Millä mä saan tapettua noi miljoona pikkukärpästä keittiöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli aikamoinen banaanikärpäsongelma, eikä noi syöttiloukut kyllä auttaneet yhtään. Me jätettiin yöksi banaani tms houkutin ja aamulla ekaks imuroitiin kärpäset siitä. Tätä jatkettiin muutama päivä ja nyt ei oo enää näkyny kun joku yksittäinen.

Noh... alotat sillä, että imuroit sillä imurin putkella isoimman parven ja ennen kuin sammutat imurin, niin tunget sukan siihen putken päähän.

Sitten juot pullon punaviiniä ja jätät sen tilkan sinne pohjalle. Voi vaikka palan hedelmääkin sinne ujuttaa.

Pidät pullon siellä yön yli ja aamuhämärissä hiippailet sinne sulkemaan korkin. (älä laita valoja.)

Että semmosta.

Ja tietenkin poistat sen ilmestymisen syyn. :)

Jep, imurointi auttaa ja tepsii. Ennaltaehkäise ne myös, eli pese kaikki hedelmät heti kaupasta tuomisen jälkeen. Meillä ei ole montakaan banskukärpästä näkynyt näillä ohjeilla.

Imuriin minäki oon ne imassu ja ei niitä oo hirveesti enää näkyny. Roskat oon vieny heti ku pussi on täyttyny, enkä oo pitäny tiskejä altaassa. Yks päivä katsoin avaamatonta sämpyläpussia ja siellä oli läjä niitä :x

Sull on siel nyt jotain makoista syötävää esillä jos niitä niin paljon on.. siivoo ja hedelmät jääkaappiin.. roskiksen tyhjäät vähä useemmin.. kyl ne nopeesti katoo..

Yhteistyössä