Millä molluskat pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tytöllä on ollut molluskoita jo reilun puolen vuoden ajan, ensin vaan muutama , mutta nyt viime viikkoina ovat levinneet ihan valtoimenaan, on varmaan satoja, selässä, kyljissä, polvitaipeissa, kyynärtaipeissa. Osa on tulehtuneen näköisiä (ne, mitä tyttö itse ylettää repimään).
MILLÄ NE SAA POIS???`
Neuvolan täti ja lääkäri olivat sitä mieltä, että ei haittaa, häviävät sitten itsestään...ja niinhän ne tekee, mut nyt niitä on jo niin paljon ja arveluttaa sekin, et leviääkö muihin oman perheen lapsiin. Esim. uimahalliin ei kyllä noitten kans viiti myöskään mennä, vai miten muut ootte vältelleet tuollaisia paikkoja (siis ihan tarttumista ajattelen..)

mikä se oli se sienivalmiste luontaistuote...aikaa kulunu isompien molluska-ajoista niin kauan, etten muista nimeä...sillä lähti plu minä kuumassa suihkussa niitä irrotin.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mikä se oli se sienivalmiste luontaistuote...aikaa kulunu isompien molluska-ajoista niin kauan, etten muista nimeä...sillä lähti plu minä kuumassa suihkussa niitä irrotin.

Jaa, mä oon antanut pelkkää jauhetta, en repinyt. isommalla hävisivät itekseen, nuoremmalla niitä nyt vielä on, mutta tulehtumiset rauhoittuivat jauheen antamisen jälkeen. Eli silloin kun vuotavat, niin tarttuvat. ei siis uimaan tms. mutta jos ovat vaan näppylänä, niin voi mennä.

Meillä kans molluskat riesana, ollut jo yli puoli vuotta. ostin apteekista Sinkkipasta-voidetta (n.7euroa?) en oikeen tiedä auttoko se, väliin tuntu et joo, väliin et ei.
meillä teki sellasen lehahduksen kans pari kk sitten, oli aijemmin toisessa kainalossa, sit levis kylkiin ja mahaan, jalkoihin ja toiselle puolelle kroppaa. Mut nyt kuukausi sitten ovat vaan ykskaks vähentyneet.Jokusia on vielä mut vain n.kymmenen.
Meille lääkäri sano et ei saa laittaa kortisonia. Sano myös et ihan hyvin voi mennä uimaan, tarttuu vain kosketuksesta. Ovat niin yleinen vaiva ettei voi välttää normielämää.
Me käytiin kokoajan uimassa , viis veisasin muista.
tota osterijuttua en ehtinyt kokeileen.

meillä käskettiin molluskapinseteillä nappasta se pois ku molluska on pullea ja siinä näkyy sellainen pieni "reikä" se jälkeen laastari tms.päälle ettei neste sisältä pääse leviämään ja siten meiltä yksi kerrallaan hävisi...nehän tarttuu jos ne repeää auki ja nestettä leviää sisältä...pyydä neuvolasta lainaksi tai osta apteekista molluskapihdit ällö vaiva todella ärsyttävä(mä muuten mietin tossa et meidän perhees on ollu melkein kaikkee paitsi ei onneksi kihomatoja tai syyhyä..mut täitä ja syylä esim.on ollu...)

Yhteistyössä