millä minä saan tuon lapsen nukkumaan?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lakritsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lakritsa"

Vieras
ikää on 8kk. on yleensä nukkunut päiväunet parvekkeella tai sitten nukahtanut rattaisiin esim. kauppareissulla, vaan eipä enää!!!!! jos vien tämän parvekkeelle, sensijaan että entiseen malliin simahtaisi heti alkaa itkeä ja potkia.
kaupassa ei missään nimessä nuku, eikä bussissa. autoa minulla ei ole, muuten kokeilisin sitäkin... olen ihan ymmälläni ja uupunut :( tähän asti klo 11.00-13.00
on ollut se päiväuniaika, jolloin olen voinut itsekin torkahtaa tai vaikka juoda teetä ja surffailla netissä. suurin ongelma tässä on se, ettei oikein nuku öisinkään kun tekee hampaita!!! simahtaa siinä klo 19.00 mutta herää sitten n. klo 22.00
itkemään, potkimaan ja konttaamaan pitkin sänkyä... ja itse en saa unta edes hetkeksi, kun tiedän että herätys tulee kohta. täällä on nykyisin 2 kyynelehtivää ja umpiväsynyttä ihmistä, joista toinen tulee pöpiksi ihan kohta... !

Kuulostaa kurjalta, kaikki sympatiat sinne <3 Oletko tarkistanut hänen vaatetuksensa?Ettei ole liian lämmin? Yksi, mikä meillä toimii on kaukalossa keinuttaminen ja siitä kantaminen sänkyyn. Ei kai hän ole yliväsynyt kun lähdette?Pitäisikö lähteä aiemmin ennenkuin hän väsyy?

Meillä oli vasta ihan sama homma! Eli 9kk vauva alkoi saada joka kerta raivokohtauksen kun yrittikin laittaa makuuasentoon rattaisiin. Ei siis suostunut nukkumaan millään enää vaunuissa, jos hirveän taiston myötä nukahti niin heräsi 10-30min kuluttua väsyneenä huutamaan.

Minä päätin että vaunu-unet saa nyt riittää! Laitoin päiväuniaikaan omaan sänkyynsä. Vähän aikaa, pari minuuttia huusi siellä ja sitten nukahti! Nukkunut nyt jopa 3t omassa sängyssään! Minä luulen että meillä vauva haluaa vaihtaa asentoa ja nukkuessaan pyöriä, mitä ei vaunuissa voi tehdä, eikä siksi siellä nukkunut! Tästä eteenpäin meillä päiväunet nukutaan sisällä!

Kokeile jos saisit vauvan nukahtamaan omaan sänkyynsä! Voi olla että alkuun huutaa ja joutuu nukuttamalla nukuttamaan, mutta saattaa palkita sitten! Meillä nukahtamiseen auttanut kun jätän vauvan huoneesta vähän ikkunaa auki että kuulee lintujen äänet ja ilmeisesti niitä kuunnellessaan nukahtaa! Hampaisiin yöksi särkylääkettä, burana liuosta. Panadol ei meillä ainakaan auta!

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
niin ärsyttävää kun onkaan, niin säännölliset rytmit ja se, että jaksaa itse istua se vartti siinä sängyn vieressä ja lauleskella, niin meidän pirpana nukahti n. 6 vuotta sitten.

Joku kausi nyt on, taitaapi olla aika yleistä että se mikä joskus toimii, ei kohta toimikaan. Saisitko sisälle nukahtamaan? On jo sen ikäinen että tietää mitä kivaa ympärillä näkyisi rattaista ja saattaa protestoida tuota makuuasentoa siksikin. Kukaanhan ei voi kuin arvailla miksi vauvat käyttäytyvät niinkuin käyttäytyvät:)

Meillä toinen lapsi ei suostunut ikinä nukkumaan kuin 30min unia vaunuissa ja lopulta teki samanlaiset täysstopit kuin teillä. Luovutin suosiolla ja kokeilin omaan sänkyyn. Nukahti yllättävän helposti ja pitkiä päiväunia alkoi heti nukkua! Parhaiten nukahtaa mitä pimeämpi huone on kun ei mitään virikkeitä näy. Pimennysverhot eteen, lapsi sänkyyn ja heti nukahtaa...

kiitos teille kaikille :heart: kokeilenpa nyt kylmästi tuota omaan sänkyyn pistämistä !
muuten voisin ottaa kainaloon omalle sängylle, mutten uskalla jos itsekin nukahdan. öisin on tosiaan rytmi että nukahtaa klo 19.00- herää 22.00 huutamman jne- nukahtaa udestaan n. klo 03.00- herää 7.00 joten kyllä tuossa tulisi ne päiväunet tarpeeseen!

olen antanut panadolia , mutten viitsi lääkitä joka ilta kun ei kuitenkaan ole kuumeinen eikä se selvästikään tehoa :(

entäs korvat? onko ne tarkistettu koska? voi olla myös korvatulehdusta!

ja anna vaikka kokeiluksi ihan buranan liuosta niihin hampaiden tuloon :) meillä ei supot oikein auttanut.. tuo kuuluu myös ikään, meinaan se yöllä keikkuminen, muista aina silloin kun pinna on palamassa että se ei ole ikuista ;) loppuu kyllä!

kaikki sympatiat sulle, meidän poika on nyt reilu 1vee ja nukkuu yöt läpeensä silloin kun hampaita ei tule. päikkäreitä nukutaan se 2-3h kerran päivässä.. tätä ennen ei nukuttu yöllä eikä päivällä 7kk-11kk välillä :)

Täällä samanikäinen vauva ja aivan sama. Yöt nukutaan katkonaisesti konttausta harjoitellen. Päiväunet olivat välillä vain torkkuja. Sama oli esikoisen kanssa tässä iässä. Tsemppiä ja jaksamista!

Meillä poika n. 8 kk ja nyt on muuttanut rytmiään eli voi olla kyse rytmin muutoksesta. Ekat unet haluaa edelleen nukkua pari tuntia heräämisensä jälkeen, mutta nukkuu pidempään kuin aiemmin. Nukkuu siis yleensä ekat unet sisällä. Toisille unille menee ulos, mutta vastaavasti nämä toiset unet ovat lyhentyneet. Ei ne vauvat aina sitä samaa rytmiä pidä. Yöllä hän herää tiuhaan tahtiin.

Meillä vauva kyllä ilmoittaa milloin haluaa nukkumaan eli ei enää kelpaa ruoka eikä välttämättä tissikään kelpaa vaan itkee rollottaa niin pitkään kunnes pääsee nukkumaan. Kovasti vauva liikkuu, kääntyy mahalleen ja konttaa/ryömii sekä yrittää nousta tukea vasten ylös.

Yhteistyössä