Millä mä saan tolle katille taottua päähän, että keittiön pöydälle ei ole asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Siis toi meidän kissa on tosi killti ja sen rotuominaisuutenkin kuuluu sellainen tottelevaisuus ja ns. koiramaisuus eli oppii hyvin juttuja, mutta toi keittiön pöytä on sille liian kova luu tajuttavaksi tai ainakin uskottavaksi. Se myös sen tasan tarkkaan tietää, että keittiön pöytä ei ole sen paikka ja huutia kun sieltä yllätetään. Kuitenkin aina salaa siellä istua nököttää tai ikkunasta ulos katsoo (vaikka ikkunalauta vieressä missä saa olla), ja livahtaa sieltä sitten pois heti. Tosin ensin katsoo millä ilmeellä ja äänellä sitä komennetaan, joskos joskus saisikin olla ilmeisesti kokeilee.
Onko jollain hyvää kikkaa millä kissan saa opetettua, että ei mene jonnekin kiellettyyn paikkaan, edes salaa?

Siihen ei taida olla mitään idioottivarmaan konstia... Toi meidän norski on kans sellainen silmänpalvoja, ei vahingossakaan pyri pöydälle jos on joku näkemässä mutta ans olla kun ei tarvi varoa kiinnijäämistä... Nukkuukin yöllä keittiön pöydällä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mulla oli suihkupullossa vettä ja aina kun misu hyppäs pöydälle niin suihkautin vähän vettä kylkeen. :D

Toi suihkepullo ollutkin käytössä, mutta kun se riiviö tekeekin sen vain silloin kun luulee, että kukaan ei näe :kieh:
*muoks* juu ja se usein nukkuu myös yöllä siinä ja aamula kuulu kops kun tulee alas ennenkuin kukaan näkee*

ei, kissa on siinä pöydällä viimeistään silloin, kun itse lähdet ovesta ulos :). Voi oppia, ettei pöydälle ole asiaa sinun läsnäollessasi, mutta kun silmä välttää, palaa varmasti mielipaiklleen.

valkopippuria tai sitrushedelmiä pitkin pöytää?

tosin ei tehonnu meidän puupäähän, yllätin kissan syömästä appelsiinia kun kerran tulin kotio :xmas: valkopippurista vaan aivasteli mut ei muuta...

mutta joidenki kissoihin tehoaa kuulemma! :)

Jos kissa haluaa katsella ulos, niin järjestä jonkun muun ikkunan viereen sille kiipeilypuu tai pöytä mihin saa hyppiä. Sitten vasta opettamaan ettei keittiön pöydälle ole asiaa. Kissat on tosi itsepäisiä,mutta niitten luontoon kuuluu tuo kiipeily ja hyppiminen.

Kerran se meidän kattikin oli ne appelsiinin kuoret siirtänyt siististi sivuun ja raivannut itselleen tilan kun mies aamuyöllä töihin lähtiessään sen pöydältä taas kerran yllätti.
Mutta onkohan noista karkotteista oikeasti apua?

Ei opi kissat sitä. Jos jätät lasiin maitoa, se on kaatunut kun tulet takaisin. Joskus röyhkeys riittää hyppäämään pöydälle kun ihmiset pöydän ääressä.

Pakko muistaa joka kerta lähtiessä tyhjentää pöytä astioista, jotta ei muumimukit ole rikki lattialla kun palaa. Pakostakin itse oppinut siistiksi. Niin se on, että lapset ja eläimet opettavat ja kasvattavat meitä, ei toisinpäin.

uskokaa vaan tuota mun kuumien peltien kikkaa. Kissa on niin pirun nopea ja ketterä ettei se ehdi itteään polttaa mutta säikähtää niin kunnolla että ihme on jos uskaltaa vielä lattialta sokkona pöydälle hypätä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Kerran se meidän kattikin oli ne appelsiinin kuoret siirtänyt siististi sivuun ja raivannut itselleen tilan kun mies aamuyöllä töihin lähtiessään sen pöydältä taas kerran yllätti.
Mutta onkohan noista karkotteista oikeasti apua?

Kokeilemallahan se selviää.

Miten osaa pitää peltejä kuumana koko päivän, et jos kissa sattuis hyppäämään pöydälle...
Meillä kyllä keittiön pöydälle hypitään vaan talvella,kun viileämpää öisin ja siinä on patteri vieressä. Tai salaa muulon. Tasolta saa katsella toisesta ikkunasta ulos. On vaan vaikea kieltää kävelemästä ikkunan edestä muualle tasoa pitkin.

siinä se tulikin: ei mitenkään... koita kestää! meidän kissa on 12v., koskaan ei ole saanut olla pöydällä, vesisuihkut, karkoitteet, mausteet, hedelmät, kaikki kokeiltu...

Yhteistyössä