Millä niskan poimut saa puhtaiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nelli

Vieras
8-viikkoisen vauvani niska- ja kaulapoimut punoittavat ja haisevat pahalle. Mitään näkyvää likaa ei ole, mutta hajusta ja todella punaisiksi ärtyneistä poimuista päätellen joku on kyllä vialla.

Millä te muut olette saaneet poimut kunnolla puhtaiksi ja "ilmakylvetettyä" kuiviksi? Taipeissa vastaavaa ongelmaa ei ole, mutta kaulaan valuu puklua ja tuntuu että pää painaa aina poimut lysyyn...

Kiitos jo etukäteen avusta!

Itse laitoin pumpuliin tai harsoon aqualan l perusvoidetta ja sillä "hankasin" siis varovasesti. Ja sitten kuivalla harsolla ja sitten rasvatalkkia sormilla.

Ja voisithan pesun yhteydessä yrittää suihkuttaa suihkulla varovaisesti.

ootko koittanut laittaa talkkia? Sehän on tarkoitettu punoittaviin taipeisiin. Mä käytin myös tota pumpulia ja aqualan l ja kun se oli jonkin aikaa vaikuttanut, laitoin talkkia.

Suuret kiitokset!

Koetan ensin tuota rasvalla pyyhkimistä ja laitan sitten talkkia, toivottavasti auttaa. Päivittäin olen niitä poimuja suihkutellut, mutta pelkkä puhtaana pitäminen ei näytä auttavan.

Meillä alkaa punoittaa jos yöllä on päässyt maitoa valumaan kaulalle, tai puklua jäänyt poimuihin tai kylvyn jälkeen kaula kosteaksi. Vpoipa nämä helteetkin joistuttaa. Minä siivoan yksinkertaisesti vaan Natusanin kosteuspyyhkeellä varovasti, sillä punoittava poimu on toki kipeä. vesipesu ajaa saman asian, kunhan kuivaa hyvin.

meillä punoitti kanssa todella pahasti vaikka oli talvivauva (ei ollut niin hikinen kuin nyt!). Melkein itkua tuhersin joinain päivinä kun se kaula ei millään alkanut näyttää paremmalta... Meillä auttoi tuo rasvalla pyyhkiminen ja talkki. Liikaa ei kannata hinkata, se vaan pahentaa. Laitan talkkia edelleenkin aamuin illoin, vauva 8kk ja kaksoisleukaa löytyy. Helpottaa onneksi teilläkin kun vauva alkaa kannatella päätään mahallaan.

Sama oli ongelma meidänkin tytöllä, välillä jopa niinpaha että iho meni rikki asti kaulan poimuista. meillä rasvat pahensi asiaa eli pyyhin poimut joka päivä puhtaalla taitoksella siis pelkällä vedellä ja samaa taitosta poimun väliin niin pitkäski aikaa kun siellä pysyi. ja kun todella kuiva niin sitten talkkia.mutta varsinaisesti parani vasta sitten kun alkoi viihtyä vatsallaan pää pystyssä jolloin poimut saivat ilmaa.

Rasvahan jää sinne hautumaan, rasvaa laitetaan kuiviin kohtiin jotka kaipaavat kosteutta. Monestihan tuollaiset hautumat ovat kosteita ja iho menee rikki. Joten talkkia, ei rasvaa!

Yhteistyössä