Millä maha toimimaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie vaan

Vieras
Suolenmutka tyhjentynyt viimeksi maanantaina. Alkaa oleen jo tukala olo. Millä ihmeellä saan toimimaan? Lääkärikin sanonut, että minulla on harvinaisen hitaasti toimiva suolisto. Tutki kerran peräpukamat, ja siinä samalla totes. Kuitua olen syönyt ja vettä juonut, joten ei ainakaan niiden puutteesta johdu.

mansikkaa? suklaata? jotain tuotetta missä lukee että liiallisessa käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia? Minulla ne tehoaa kyllä ihan liiankin hyvin..

Kokeilepa niitä. Helppo annostella itselle sopiva määrä tippoina. Ainakin silloin tällöin kun on maha jumissa voi ottaa. Saa apteekista. Ja ihan ensihätään, jos ei ala tulla, ota mikrolax- peräruiske, apteekista myös.

Apteekista löytyy tuote nimeltä mallasuute, käy myös vauvoille ja voi käyttää myös leivonnassa.
Auttaisiko luumut? Kun saat vatsan toimimaan, niin kannattaisi harkita, että käyttäisit päivittäin Duphalacia (tai sinne päin toi nimi) pitää vatsan tasapainossa, käytetään paljon mm. vanhuksilla kun heillä tuppaa iän myötä suoli hidastelemaan, kysy apteekista osaavat takuulla antaa neuvoja!

Laktoosi-intelorantikon varma konsti: tavis jäde, jugu tai maitoa..

Jos ei tätä ongelmaa niin vedä pussillinen kuivattuja luumuja ja juo 1,5l vettä lyhyen ajan sisällä. Sitten vähän lakua päälle jossakin vaiheessa....

Aamulla ja illalla puuroa sekä VAIN ruisleipää, vaalea leipä saa suolen toiminnan hidastumaan.

Liika kuitu saattaa myös tehdä ummetusta, niin ainakin mulla. Jos syön paljon ruisleipää ei varmasti toimi moneen päivänän. Puuro aamuisin kyllä tekee tehtävänsä, varsinkin marjojen kera :) Kasvikset ja hedelmät sekä runsas veden juonti lisäksi niin se toimii mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Laktoosi-intelorantikon varma konsti: tavis jäde, jugu tai maitoa..

Jos ei tätä ongelmaa niin vedä pussillinen kuivattuja luumuja ja juo 1,5l vettä lyhyen ajan sisällä. Sitten vähän lakua päälle jossakin vaiheessa....

Aamulla ja illalla puuroa sekä VAIN ruisleipää, vaalea leipä saa suolen toiminnan hidastumaan.

Luumut aiheuttaa vain ilmavaivoja. On tullut testattua useampaan kertaan. vaaleaa leipää en ole syönyt kolmeen vuoteen. Lakritsi ei auta. Täytyneet hakea apteekista joku pika-apu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Ruisleipä auttaa mulla. Puolikkaan ku syöt semmosesta pyöreestä, ni pitäis riittää.

Voi kun me ollaan yksilöllisiä me ihmiset. Just tällanen aiheuttaisi mulla ummetusta.. samoin lakritsi aiheuttaa mulla ummetusta, toisilla taas auttaa siihen. Kokeilemalla löytyy ne juuri omaan vatsaan sopivat tuotteet.

Apteekista saa sellasta ku pregorian jauhe annospusseina joka sekoitetaan veteen, ei maistu oikeen millekään... Mutta toimii... Ei kuitenkaan vedä ripulille. Itse otan pussin joka päivä niin vatsa toimii normaalisti.