tavallinen henkilöauto eikä mikään farmari malli.

Meidän mukuloilla ikäeroa 1v9kk ja ajattelin pärjätä ilman tuplarattaita, ei ne edes mahtuisi meillä mihinkään. Alkuun olen kuljettanut vauvaa vaunuissa ja esikoinen on kävellyt valjaissa vierellä, joskus kömpii vaunujen kassitasolle makaamaan, sinne kun mahtuu ja taso on kovapohjainen. Joskus tosin iskee uhma päälle eikä mikään kelpaa, silloin ei auta kuin kopata huutava taapero kainaloon ja työntää vaunuja yhdellä kädellä.
Ulkoilu onkin näillä edellytyksillä aikamoista taistelua välillä ja olen harkinnut hankkivani keväämmällä tuplarattaat kun sulalla kelillä ne kulkee paremmin ja muutetaan tilavampaan kotiin. En sitten tiedä suostuisiko tuo uhmis niissäkään matkustamaan kun ei ole moneen kuukauteen enää rattaissa istunut... Seisomalauta ei meillä toimisi jyrkkien mäkien vuoksi, en jaksaisi työntää sellaista pomppulauta-vaunuyhdistelmää ylös, enkä usko että esikoinen suostuisi siinä seisoskelemaankaan kun ei mitään näkis vaunujen takaa.
Ehkä kannattaa sitten vauvan synnyttyä kartoittaa tilanne ja hankkia kulkupeli sen mukaan kuin tuntuu tarpeelliselta.

Yhteistyössä